نمایشگاه تیونینگ اتومبیل تهران

به گزارش وبلاگ کارآفرین، نمایشگاه تیونینگ اتومبیل تهران در حالی برگزار گردید که برندهایی مانند آپکو، آمیکو و ایران روور از برجسته ترین شرکت کنندگان این نمایشگاه بودند. با ما باشید تا از خلاصه این رویداد مطلع شوید.

نمایشگاه تیونینگ اتومبیل تهران

وبلاگ کارآفرین - مجتبی اسماعیلی: نمایشگاه تیونینگ در محل نمایشگاه بین المللی تهران امروز به کار خود سرانجام داد.

استقبال از نمایشگاه نسبتا پر شور بود هر چند که اطلاع رسانی درستی از زمان و محل نمایشگاه به عمل نیامده بود.

متاسفانه مانند سایر نمایشگاه ها وبلاگ کارآفرین باید با هماهنگی اقدام به فیلم برداری می کردند که برای یک نمایشگاه عمومی واقعا جای تعجب است.

اما برجسته ترین شرکت کنندگان چه در سبد خود داشتند؟

آپکو (شرکت فراوری خودروهای سفارشی ایران خودرو)

آپکو حضور پر رنگی در این نمایشگاه داشت. این شرکت به جز خودروهای سفارشی معمول، دو خودرو دنا پلاس توربو 200 اسبی و تارا دنده ای سفارشی را هم رونمایی کرد.

در نمای جلوی نسخه 200 اسبی دنا پلاس توربو اولین نکته ای که جلب توجه می نماید، طراحی جدید سپر جلو است.

این سپر جدید با طراحی حجیم و خطوط شکسته و تند و تیز نمای جلوی خودرو را کاملا تهاجمی نموده است.

چراغ های جلو تغییری نداشته اند اما گرافیک مناسب آن ها باعث شده تا با خودرو همخوانی داشته باشند.

این نسخه از دنا پلاس در عقب هم دستخوش تغییرات شده است.

سپر عقب باز طراحی شده و از حالت سادگی نمای عقب در نسخه های استاندارد خبری نیست.

این سپر هم طراحی حجیم و اغراق آمیزی دارد که تقریبا با سایر نما های بدنه هم خوانی دارد.

نوارهای زرد رنگی که دور چراغ ها کشیده شده است صرفا برای پولیش کاری نصب شده است.

تغییرات در نمای جانبی به افزایش سایز رینگ ها و طرح اسپرت آن خلاصه شده است.

این تغییر در چهره خودرو تاثیر بسیار زیادی گذاشته است چرا که خودروهای داخلی همیشه با رینگ و لاستیک های سایز کوچک عرضه می شوند که علاوه بر تفاوت عملکرد در نمای جانبی تاثیر منفی دارند.

یک کالیپر ترمز عظیم تر از نسخه استاندارد با رنگ قرمز هم گیرایی بصری آن را افزایش داده است.

این خودرو کاهش ارتفاع هم داشته است که به دلیل اپیدمی عرضه خودروهای داخلی با ارتفاع بیش از حد بالا، یاری بسیار زیادی به اسپرت شدن این خودرو نموده است.

موتور این خودرو همان پیشرانه ef7 توربو است.

این پیشرانه در حالت عادی 150 اسب بخار قدرت و 215 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید و قدرت پیشرانه با اضافه شدن کیت مکش هوا، واترمتانول و همچنین برنامه ریزی مجدد ECU به 200 اسب بخار ارتقا یافته است.

رنگ آبی مجموعه توربوشارژر و کیت مکش هوا، به جذابیت بصری این قسمت یاری شایانی نموده است.

آپکو هنوز درباره قیمت یا حضور در بازار این نسخه دنا پلاس برنامه ای را اعلام ننموده است.

تارا دنده ای سفارشی

یکی دیگر از خودروهای ارتقا یافته توسط آپکو، یک تارا دنده دستی قرمز رنگ بود.

بدنه با کاور سرامیکی پوشانده شده که آن را کاملا براق نموده است.

اضافه شدن دیفیوزر به سپر عقب و اسپلیتر به سپر جلو، تغییر گرافیک چراغ های جلو و عقب، رینگ های سایز شانزده براق و کاهش ارتفاع خودرو از جمله تغییرات ظاهری در این نسخه است.

اسپلیتر سپر جلوی دنا

اسپلیتر (SPLITTER) نصب شده بر روی سپر جلو (قطعه نقره ای رنگ) حاشیه های بسیاری را به دنبال داشت. این قطعه که در اصل اسپلیتر سپر جلوی دنا است به صورت کاملاً برعکس زیر سپر جلوی تارا نصب شده است. قطعه ای که نه تنها کارایی لازم را به جهت بهبود شرایط آیرودینامیکی نداشته بلکه باعث آشفتگی هوای عبوری در این بخش نیز خواهد شد! این قطعه را می توان در بازار با قیمتی حدود 250 هزار تومان خرید.

پیشرانه TU5 پلاس نصب شده روی این خودرو در حالت استاندارد 113 اسب بخار قدرت فراوری می نماید که با برنامه ریزی مجدد ECU، حالا قدرت آن به 125 اسب بخار رسیده است.

آمیکو

شرکت آمیکو هم یکی از برجستگان این نمایشگاه بود.

این شرکت با پیکاپ آسنا به میدان آمده بود.

این پیکاپ دو گانه سوز دو دیفرانسیل 143 اسب بخار قدرت دارد و به قفل کن برقی دیفرانسیل مجهز شده است.

سایز عظیم این پیکاپ کاملا خودنمایی می نماید.

آسنا قدرت خود را از یک پیشرانه 2400 سی سی ساخت میتسوبیشی می گیرد و فعلا با یک گیربکس پنج دنده دستی عرضه می گردد.

از مهمترین نکات این پیکاپ شاسی نردبانی آن است که در تصادفات حداقل فشار تصادف را به خودرو و راننده منتقل می نماید.

چند نسخه ارتقا یافته و اصطلاحا آفرود شده آمیکو آسنا هم در نمایشگاه حضور داشتند.

در تبادل نظر با مسوولان آمیکو معین شد که برنامه ای برای عرضه مدل های ارتقا یافته و آفرودی پیکاپ آسنا ندارند و خودروهایی که در عکس مشاهده می کنید جنبه نمایشی دارند.

ایران روور

در نمایشگاه تیونینگ اتومبیل تهران برند قدیمی و خوشنام ایران روور هم با یک ون هیوندایی H 350 که روی آن پکیج VIP این شرکت اجرا شده بود حضور داشت.

ایران روور یکی از قدیمی ترین و خوشنام ترین تیونرهای ایران است و سابقه طولانی در شخصی سازی خودروهای شاسی بلند و ون های مسقف دارد.

ون هیوندایی ارایه شده توسط این شرکت به یک سالن مجلل و لوکس چهار نفره با تمامی تجهیزات مانند تلویزیون، جایگاه های چرم دوزی شده پیشرفته با گرم کن و سرد کن، دستگاه اسپرسو ساز، یخچال و … مجهز بود.

خودروهای کلاسیک

در این نمایشگاه تعدادی از خودروهای کلاسیک شخصی هم حضور داشتند.

این خودروها همه شخصی بودند و صرفا برای نمایش به علاقه مندان گرد هم آمده بودند.

آلفا رومیو کلاسیک

اما کیفیت نمایشگاه تیونینگ اتومبیل تهران در یک کلام مناسب نبود.

در بعضی از خودرو ها قفل بود و به وبلاگ کارآفرین اجازه فیلم برداری بدون هماهنگی داده نمی شد و راه یافتن به کابین خودرو ها هم کار سختی بود.

صدای موزیک بیش از اندازه بلند و گوش خراش بعضی از غرفه ها امکان انجام مصاحبه یا حتی صحبت کردن عادی را هم از وبلاگ کارآفرین و بازدید کنندگان گرفته بود و با اعتراض های بسیاری روبرو شد.

اطلاع رسانی درباره زمان و محل برگزاری این نمایشگاه هم بسیار ضعیف بود.

منبع: بیت ران

به "نمایشگاه تیونینگ اتومبیل تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه تیونینگ اتومبیل تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید