اینفوگرافیک ، افزایش مرگ ناشی از گازگرفتگی در کشور ، بیشترین جانباختگان مربوط به این 3 استان هستند ، چه کنیم دچار گازگرفتگی نشویم؟

به گزارش وبلاگ کارآفرین، در 6 ماه اول امسال 224 نفر و در 6 ماه اول سال گذشته 183 نفر در کشور براثر مسمومیت با گاز، جان خود را از دست دادند.

اینفوگرافیک ، افزایش مرگ ناشی از گازگرفتگی در کشور ، بیشترین جانباختگان مربوط به این 3 استان هستند ، چه کنیم دچار گازگرفتگی نشویم؟

به گزارش وبلاگ کارآفرین، هر سال با سرد شدن هوا و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز، تعدادی از شهروندان به علت مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست می دهند، یا دچار آسیب های ثانویه ناشی از آن مثل معلولیت های ذهنی و روانی می شوند.

در 6 ماه اول امسال 224 نفر و در 6 ماه اول سال گذشته 183 نفر براثر مسمومیت با گاز جان خود را از دست دادند.

مسمومیت با مونوکسید کربن خیلی راحت و ساده رخ می دهد. چون مونوکسیدکربن گازی بی رنگ، بی بو، بی مزه و غیرمحرک است و خیلی از افراد به آرامی و بدون درد یا حس کردن مرگ، در خواب می میرند. بعضی افراد هم دچار علائم سردرد و سرگیجه و تهوع و ... می شوند که خیلی زود باید به پزشک مراجعه نمایند.

بسیاری از علائم گازگرفتگی شبیه علائم سرماخوردگی است و بیشتر افراد فکر می نمایند به علت سردی هوا دچار سرماخوردگی شده اند و سعی می نمایند بخوابند تا حالشان بهتر گردد. در حالی که این علائم، بروز مسمومیت در افراد را نشان می دهد.

در این اینفوگرافیک می توانید آمار مرگ های ناشی از گازگرفتگی که امسال افزایش نیز داشته، دلایل گازگرفتگی و نکات خودمراقبتی را مشاهده کنید تا در فصل های سرد سال ایمن زندگی کنید.

منبع: همشهری آنلاین

به "اینفوگرافیک ، افزایش مرگ ناشی از گازگرفتگی در کشور ، بیشترین جانباختگان مربوط به این 3 استان هستند ، چه کنیم دچار گازگرفتگی نشویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینفوگرافیک ، افزایش مرگ ناشی از گازگرفتگی در کشور ، بیشترین جانباختگان مربوط به این 3 استان هستند ، چه کنیم دچار گازگرفتگی نشویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید