گران ترین محله تهران در بازار مسکن؛ متری 173 میلیون!

به گزارش وبلاگ کارآفرین، خبرنگاران- قیمت آپارتمان در زعفرانیه تقریبا 2.5 برابر میانگین کل تهران است. تازه ترین آنالیز ها نشان می دهند میانه قیمت مسکن در مرکز به متری 68 میلیون و 400 هزار تومان رسیده، اما در زعفرانیه که جزو گرانقیمت ترین محله های منطقه یک به شمار میرود، این عدد متری 173 میلیون و 200 هزار تومان است. از این نظر زعفرانیه جلو تر از تجریش، الهیه، محمودیه، نیاوران، فرمانیه و کامرانیه گران ترین محله تهران در بازار مسکن است و خرید یک خانه 100 متری و معمولی در آن نقطه از مرکز کمی بیش از 17 میلیارد تومان آب می خورد. مستاجری که گران ترین محله تهران یعنی زعفرانیه را برای اجاره نشینی انتخاب می نماید و بابت یک خانه 80 متری می تواند حول وحوش 300 میلیون تومان به نام پول پیش جور کنار بگذارد، باید هر ماه آماده پرداخت حداقل 25 میلیون تومان به عنوان کرایه خانه باشد.

گران ترین محله تهران در بازار مسکن؛ متری 173 میلیون!

قیمت آپارتمان در محله زعفرانیه

قیمت آپارتمان در محله زعفرانیه به شکل میانه متری 173 میلیون و 200 هزار تومان است. با یک ضرب ساده متوجه می شویم خرید خانه 100 متری در زعفرانیه 17 میلیارد و 320 میلیون تومان آب می خورد و آپارتمان 50 متری در زعفرانیه هشت میلیارد و 660 میلیون تومان ارزش دارد. بااینکه قیمت آپارتمان در زعفرانیه درمقایسه با سه ماه قبل رشدی نداشته، اما درمقایسه با شش ماه قبل یعنی بهمن پارسال ارزش خانه در گران ترین محله تهران حدود 29 درصد افزایش داشته و این عدد نسبت به یک سال قبل یعنی مرداد پارسال به 56 درصد می رسد.

مقایسه قیمت آپارتمان در زعفرانیه و سایر محله های گرانقیمت تهران

میانه قیمت آپارتمان در منطقه یک که به شکل سنتی گرانقیمت ترین نقطه بازار مسکن تهران است، به متری 138 میلیون و 400 هزار تومان رسیده است. طبیعتا در این عدد همه جور آپارتمان نوساز و قدیمی ساز تاثیر دارد و علاوه بر آن، موقعیت واحد یعنی محله ای که در آن معامله انجام می شود هم فاکتور مهمی است. مثلا اگر از میانه قیمت متری 173 میلیون و 200 هزار تومان در زعفرانیه صحبت می کنیم، این عدد در محله ای مثل اُزگل 99 میلیون تومان است. در اراج با میانه قیمت متری 100 میلیون و 900 هزار تومان روبرو هستیم و این عدد در محله ای مثل شهرک نفت به 97 میلیون تومان رسیده است. آنطرف بعد از زعفرانیه می توانیم محله هایی مثل محمودیه با میانه قیمت 169 میلیون و 200 هزار تومان یا تجریش با میانه قیمت متری 162 میلیون و 300 هزار تومان را محله های گرانقیمت تهران بدانیم. الهیه، ولنجک، نیاوران، کامرانیه، فرمانیه و اقدسیه به ترتیب رتبه های بعدی را دراختیار دارند.

نوترین فایل های پیشنهادی در گران ترین محله تهران

آپارتمان 107 متری در زعفرانیه دقیقا 18 میلیارد تومان آگهی شده است. به این ترتیب فروشنده روی عدد متری 168 میلیون و 224 هزار تومان دست گذاشته که تاحدودی درمقایسه با میانه ارقام پیشنهادی بقیه فروشنده ها کمتر است. اتفاقا خود فروشنده در آگهی به پایین تر بودن قیمت پیشنهادی خودش اشاره نموده و احتمالا نداشتن پارکینگ در این اتفاق تاثیر داشته است. از طرفی 12 سال از عمربنا واحد می گذرد و آسانسور و انباریرا باید مهمترین امکانات آن بدانیم.

قیمت آپارتمان 80 متری در زعفرانیه به طور میانه باید 13 میلیارد و 856 میلیون تومان باید و اتفاقا فروشنده آپارتمان 80 متری تقریبا در همین بازه قیمت دنبال مشتری می شود. واحد سال 81 یعنی تقریبا 20 سال پیش ساخته شده، با آسانسور، انباری و پارکینگ فروخته می شود و قیمت آن 13 میلیارد و 765 میلیون تومان یعنی متری 172 میلیون و 62 هزار تومان است.

آپارتمان 105 متری دیگری را در زعفرانیه متری 260 میلیون تومان برای فروش گذاشتند. یعنی 50 درصد بیشتر از عددی که میانگین ارقام پیشنهادی فروشنده هاست. اینطوری خریدار باید 27 میلیارد و 300 میلیون تومان جور کند. البته چیز هایی مثل متریال برند، آشپزخانه نیم فرنیش و کلیدنخورده بودن واحد در بالارفتن قیمت آن هم موثر است و راستش را بخواهید از این دست آگهی ها در زعفرانیه و بقیه محله های گرانقیمت تهران کم نیست.

اجاره خانه در گران ترین محله تهران چقدر است؟

اجاره آپارتمان در زعفرانیه برای مستاجری که به یک خانه 80 متری و دوخوابه راضی است و فقط 300 میلیون تومان پول پیش دارد، معمولا ماهی 25 تا 35 میلیون تومان آب می خورد. مثل مالکی که آپارتمان 80 متری خودش را که 14 سال از عمربنا آن می گذرد در ازای 300 میلیون پول پیش و ماهی 27 میلیون کرایه، اجاره می دهد. حالا اگر مستاجر بتواند رقم ودیعه را به نیم میلیارد تبدیل کند، اجازه دارد به جای ماهی 27 میلیون، 21 میلیون اجاره پرداخت کند.

اجاره آپارتمان 120 متری در زعفرانیه برای کسی که می تواند 300 میلیون تومان پول پیش بدهد، ممکن است ماهی 45 میلیون تومان هزینه داشته باشد. همین اجاره خانه با رسیدن پول پیش به 500 میلیون تومان، از ماهی 45 به 39 میلیون تبدیل می شود و اگر مستاجر بودجه ای در حد یک میلیارد تومان داشته باشد، هزینه اجاره ماهانه آن به 24 میلیون تومان می رسد.

رهن کامل آپارتمان در زعفرانیه هم طبق نو ترین فایل های پیشنهادی برای واحد های کوچک از حدود یک میلیارد تومان هزینه دارد و بابت واحد های لوکس و بزرگ متراژ به عدد های ترسناکی ختم می شود. مثلا یک آپارتمان با متراژ 800 متر و پنج تا اتاق خواب درحالی به شکل رهن کامل اجاره داده می شود، که مستاجر باید 35 میلیارد تومان پیش صاحبخانه بگذارد. این پول در زعفرانیه با 202 متر آپارتمان مسکونی برابری می نماید و معادل 511 متر خانه در کل تهران است.

منبع: فرارو

به "گران ترین محله تهران در بازار مسکن؛ متری 173 میلیون!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین محله تهران در بازار مسکن؛ متری 173 میلیون!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید