کمپین مسئولیت اجتماعی برندهای عظیم

به گزارش وبلاگ کارآفرین، برندهای تجاری در مواقع بحرانی، حتما نباید یک یاری اقتصادی قابل توجه ارائه دهند، بلکه گاهی اوقات حضور آنها در کنار مردم و خصوصا اتحاد آنها با یکدیگر، می تواند یک ابزار حمایتی عظیم محسوب گردد

کمپین مسئولیت اجتماعی برندهای عظیم

یاری، مشاوره و راه اندازی کمپین های حمایتی، از جمله روینمودهایی هستند که این روزها توسط برندهای دنیای اتخاذ می شوند تا بتوانند در مقابله با بحران ناشی از ویروس کرونا، نقش اجتماعی و فرهنگی خود را ایفا نمایند. بر این اساس، گزارش این هفته برند و تبلیغات را به برندهای آسیایی اختصاص دادیم و به این نکته می پردازیم که این شرکت های آسیایی، در روبروه با بحران کووید-19 و ارتقای نام تجاری خود، چه راهکارهایی را در پیش گرفته اند.

یاری های مالی Sany در هند

یکی از روینمودهای عمده ای که برندها در مواقع بحرانی در پیش می گیرند، اهدای یاری های انسان محبت آمیز به مردمی است که در تنگنا قرار دارند. اقدام برند چینی Sany نیز از این دست روینمودهاست. این نام تجاری با انتخاب ایالت مهارشترا در هند، یاری های خود را در قالب ماسک به این منطقه ارسال نموده است. این کمپانی چینی که در زمینه تجهیزات ساختمانی و معدن، ماشین آلات سنگین و انرژی های تجدیدپذیر فعالیت می نماید، 100 هزار ماسک N95 و 500 هزار ماسک سه لایه به این ایالت اهدا نموده است. همچنین این نام تجاری یاری های خود را در قالب ماسک و کیت های PPE به بیمارستان های این منطقه ارائه داده است، ضمن اینکه مواد غذایی لازم را نیز در اختیار خانواده هایی که از این بحران آسیب دیده اند، قرار می دهد.

Bigo Live و کمپینی که 100 هزار دلار جمع آوری کرد

از جمله پلتفرم های مشهور آسیای جنوب شرقی که در سال 2016 در سنگاپور راه اندازی شده، یک بستر پخش مستقیم است که کاربران می توانند لحظات خود را به صورت زنده با دنبال نمایندگانش به اشتراک بگذارند. این استارتاپ که Bigo Live نام دارد نیز در راستای همیاری و نشان دادن صندلی خود در بحران کنونی، بیکار ننشسته و با ارائه یاری های مالی، صندلی برند خود را در میان مخاطبان تثبیت می نماید.

رویکردی که این برند در مقابله با بحران کرونا اتخاذ نموده، بر پایه جمع آوری یاری های مالی شکل گرفته است. به این صورت که با راه اندازی کمپین موسوم به Global BIGOer One World Together پیروز به جمع آوری 100 هزار دلار شد که این مبلغ را به سازمان دنیای بهداشت اهدا کرد. جالب است بدانید که کمپین مذکور 3.7 میلیون بازدیدنماینده در سراسر دنیا داشته است. این رویداد شامل اجرای موسیقی زنده و نمایشی بود که به متخصصان مراقبت های بهداشتی، پزشکان و پرستان ادای احترام می کرد.

می توان گفت برند Bigo Live با استفاده از ماهیت اصلی خود که امکان به اشتراک گذاری را برای کاربران فراهم می کرد، کمپین تبلیغاتی و حمایتی خود را شکل داد و به همین دلیل نیز توانست مخاطبان زیادی را در سراسر دنیا با خود همراه نموده و حمایت های مالی قابل توجهی را جلب کند. به بیان بهتر، این نام تجاری، به جای اینکه یاری های مورد نظر خود را به صورت نقدی و در قالب یک خبر رسانه ای اعلام کند، به وسیله همراهی با مردم سراسر دنیا و اجرای موسیقی هایی که بر همدلی و حفظ دنیا تأکید می کردند، نام و هویت خود را در ذهن مخاطبان ماندگارتر نموده است.

سینمای مشترک Lionsgate India و فیس بوک

در مواقع بحرانی که تمام دنیا با یک مشکل عمده روبرو می شوند، برجسته شدن نام های عظیم و مشهور می تواند در حفظ روحیه مردم تأثیر زیادی داشته باشد. بر این اساس، برندهای تجاری حتما نباید یک یاری مالی قابل توجه ارائه دهند، بلکه گاهی اوقات حضور آنها در کنار مردم و خصوصا اتحاد آنها با یکدیگر، می تواند یک ابزار حمایتی عظیم محسوب گردد؛ این درست همان کاری است که برند مشهور Lionsgate در هند با همکاری فیس بوک انجام داده است.

استودیوی Lionsgate India یک پلتفرم محتوایی است که امکان پخش فیلم و سریال را فراهم می نماید. اخیرا این شرکت با همکاری فیس بوک هند، یک کمپین خلاقانه را برای مردمی که در قرنطینه هستند، طراحی نموده است؛ به این صورت که بتوانند تجربه جمعی تماشای فیلم را در این پلتفرم داشته باشند. این کمپین که با نام Lionsgate Live! A Night at the Movies معرفی شده است، در قالب یک برنامه یک ماهه ارائه می گردد که طی 4 آدینه، فیلم هایی را که به صورت زنده در فیس بوک پخش می شوند، برجسته می نماید.

این نمایش ها در نهایت منجر به جمع آوری یاری های مالی خواهد شد که در اختیار سازمان GiveIndia قرار داده می گردد که یک پلتفرم سازمانی غیردولتی در راستای توانبخشی به قربانیان کووید-19 است. مردم می توانند ضمن تماشای فیلم مورد علاقه خود، یاری های مالی خود را نیز به وسیله ابزار جمع آوری یاری های مالی فیس بوک، اهدا نمایند. از سوی دیگر، بعضی از چهره های سینمایی شناخته شده هالیوود و بالیوود نیز به این کمپین پیوسته و هر آدینه، در ساعت معینی، در کنار مردم حضور پیدا نموده و همراه آنها به تماشای فیلم می نشینند که این رویکرد نیز می تواند در جلب توجه مخاطبان و هر چه بیشتر برجسته شدن نام های تجاری Lionsgate و فیس بوک مؤثر واقع گردد.

تعهدات بلندمدت NWD

کمپانی New World Development که در زمینه دارایی ها، زیرساخت ها و خدمات فروشگاه های عظیم و هتل ها فعالیت می نماید، یک برند هنگ کنگی است که با ارائه تعهدات بلند مدت، حمایت و یاری های خود را در بحران ناشی از کووید-19 نشان می دهد. این نام تجاری، علاوه بر اینکه در ماه فوریه خطوط فراوری اختصاصی به منظور ساخت ماسک پزشکی راه اندازی نموده، توزیع رایگان 10 میلیون از این ماسک ها را نیز از اواخر ماه آوریل آغاز نموده است. همچنین این کمپانی با همکاری 8 سازمان غیردولتی ماسک هایی را نیز در مراکز عمومی قرار داده است.

یکی از نکات جالب توجهی که در فرایند توزیع ماسک های برند NWD دیده می گردد، در اولویت قرار دادن خانواده های کم درآمد و محروم است، به این صورت که آنها می توانند هر هفته یک بسته پنج تایی ماسک را دریافت نمایند. از سوی دیگر، تعهد طولانی مدت به فراوری و توزیع ماسک نیز از دیگر روینمودهای قابل توجه این نام تجاری به شمار می رود، به این معنا که شرکت مذکور تعهد نموده است توزیع این ماسک ها را تا انتها ژوئیه ادامه دهد که به گفته آنها این فرایند برای بیش از 40 هزار نفر مفید خواهد بود.

RedDoorz؛ سلامت روانی را در مرکز توجه قرار می دهد

استارتاپ اندونزیایی مستقر در سنگاپور، به نام RedDoorz، در راستای حضور در جبهه دنیای مقابله با کووید-19، سلامت روانی افراد را در نظر گرفته است. این شرکت که در قالب یک پلتفرم مدیریت و رزرو آنلاین هتل فعالیت می نماید، برنامه موسوم به Hope Hotline را به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی خود راه اندازی نموده است. شیوع ویروس کرونا، علاوه بر پیامدهای مادی و مالی که برای مردم دنیا داشته است، پیامدهای روحی و روانی زیادی نیز در پی دارد، مردمی که مجبور به ترک یا کمتر کردن فعالیت های مالی خود شده اند و ناچارند در قرنطینه به سر برند، طبعا روحیه آسیب پذیرتری نسبت به قبل خواهند داشت و بر این اساس، رویکرد خلاقانه این شرکت به منظور پرداختن به مسائل روحی و روانی کارمندان و همکاران خود، یک رویکرد ابتکاری، جدید و در خور توجه به شمار می رود.

برنامه جدید Hope Hotline ضمن تأیید چالش های روانی ناشی از کووید-19، سعی می نماید با ارائه جلسات آنلاین مشاوره و یاری دریافت از مشاوران و روانشناسان، از همکاران و کارمندان خود حمایت کند؛ ضمن اینکه به دنبال گسترش این برنامه نیز هستند تا بتواند خدمات مشاوره رایگان را در اختیار افراد بیشتری قرار دهد.

مسئولیت اجتماعی از نوع پرسنال برندینگ

همانطور که برندهای دنیا می توانند روینمودهای تبلیغاتی خود را در زمینه مقابله با بحران ناشی از ویروس کرونا تنظیم نمایند، برندهای شخصی نیز می توانند روینمودهای خلاقانه ای را جهت نشان دادن مسئولیت اجتماعی خود در پیش گرفته و فرایند پرسونال برندینگ خود را تقویت نمایند. به همین دلیل می توانیم از اقدام Guillem Segarra، مدیر عامل برند HappyFresh یاد کنیم که یک پلتفرم مواد غذایی آنلاین در جنوب شرقی آسیاست.

Guillem Segarra همراه با موج عظیمی که در سراسر دنیا برای مقابله با این بحران شکل گرفته است، مفاهیم قرنطینه، مسئولیت فردی و اجتماعی و سلامت جسمی و روحی را در کنار هم قرار داده و به وسیله یک برنامه ورزشی که در خانه خود انجام می دهد، به جمع آوری یاری های مردمی پرداخته است. به این صورت که 21 کیلومتر را در خانه خود دویده و یک نیمه ماراتن را برگزار می نماید.

این رویکرد، علاوه بر اینکه بر سلامت جسمی و ورزش کردن در خانه تأکید می نماید، به عنوان یک چالش عمده نیز می تواند افراد زیادی را به چرخه خود وارد نموده و یک کمپین عظیم را تشکیل دهد. هدف عمده Segarra از برگزاری این ماراتن خانگی این است که بتواند یاری های مردمی را جمع آوری نموده و در راستای مبارزه با بحران کنونی دنیا مورد استفاده قرار دهد.

Dentsu Grant؛ با اخبار مثبت حال مردم را خوب می نماید

بخش قابل توجهی از اخبار شبکه های تلویزیونی در سراسر دنیا به ویروس کرونا، کووید-19، میزان تلفات، همه گیری این بیماری، خطرات ناشی از آن، قرنطینه و … اختصاص پیدا نموده است، به طوری که اگر اتفاقی تلویزیون را روشن کنیم، به احتمال زیاد با این دست خبرها روبرو خواهیم بود؛ ضمن اینکه سایر رسانه های ارتباطی نیز همین روال را در پیش گرفته اند. در واقع امروز، مردم دنیا مورد هدف اخبار پر از استرس مربوط به این بیماری قرار گرفته اند. در این میان، رویکرد جالب توجهی که یکی از برندهای سریلانکایی اتخاذ نموده، قابل ذکر است. شرکت Dentsu Grant که در زمینه تبلیغات فعالیت می نماید، با همکاری یکی از شبکه های تلویزیونی این کشور به نام

Swarnavahini، برنامه ای تحت عنوان Happy News را راه اندازی نموده که به دنبال ارائه اخبار خوب، مثبت و امیدوارنماینده است. این برنامه به منظور مقابله با اخبار منفی راه اندازی شده و مردم را ترغیب می نماید که به وسیله به اشتراک گذاشتن لحظات مثبت خود در خانه، در این کمپین شرکت نمایند.

منبع: مجله شنبه

به "کمپین مسئولیت اجتماعی برندهای عظیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمپین مسئولیت اجتماعی برندهای عظیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید