6 بازی آرامش بخش برتر برای اندروید و iOS؛ بازی کنید و به آرامش برسید!

به گزارش وبلاگ کارآفرین، مدیتیشن قبل از خواب، دویدن صبحگاهی کنار ساحل، خواندن کتاب، گوش دادن به موسیقی و… راه های زیادی هستند که می توانید انجام دهید تا به آرامش ذهنی برسید. اما از آن جایی که فعالیت ما در بخش فناوری است، قصد داریم به نوبه خود، روشی را برای رسیدن به آرامش به شما پیشنهاد دهیم؛ بازی کردن! اگر جز آن دسته از کاربرانی هستید که با هدف خاصی بازی می نمایند و می خواهند از انجام آن به آرامش ذهنی برسند، این مطلب دقیقا برای شما نوشته شده است، چرا که قصد داریم در آن به معرفی 6 بازی آرامش بخش برتر برای اندروید و iOS بپردازیم.

6 بازی آرامش بخش برتر برای اندروید و iOS؛ بازی کنید و به آرامش برسید!

بازی های آرامش بخش آن دسته از عناوینی هستند که به شما یاری می نمایند با انجام آن ها، از خشونت های بازی های معمول دور شوید و اندکی آرام بودن را فکر را تجربه کنید. این بازی ها گاهی اوقات شدیدا فکری می شوند و باعث می شوند فکر تان را برای چند ساعت هم که شده از جهانی شلوغ اطراف خود دور نموده و تمام جهان را درون یک نمایشگر کوچک تجسم کنید و غرق جهانی آرام آن شوید.

اگرچه تعداد بازی های آرامش بخش برای اندروید و iOS زیاد نیست اما با این حال توانستیم فهرستی از 6 بازی خوب و مجذوب کننده را جمع آوری کنیم تا بتوانید هنگام بازی کردن، اوقات آرامی را برای خود رقم بزنید. این 6 بازی عبارت اند از:

  • My Oasis
  • Windosill
  • Rakko Ukabe
  • Viridi
  • Uzu
  • Fluid Simulation

1. My Oasis

سازنده و ناشر: Buff Studio

سال انتشار: 2017 / قیمت: رایگان / خرید درون برنامه ای

بازی My Oasis یکی از برترین بازی های آرامش بخش است که هم برای پلتفرم اندروید در دسترس قرار گرفته است و هم iOS. البته این بازی را باید تلفیقی از چند سبک مختلف نظیر اکشن، ماجراجویی و شبیه سازی در نظر گرفت که به وسیله استودیوی کره ای Buff استودیو طراحی شده و توانسته واقعا هم نظر مثبت کاربران را به خود جلب کند.

کوششی که استودیوی سازنده در طراحی این بازی انجام داده واقعا ستودنی است. تصور کنید شما یک جهانی فانتزی می سازید اما پیروز می شوید تعداد زیادی از افراد را از جهانی پرمشغله و نگرانی های روزمره شان جدا نموده و غرق در این جهانی مینیمافهرستی و فوق العاده مجذوب کننده کنید.

در این جهانی فانتزی شما مسافر یک شهر می شوید که در البته در حال شکل گیری است. شما باید این آبادی کوچک را توسعه دهید و این منطقه را به یک نقطه آرامش بخش برای زندگی تبدیل کنید. جهانیی که هیچ استرسی در آن راه ندارد و به دور از هرگونه شلوغی و غم و اندوه و استرس است.

هدف از ساخت این بازی این بوده که شما آرامشی را که نمی توانید در جهانی واقعی داشته باشید، درون این جهانی فانتزی پیاده کنید. نه گیم پلی بازی سخت است، نه خبری از کنترلرهای پیچیده است. در واقع بهتر است بگوییم هرچه که باعث می گردد شما استرس بگیرید و با مشکل روبرو شوید، در این بازی وجود ندارد.

موسیقی های بازی معرکه هستند. آنقدر آرامش در این موسیقی ها وجود دارد که وقتی آن ها را می شنوید و جلوه های بصری منحصربفرد بازی را همزمان با آن مشاهده می کنید، گویا آمده اید که استراحت کنید، تمام خستگی ها و دل مشغولی ها از یادتان می رود. حتی امکان ساخت موسیقی سفارشی هم در بخشی از این بازی وجود دارد که یکی از مجذوب کننده ترین بخش های این بازی به شمار میرود.

امکان ساخت جزیره ای خیالی و منحصر بفرد، قابلیت پرورش گیاهان و دام، امکان شخصی سازی جزیره با نت های موسیقی متفاوت، گیم پلی ساده بدون استرس، امکان ساخت خانه های کوچک و بزرگ، موسیقی های بی نظیر و بسیار آرامش بخش، طراحی خاص و منحصربفرد بازی و بسیاری موارد دیگر از جمله قابلیت هایی هستند که My Oasis را به یکی از برترین عناوین آرامش بخش اندروید و iOS تبدیل نموده اند. پس پیشنهاد می گردد حتما آن را تجربه کنید.

2. Windosill

سازنده و ناشر: Vectorpark

سال انتشار: 2009 / قیمت: 3 دلار

بازی Windosill یکی از بازی های آرامش بخش مجذوب کننده و فوق العاده سرگرم نماینده ای است که متأسفانه برای پلتفرم محبوب اندروید در دسترس قرار ندارد و فقط کاربران iOS و ویندوز می توانند آن را تجربه نمایند.

این بازی حجم بسیار کمی دارد اما این موضوع نباید باعث گردد فکر کنید با عنوان ضعیفی روبرو هستید. اتفاقا گرافیک هنری و مینیمافهرستی این بازی در کنار نمای دوبعدی مجذوب کننده و سبک کلیک و اشاره ساده ای که دارد باعث شده با یک عنوان فوق العاده عالی در سبک خود روبرو باشیم.

این بازی 10 جهانی مختلف دارد که هر کدام از آن ها گیم پلی متفاوت و خاصی را برای شما تدارک دیده اند. البته این تفاوت گیم پلی اینطور نیست که شما را دچار دردسر نمایند، اتفاقا در تمام این جهانها شما فقط تمرین آرامش می کنید و اصلا استرسی به شما وارد نمی گردد.

اگرچه معماهایی سر راهتان قرار می گیرند، اما حل کردن آن ها نه محدودیت زمانی دارد و نه مجازاتی را بعد از شکست تجربه می کنید. در واقع شما در مدتی که درون این بازی قرار دارید، نامحدود بودن را از تمام جهات تجربه می کنید و این همان چیزی است که Windosill را به انتخابی عالی تبدیل می نماید.

3. Rakko Ukabe

سازنده و ناشر: EMERALD LLC

سال انتشار: 2020 / قیمت: رایگان / خرید درون برنامه ای

بسیاری از افراد هستند که آب برایشان آرامش بخش است و می توانند با صدای شنیدن جریان آن، فکر خود را آرام نمایند. بازی Rakko Ukabe هم دقیقا برای همین دسته از افراد طراحی شده است.

این بازی را می توان یکی از برترین عناوین آرامش بخش در نظر گرفت که خوشبختانه هم برای اندروید در دسترس قرار گرفته است و هم iOS. سبک بازی هم بسیار ساده و به دور از پیچیدگی است. به این صورت که شما در یک جزیره ای زیبا قرار دارید و اختیار کامل آن هم در دست شما قرار گرفته است.

شما می توانید این جزیره را به خانه حیوانات تبدیل کنید اما در ابتدا باید اعتماد آن ها را هم جلب کنید. برای این کار باید برایشان غذا بریزید، اسباب بازی بگذارید که بازی نمایند، محیط را شلوغ کنید که آن ها احساس راحتی داشته باشند و بسیاری از کارهای مختلف که اگرچه در نگاه نخست شاید باعث گردد فکر کنید محیط بازی شلوغ و استرس زا است اما کافی است فقط آن را تجربه کنید و ببینید حس اعتماد حیوانات به شما چقدر زیباست و چقدر بازی گوشی آن ها در جزیره ای که شما آن را به محلی امن و آرام تبدیل نموده اید، حس خوب و تکرارنشدنی به شما القا می نماید.

4. Viridi

سازنده و ناشر: Ice Water Games

سال انتشار: 2015 / قیمت: رایگان

یک بازی نسبتا کم حجم اما پر از المان های مجذوب کننده و زیبا که اگر عاشق گل و گیاه باشید، قول می دهیم می تواند شما را ساعت ها مجذوب خود کند. این بازی که به وسیله استودیوی Ice Water Games ساخته شده، شما را به جهانیی شبیه سازی شده از آثار طبیعی می برد که در آن باید در یک ظرف کوچک، گل و گیاه پرورش دهید.

نکته ای که باعث شده این بازی به یکی از مجذوب کننده ترین عناوین این فهرست تبدیل گردد این است که رشد کردن گیاهان اصلا ساختگی نیست بلکه کاملا فرایند طبیعی خود را مثل جهانی واقعی طی می نماید. یعنی اگر برای رشد یک گیاه خاص، 10 روز زمان احتیاج باشد، شما هم باید 10 روز تحمل کنید تا کوشش تان ثمره بدهد. همین موضوع سبب شده فرایند بازی کند باشد اما برای کسانی که عاشق گل و گیاه هستند، اصلا تجربه آن خسته نماینده نخواهد بود که هیچ، بلکه بسیار مهیج دنبال می گردد.

در Viridi، درختان، گل ها و گیاهان و به طور کلی پوشش گیاهی، قطع نمی شوند، پامال نمی شوند، چیده نمی شوند، بلکه فقط رشد می نمایند و جهان را به جایی زیباتر تبدیل می نمایند. گیاهان در این فضا و تحت نظارت شما، کمال آرامش را تجربه می نمایند و شما هم می توانید نظاره گر این مخلوقات فوق العاده زیبا و دوست داشتنی باشید و از این فرایند کیف کنید.

نباید فراموش کنید این گیاهان احتیاج به مراقبت دارند و باید هم به آن ها آب بدهید و هم شرایط لازم را برای رشدشان مهیا کنید. بعضی از این گیاهان حتی گل هم می آورند که قطعا با دیدن نخستین گل، لبخند رضایت به لب تان می نشیند.

5. Uzu

سازنده و ناشر: DoubleTap Software

سال انتشار: 2014 / قیمت: رایگان

از مجذوب کننده ترین بازی های این فهرست که می تواند باعث آرامش فکر شما گردد، Uzu نام دارد که در واقع باید گفت یک اسباب بازی است تا یک اپلیکیشن. در این بازی مجذوب کننده کاری که شما باید انجام دهید این است که رنگ ها را باهم ترکیب نموده و به عنوان نقاطی از نور به صفحه روبرو شلیک می کنید.

برای اینکه فکری آرام و به دور از استرس داشته باشید، Uzu یکی از برترین بازی ها به شمار میرود چرا که تعامل با رنگ ها می تواند برای خیلی از کاربران مجذوب کننده و آرامش بخش باشد. تمام المان ها و عناصر بازی به گونه ای طراحی شده اند که به شما استرسی را وارد ننمایند.

نه برنده ای در این بازی وجود دارد و نه بازنده، نه محدودیت زمانی و نه اتفاق خشن و بد. هرچه وجود دارد رنگ است و زیبایی و کاری هم که شما باید انجام دهید، تعامل با آن ها برای رسیدن به آرامش فکری است. متأسفانه این بازی آرامش بخش برای اندروید در دسترس قرار ندارد.

6. Fluid Simulation

آخرین بازی فهرست ما یک اپلیکیشن ضد استرس شبیه به Uzu است. توسعه دهنده روسی Pavel Dobryakov، اپلیکیشن Fluid Simulation را که در واقع از آن به عنوان یک بازی هم یاد می گردد طراحی نموده تا بتواند به کاربران مضطرب یاری کند و واقعاً هم در این زمینه عملکرد پیروزی داشته است. این موضوع را نه با ادعای ما بلکه با امتیاز 4.8 در پلی استور و 4.9 در اپ استور و بعلاوه کاربران میلیونی آن متوجه خواهید شد.

ایده خاص و منحصر به فرد طراحان اپلیکیشن Fluid Simulation این بوده که با جلوه های بصری، شما را مجذوب خود نمایند. در نتیجه شما در طول تجربه این اپ، غالبا با رنگ ها و حالت های مختلف آن ها سر و کار دارید. کاری که شما انجام می دهید، مشاهده ترکیب شدن رنگ های مجذوب کننده و زیبا با یکدیگر است. تا به حال پخش شدن یک رنگ یا جوهر در آب را دیده اید؟ حال تصور کنید قرار است این رویداد را در نمایشگر گوشی و با جلوه های گرافیکی بی نظیری دیدن کنید؛ آن هم به وسیله خودتان.

در اپلیکیشن Fluid Simulation، شما با قوانین دروغین سر و کار ندارید. تیم توسعه دهنده کوشش نموده تا جایی که امکان دارد، بازی را طبق قوانین فیزیک طراحی کند. بدین ترتیب حتی اگر با قوانین رنگ ها آشنایی دارید و در عین حال دچار استرس و اضطراب هستید، به شکلی کاملا واقعی می توانید به اعصاب خود مسلط شوید. به خصوص اگر در تنظیمات، کیفیت انیمیشن ها را افزایش دهید.

اگر با این همه توضیحات، باز هم فکر می کنید یک اپلیکیشن نمی تواند در آرامش فکر به شما یاری کند، پیشنهاد می گردد یک بار هم که شده Fluid Simulation را نصب نموده و به آن این شانس را بدهید که پتانسیل بالای خود را به شما ثابت کند.

اگر شما هم با بازی یا بازی های آرامش بخش برای اندروید و iOS آشنا هستید و تجربه انجام آن ها را دارید، لطفا نام آن ها را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

منبع: PocketGamer

منبع: دیجیکالا مگ

به "6 بازی آرامش بخش برتر برای اندروید و iOS؛ بازی کنید و به آرامش برسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 بازی آرامش بخش برتر برای اندروید و iOS؛ بازی کنید و به آرامش برسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید