بانکوک، شهر فرشتگان

به گزارش وبلاگ کارآفرین، یکی از شهرهای توریستی جنوب شرق آسیا بانکوک است. شهری پر جنب و جوش و مملو از شگفتی های دیدنی که تمامی ندارد. بوداهای طلایی، معابد و بناهای قدیمی، بازارهای رنگین، دنیای وحش و... هر کدام به قدری محبوب گردشگران است که سالیانه تعداد زیادی از آنها، به تماشای این شهر می آیند.

بانکوک، شهر فرشتگان

بانکوک نام مرکز تایلند است. نام ملی این شهر Krung Thep به معنی شهر فرشتگان است! وقتی به شگفتی های این شهر پی می بریم خواهیم دید که کم از شهر فرشته ها ندارد. شهری با مجذوب نمایندهیت های مدرن در عین حال شگفتی های سنتی که به یکی از محبوب ترین شهرها در نظر گردشگران جهان به ویژه آسیایی ها مبدل شده است. سنت های دیرینه در زندگی روزمره مردم این شهر هنوز تجلی می نماید. شهری که نبض تپنده و سرزنده جنوب شرقی آسیا است.

آنهائی که شانس تماشا این شهر را داشته اند با بردن از بوداهای طلایی، معابد و بناهای قدیمی، بازارهای رنگین، غذاهای خوشمزه و ده ها جاذبه دیگر این شهر، خاطرات زیادی به یادشان می آید. با ما می توانید از بودن در این شهر رویایی خاطره بسازید.

تماشای های شهر بانکوک:

معابد بانکوک

وقتی در بانکوک قدم می زنید با معابد کوچک و بزرگی روبرو می شوید که در آنها نمادهایی از بودا و شاگردان مشغول به آموزش، دیده می گردد. معابدی که شگفتی های سنتی این شهر هستند و در آنها از مقدار کاربرد طلا و جواهرات تعجب می کنید.

  • معبد بودای خوابیده Gold Reclining Buddha

    از قدیمی ترین معابد تایلند، معبد بودای خوابیده است که در مجاورت کاخ پادشاهی در بانکوک نهاده شده است. این معبد جایگاه بودای خوابیده طلایی به طول 46 متر و ارتفاع 15 متر است که در کنار بیش از هزار مجسمه بودا نهاده شده است. این مرکز راوی تاریخ و علم سنتی پزشکی در تایلند است. در این معبد مدیتیشن و ماساژ سنتی نیز آموزش داده می گردد.
  • مجسمه بودای نشسته زمردین

    این مجسمه بودا از یشم سبز ساخته شده است. مجسمه ای به شکل نشسته، در حال مدیتیشن که با بلندای 45 سانتی متر در معبد وات پراکائو در مجموعه کاخ پادشاهی نهاده شده است. افسانه ها می گویند این بودا سال 43 قبل از میلاد در هند ساخته شده و پس از 300 سال برای سالم ماندن از جنگ به سریلانکا برده شده است. شاه برمه کسی را برای بازگرداندن آن به سیلان می فرستد اما کشتی حامل آن گرفتار توفان شده و مجبور به لنگر انداخت در کامبوج می گردد. سال ها بعد، این بودا با گذر از لائوس، به استان چیانگ مای در شمال تایلند می رسد. فرمانروای چیانگ مای آن را مخفی می نماید اما به دلیل برخورد صاعقه به معبد، این بودا نمایان می گردد. بعد از این اتفاق آن را به چیانگ مای می برند و تا سال 1552 در آنجا می ماند. در قرن 18، رامای اول که با تصرف بودای زمردین آن را به سرزمین خود می آورد، پس از اینکه پادشاه می گردد این بودا را در مرنامی با شکوه به کاخ خود در بانکوک کنونی منتقل می نماید. این بودا دارای سه لباس زرین است که بر اساس تغییر فصل به وسیله پادشاه تایلند طی مرنام خاصی تعویض می گردد و دو لباس دیگر در مجموعه کاخ به نمایش گذاشته می شوند.

موزه خانه جیم تامپسون Jim Thompson`s House And Museum

موزه خانه جیم تامپسون با معماری کلاسیک و اشیا سلطنتی این موزه خانه، معرف معماری سنتی و قدیمی تایلندی است. این موزه در مقابل ورزشگاه ملی در جاده راما اول گرفته است. خانه جیم تامپسون که حالا به یک موزه مبدل شده، مجموعه ای گردآوری شده به وسیله تاجری آمریکایی به نام جیم تامپسون است که در دو دهه 50 و 60 میلادی تقریبا در تمامی گوشه و کنار تایلند، شهرها و روستاهای آن گشته است. این خانه بعد از ناپدیدشدن ناگهانی جیم تامپسون برای بازدید عموم به روی مردم باز شد. به این ترتیب، مجموعه متنوع، زیبا و بزرگی از وسایل، اشیا، تابلوها و ظروفی که جیم تامپسون در خانه خود داشت در معرض دید عموم نهاده شد. جیم تامپسون، سرباز آمریکایی جنگ جهانی دوم، نقش موثری در رشد صنعت ابریشم در کشور تایلند داشته است. او برای احیای این صنعت و توسعه آن برنده جایزه فیل سفید شد. اهمیت این خانه، تلفیق سنت تایلندی و زندگی آمریکایی در آن است. از آن جا که جیم می خواست این خانه در برابر صدمات طبیعی محفوظ نگه دارد، آن را با آداب و رسوم معمارهای قدیمی منطقه ساخت.

پارک لومینی Lumini

این پارک درست در وسط شهر بانکوک است. منطقه ای وسیع و سرسبز با جاذبه های مختلف در اینجا پیش روی شماست. اینجا گزینه ای خوبی برای قدم زدن و استراحت دور از شلوغی شهر است. یکی از جاذبه های این پارک مارمولک های بزرگ آن است که در اطراف باغ چینی و آب مشغول پرسه زدن هستند.

مجموعه کاخ پادشاهی Grand Palace

مجموعه کاخ پادشاهی از معروف ترین جاذبه های بانکوک است که در ساحل غربی رودخانه بانکوک واقع شده است. این مجموعه از ساختمان های مجللی و معماری باشکوه تایلندی ساخته شده است. کاخ پادشاهی بانکوک از اواخر قرن 18 تا اواسط قرن 20 محل زندگی پادشاهان تایلند بوده است. در سال 1782 ساخت این کاخ از چوب آغاز شد و در دوران تاجگذاری رامای اول به انتها رسید. رامای اول در زمان پادشاهی خود آن را تبدیل به امارتی محکم تر کرد. مساحت اولیه این کاخ حدود 510 کیلومتر مربع بوده که در زمان سلطنت رامای دوم به مقدار کنونی خود یعنی 600 کیلومتر مربع می رسد. بسیاری از ساختمان های این کاخ در زمان راماوی اول ساخته شد که پادشاهان دیگر بعدها به منظور بازسازی در آنها تغییراتی اعمال کردند. دیواری به طول 1900 متر گرداگرد این بنا را فرا گرفته است.

جهانی وحش

در بانکوک مکانی به نام جهانی سافری وجود دارد که می توانید با ورود به آن ساعت ها از بودن در حیات وحش به این نزدیکی لذت ببرید. یک قسمت از این مکان به پارک سافاری معروف است که چیزی حدود 8 کیلومتر طول آن است. در این پارک می توانید سوار بر ماشین از کنارحیواناتی مانند شیر، ببر، خرس، زرافه، گورخر، آهو و پاندای سفید عبور کنید و آنها را می بینید. قسمت دیگر این مجموعه با نام پارک آبی معروف است. در اینجا گونه های مختلفی از حیوانات دریایی و نمایش های حیوانات آموزش دیده مانند دلفین ها را می بینید. بعلاوه، می توانید از پیاده روی و تماشای پرندگان لذت ببرید. فعالیت های مهیج دیگری مانند بوکس اورانگوتان ها، نمایش تغذیه شیرهای آبی و... در اینجا اجرا می گردد.

آکواریوم بزرگ سیام Siam Ocean World بانکوک

بزرگترین آکواریوم جنوب شرقی آسیا در دو طبقه زیرین مرکز خرید سیام بانکوک ساخته شده است. در این آکواریوم شما با بیش از 30000 هزار، از گونه های مختلف آبزیان اقیانوس ها، روبرو می شوید. قدم زدن در راه روهای آکواریوم و تماشای جهانی ماهی ها، کوسه ها و...یک نصف روزتان را به خوبی پر می نماید.

رودخانه چائوپرایا Chao Phraya

این رودخانه از جاذبه های طبیعی بانکوک است که به ونیز شرق معروف است. سفر با کشتی به روی آن و تماشای منطقه ها اطراف چقدر لذت بخش خواهد بود. تصور کنید شبی آرام به روی یکی از کشتی های رودخانه چائوپرایا همراه بانورپردازی های تماشایی اطراف رودخانه مشغول صرف شام دلچسب با موسیقی زنده هستید. چه شب فراموش نشدنی خواهد بود.

تماشای های نزدیک به شهر بانکوک:

پارک ملی خائو یای Khao Yai

بزرگ ترین پارک ملی تایلند با نام خائو یای است که در فاصله 200 کیلومتری از بانکوک نهاده شده است. منظره کوهستانی همراه با دره های سرسبز، آبشارهای خروشان و گونه های مختلف حیوانات این منطقه را به یکی دیگر از جاذبه های معروف اطراف بانکوک مبدل نموده است.

نمایی از جنگل پارک ملی خائو یای Khao Yai

شهر سوخته آیوتایا Ayutthaya

این شهر تاریخی چیزی حدود 400 سال مرکز تایلند و مرکز تمدن در جنوب شرقی آسیا بوده است. آیوتایا که روزگاری از زیباترین شهرهای جهان بوده است، در 89 کیلومتری شمال شهر بانکوک نهاده شده است. تلفیقی از معماری کامبوج و هنر دوره سوخوتای در این شهر شهر دیده می گردد. این شهر تا سال 1767 محل حکومت 33 تن از پادشاهان تایلند از خاندان های مختلف بود تا اینکه ارتش برمه به اینجا حمله و آن را فتح و تخریب کرد. اکنون، تنها خرابه هایی از این شهر، تعدادی از معابد مشهور و مجسمه های نیمه ویران بودا به جای مانده است. آیوتایا از سال 1991 در لیست آثار جهانی یونسکو نهاده شده است.

باغ رز Rose Garden

در 32 کیلومتری غرب بانکوک باغ بسیار زیبایی به نام باغ رز نهاده شده است که به وسیله دریاچه ای زیبا احاطه شده است. اگر راهی این مکان بودید می توانید از نمایش های مجذوب نماینده تایلندی ها، پایکوبی های محلی، بوکس تایلندی، شمشیر بازی و نمایش فیل ها خاطره های مجذوب نمایندهی بسازید.

بازارهای روی آب

در اطراف بانکوک، بازارهایی به روی آب کانال شهر وجود دارد که در آن محلی ها میوه، سبزیجات و غذاهای محلی خود را در قایق های کوچک به فروش می رسانند. جهانیی از رنگ و مزه! گشت و گذار در چنین بازار جالبی و خرید از آنها تجربه خوبی خواهد بود. بازارهای شناور بانکوک شامل بازار Taling Chan، Wiang، Tha Kha و... هستند. اصلی ترین و قدیمی ترین بازار روی آب بانکوک چیزی حدود دو ساعت تا این شهر فاصله دارد.

مجموعه سرگرمیی Dream World

از نقاط مهیج بانکوک مجموعه ای سرگرمیی به نام Dream World است که در حدود 17 کیلومتری جاده رتنگ سیت اونکاراک نهاده شده است! این مجموعه مملو از بازی ها و سرگرمی های مهیج برای بچه ها و بزرگسالان است. شهر برفی، تنگه باریک، اتومبیل عتیقه، گردباد، فرش پرنده، پیست اتومبیل رانی، شهربازی، قطارهای زیرزمینی، رستوران های مختلف و... این مکان را به یک سرزمین رویایی و محبوب برای گردشگران تبدیل نموده است!

مزرعه تمساح ها

بزرگ ترین مرکز پرورش و نگهداری کروکدیل ها در جهان در 25 کیلومتری بانکوک نهاده شده است. در این مرکز بیش از 30 هزار تمساح در مقدار و گونه های مختلف زندگی می نمایند. گونه های مختلف تمساح های آب شور، آمریکای جنوبی و رود نیل در اینجا دیده می گردد.

مراکز خرید:

در بانکوک می توانید اجناس بسیار ارزانی را بخرید. این شهر مملو از پاساژهای لوکس و مدرن است که تقریبا تمام برندهای معروف جهان در آنها شعبه دارند. از مراکز و منطقه ها مهم برای خرید در بانکوک می توانیم بازار پتونم، مرکز خرید پتونم، پتینم، فروشگاه ورلد ترید سنتر، میدان سیام، فروشگاه سیام دیسکاوری، سیام سنتر، رابینسون و...نام ببریم.

  • بازار پتنوم (Pratunam)

    یکی از ارزانترین و پررونق ترین بازارهای بانکوک، بازار پتنوم است که در آن می توانید به خرید لباس و سوغاتی های تایلندی بروید. این بازار در محله ای شلوغ و پر ترافیک نهاده شده است.

در این شهر بازارهای شبانه ای نیز وجود دارد که گشت شبانه و خرید از آنها تجربه جالبی برایتان خواهد بود. اما قبل از خرید از این بازارها بهتر است حواستان به چونه زنی باشد. قیمت برخی اجناس در اینجا به شکلی است که باید چانه زنی را با یک سوم قیمت اولیه آغاز کنید!

غذاهای تایلندی

از هر چه بگذریم، در شهرهای تایلند لذت تجربه غذاهای تایلندی چیز دیگری است. بازارها و محله های شهر پر از کافه ها و دکه های کوچک غذاهای خوشمزه و متنوع هستند. غذا خوردن اینجا خودش یک سرگرمی به شمار میرود. بیشتر این غذاها در کنار تنوع و تازه بودن از قیمت مناسبی هم برخوردار هستند. قبل از اینکه در تایلند و شهرهای آن بخواهید غذایی را انتخاب کنید، توصیه می کنیم نگاهی به مطلب شکم گردی در تایلند بیاندازید. مطلبی که اشتهایتان را حسابی باز می نماید!

بعد از همه گشت و گذار ها در تایلند به خصوص شهر بانکوک هیچ چیز مانند یک ساعت ماساژ زیر دست ماساژورهای حرفه ای تایلندی در جایی مانند Wat Pho خستگی را از تنتان به در نمی نماید که توصیه می کنیم حتما آن را تجربه کنید.

برای سفر به این شهر مملو از شگفتی در تور تایلند با وبلاگ کارآفرین همسفر شوید.

تهیه و تدوین: تحریریه وبلاگ کارآفرین

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "بانکوک، شهر فرشتگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانکوک، شهر فرشتگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید