راهنمای خرید خودروی کره ای

به گزارش وبلاگ کارآفرین، ماشین کره ای چی بخرم؟ خودروهای کره ای مانند تولیدات کیا یا هیوندای زمانی برای طبقه میانه مردم کشورمان قابل خرید بودند و با کمی کوشش خریداران می توانستند یک دستگاه خودروی کره ای با کیفیت تهیه نمایند. با این حال، با بالا رفتن قیمت خودرو در سال گذشته، این خودروها در بازه های قیمتی بسیار بالاتری قرار گرفتند و اکنون داشتن ماشین کره ای برای عده زیادی تنها یک رویا محسوب می گردد.

راهنمای خرید خودروی کره ای

خودروهای کره ای در ایران از اقبال خوبی برخوردار بوده و هستند. کیفیت بالای ساخت، تنوع آپشن های فنی و رفاهی و ایمنی بسیار خوب محصولات کره ای ، در کنار قیمت نسبتا خوب آن ها در مقایسه با مدل های خوشنام آلمانی و فرانسوی، باعث شده که مردم ما کشش بیشتری به سمت این خودروها داشته باشند. البته همانطور که در بالا گفتیم در یکی دو سال اخیر افزایش بی رویه قیمت خودرو، باعث شده که عملاً دست طبقه میانه از این محصولات کوتاه گردد. با این حال، کره ای های بازار کماکان یکی از برترین گزینه های خرید هستند.

در ایران عمده خودروهای کره ای متعلق به دو خودروساز بزرگ این کشور، یعنی هیوندای و کیا موتورز است. خودروهایی که انتخاب یکی از آن ها به عنوان برترین حقیقتا کار مسئله ای است.

در این راهنمای خرید خودروی کره ای سعی کردیم برترین ماشین های کره ای بازار را از هر کلاس به شما معرفی کنیم؛ خودروهایی که به نظر ما همچنان ارزش خرید بالایی دارند.

بیشتر بخوانید: برترین ماشین فرانسوی بازار ایران کدام است؟

هیوندای

هیوندای را سال هاست که می شناسیم. تیپ های مختلف سوناتا، آزرا، سانتافه، توسان، النترا و هاچبک های سری i، با قابلیت های کم نظیرشان، همواره در لیست پرفروش ترین و برترین ماشین های کره ای بازار ایران و جهان بوده اند.

در ادامه تعدادی از برترین خودروهای هیوندای موجود در کشورمان را به شما معرفی می کنیم.

هیوندای سوناتا YF

قیمت: حدود 1 میلیارد و 200 میلیون تومان

هیوندای سوناتا را باید مهم ترین فراوری این کمپانی دانست که بیشتر از 3 دهه در بازارهای خودروی جهان رقیب مهمی برای سدان های ژاپنی و اروپایی بوده است.

تیپ های مختلف هیوندای سوناتا همواره توانسته مخاطبان بازار را به سمت خود جلب نمایند. یکی از برترین ماشین های کره ای بازار ایران، هیوندای سوناتا مدل YF است که طراحی ظاهری زیبا و تهاجمی اش تصویری از یک سدان فست بک خاص و با پرستیژ را به نمایش می گذارد.

پیشرانه 2.3 لیتری این خودرو یکی از نقاط قوت آن است که با قدرت 197 اسب بخار و شتاب 9.5 ثانیه ای، انتظارات را کاملا برآورده می نماید. کیفیت خوب ساخت، ایمنی مطلوب، کابین مجذوب کننده و مدرن و آپشن های رفاهی زیاد این خودرو از جمله نکات مثبت و قابل توجه آن است.

در کنار قیمت بسیار بالای این خودرو، مصرف سوخت بالا، ضعف سیستم تعلیق و کوبش کابین، بالا بودن قیمت قطعات و کیفیت نه چندان مطلوب مونتاژ از جمله نقاط ضعف سوناتا YF محسوب می گردد.

اگر در پی پاسخی برای سوال ماشین کره ای چی بخرم؟ هستید، باید بگوییم که خرید هیوندای سوناتا YF می تواند دقیقاً همان جوابی باشد که در پیش هستید.

هیوندای سانتافه

قیمت: حدود 2 میلیارد و 300 میلیون تومان

سانتافه را می توان محبوب ترین شاسی بلند بازار خودروی ایران دانست. در گزارش مقدار عرضه و تقاضای خودرو در تابستان 99 محبوبیت هیوندای سانتافه به وضوح تعیین بود. این خودرو از همان بدو ورود به ایران تبدیل به یک سبک زندگی شد و خیلی ها آن را نه تنها یکی از برترین ماشین های کره ای بازار، بلکه یکی از برترین خودروهای حال حاضر کشور می دانند.

طراحی مجذوب کننده و کیفیت بالای ساخت این خودرو جای هیچ حرف و حدیثی باقی نگذاشته است. اگر در پی یک شاسی بلند زیبا و با امکانات خوب باشید، هیوندای سانتافه قطعا برترین انتخاب است. کابین لوکس و جادار این خودرو، با لیستی از آپشن های رفاهی و فنی نگاه ها را به سمت خود خیره می نماید.

فرمان پذیری خوب سانتافه، ایمنی بسیار بالا، عایق بندی مناسب و عملکرد بسیار خوب پیشرانه، سواری لذت بخشی را فراهم می نماید. بازار دست دوم سانتافه همواره پررونق بوده که بالا بودن قیمت هم نتوانسته از التهاب آن کم کند. بالا بودن قیمت قطعات و هزینه نگهداری و دید محدود عقب این خودرو را باید از نقاط ضعف آن دانست.

شما می توانید با مراجعه به سایت وبلاگ کارآفرین، از آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای سانتافه آگاه شوید.

بیشتر بخوانید: با 3 میلیارد چه ماشینی بخرم؟

هیوندای i20

قیمت (مونتاژ): حدود 750 میلیون تومان

اگر پرسش ماشین کره ای چی بخرم؟ فکر شما را هم درگیر نموده و بدتان نمی آید یک هاچ بک خوب خریداری کنید، باید هیوندای i20 را به شما معرفی کنیم.

هیوندای i20 یکی از برترین ماشین های کره ای بازار ایران است. این هاچبک زیبا با طراحی هوشمندانه توانست در میان هاچ بک های هیوندای، رخ بنمایاند.

پیشرانه 1.3 لیتری این خودرو با قدرت 99 اسب بخار، نسبت به دیگر هاچبک های بازار، قوی تر به نظر می رسد. کیفیت بالای ساخت کابین، فرمان پذیری عالی و هماهنگی خوب پیشرانه و گیربکس یک سواری بسیار خوب را به نمایش می گذارد.

مصرف پایین سوخت و آپشن های متنوع این خودرو هم از دلایل دیگر اقبال آن است. اما قیمت بالای هیوندای i20 در کنار هزینه زیاد و کمبود قطعات را نیز به عنوان نقاط ضعف این خودرو باید به هنگام خرید مد نظر قرار داد.

اگر در پی خرید یک خودروی هاچ بک مطمئن هستید، هیوندای i20 می تواند همان خودرویی باشد که در پیش هستید. با مراجعه به سایت وبلاگ کارآفرین می توانید از آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای i20 آگاه شوید.

کیا موتورز

کیا موتورز دومین خودروساز مشهور کره جنوبی است که نه تنها در آسیا، بلکه در تمامی جهان نامش با کیفیت و زیبایی عجین شده است. وقتی کسی می پرسد که خودروی کره ای چی بخرم؟ قطعا یکی از جواب ها، خودروهای کمپانی کیا موتورز است.

کیا سورنتو، کیا سراتو، کیا اپتیما و کادنزا سدان های خوب این کمپانی، کیا اسپورتیج و موهاوی شاسی بلندها و پیکانتو و کیا ریو هاچبک های با کیفیت این کمپانی هستند.

در ادامه تعدادی از برترین خودروهای کیا موجود در بازار را به شما معرفی می کنیم.

بیشتر بخوانید: برترین شاسی بلندهای بازار ایران که می توانید خریداری کنید

کیا اپتیما

قیمت: حدود 1 میلیارد و 700 میلیون تومان

با اینکه کیا سراتو یکی از پرفروش ترین سدان های این کمپانی است، اما کیا اپتیما با کیفیت ترین و کامل ترین سدان کمپانی کیا است. نسل سوم و چهارم کیا اپتیما در بین سالهای 2012 تا 2017 به بازار ایران وارد شده گه از جمله محبوب ترین و با کیفیت ترین نمونه های این خودرو هستند.

طراحی زیبای ظاهری در کار کابین مدرن این خودرو، کیا اپتیما را به گزینه ای لوکس و با ارزش خرید بالا تبدیل نموده است. کیفیت خوب پیشرانه و هماهنگی آن با گیربکس، تعدد آپشن ها، سواری نرم و فرمان پذیری عالی، سیستم تعلیق خوب و عایق بندی مناسب همه در کنار هم یک مجموعه با کیفیت به نام کیا اپتیما ساخته است که بازار خرید و فروش بسیار خوبی هم دارد.

تنها نکته منفی در خصوص کیا اپتیما را شتاب ضعیف این خودرو می دانند که نسبت به رقبا کمی ضعیف عمل می نماید. با این حال، این خودرو همچنان یکی از برترین ماشین های کره ای بازار ایران است.

پیشنهاد می کنیم با مراجعه به بخش آگهی های خودرو در سایت وبلاگ کارآفرین، از آخرین قیمت خرید و فروش کیا اپتیما آگاه شوید.

کیا اسپورتیج

قیمت مدل 2018: حدود 2 میلیارد تومان

اسپورتیج یک شاسی بلند محبوب و با کیفیت است که نسخه های مختلف آن از سال 2008 تا 2018 در بازار خودروی ایران حضور دارند و بسیاری آن را جزو برترین شاسی بلندهای بازار ایران می دانند.

اسپورتیج به علت قابلیت آفرودی که دارد، محبوب نسل جوان و علاقمندان به رانندگی هیجانی است. مجذوب کنندهیت طراحی ظاهری این خودرو به خصوص در نسل های سوم و چهارم از جمله دلایل اقبال آن است.

کابین جادار و مدرن کیا اسپورتیج با ارگونومی و سیستم تعلیق خوب، در ناهمواری ها، باعث آزار سرنشینان نمی گردد. آپشن های متنوع، مصرف سوخت پایین، ایمنی بالا، سیستم ترمز و پایداری بسیار خوب و هماهنگی مناسب پیشرانه و گیربکس از جمله موارد مثبت این خودرو است.

نسل سوم کیا اسپورتیج که در بین سال های 2012 تا 2016 فراوری شده، فنربندی چندان خوبی ندارد و سروصدای کابین هم از خودرویی در این کلاس انتظار نمی رود. این مسائل در نسل چهارم فراوری 2018 وجود ندارد، اما نسل چهارم در کنار قیمت بسیار بالای آن، بنزین زیادی هم می سوزاند که به هنگام خرید باید به آن توجه کرد.

در آخر باید بگوییم که کیا اسپورتیج یکی از برترین ماشین های کره ای موجود در بازار است که طی این سال ها توانسته هواداران زیادی برای خودش دست و پا کند.

شما می توانید برای اطلاع از آخرین قیمت خرید و فروش کیا اسپورتیج به سایت وبلاگ کارآفرین مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: برترین خودروهای کراس اوور بازار ایران که ارزش خرید دارند

کیا ریو هاچ بک

قیمت: حدود 900 میلیون تومان

ریو یکی از خودروهای دوست داشتنی کمپانی کیا موتورز است که نسخه سدان آن بسیار مورد توجه مردم ما نهاده شد. کیا ریو هاچ بک خوب کره ای است که البته در بازار این کلاس خودرو، رقیب پرقدرتی مانند هیوندای i20 را پیش رو دارد.

طراحی ظاهری خوب و کیفیت ساخت این خودرو از نکات مثبت و قابل توجه آن است. پیشرانه 1.4 لیتری این خودرو، قدرتی معادل 107 اسب بخار دارد و هماهنگی خوبش با گیربکس، کیفیت فنی این خودرو را تضمین می نماید.

امکانات این خودرو نسبت به سال ساخت و کلاسش نسبتا خوب به نظر می رسد. مصرف سوخت پایین، ایمنی بالا، فرمان پذیری مناسب و فضای خوب کابین را هم باید به نقاط قوت کیا ریو هاچ بک اضافه نمود. با این حال، قیمت بالای این خودرو و عرضه محدود این خودرو در کنار بالا بودن قیمت قطعات، کمی بازار خرید و فروش آن را سخت نموده است.

کیا ریو را هم می توان یکی از برترین خودروهای کره ای بازار ایران دانست که هواداران خاص خودش را دارد. شما می توانید با مراجعه به سایت وبلاگ کارآفرین از آخرین قیمت خرید و فروش کیا ریو هاچ بک آگاه شوید.

کیا سورنتو GT لاین (مدل 2018)

قیمت: حدود 2 میلیارد و 800 میلیون تومان

سورنتو هم یکی دیگر از خودروهای محبوب کمپانی کیا در ایران است که هواداران خاص خودش را دارد. این خودرو در حقیقت، رقیبی برای هیوندای سانتافه به شمار می رود و هواداران این خودرو، آن را از سانتافه هم بهتر می دانند!

کیا سورنتو از همان نسل اول وارد بازار ایران شد و فروش نسبتا خوبی را هم تجربه کرد. با این حال، پس از مدتی غیبت بازار خودش را از دست داد. اما کیا سورنتو GT لاین در سال 2018 وارد ایران شد که از قضا آپشن ها و امکانات خیلی خوبی هم نسبت به مدل ساده و حتی رقیبش (یعنی هیوندای سانتافه) دارد.

کیا سورنتو GT لاین حجم موتور 2400 سی سی دارد و از پیشرانه 4 سیلندر GDI بهره می برد. حجم باک آن 71 لیتر و سقف سرعت آن 220 کیلومتر و میانگین مصرف آن نیز چیزی در حدود 9 لیتر در 100 کیلومتر است.

کیفیت ساخت بالا، امکانات رفاهی زیاد (نسبت به رقبا) و بازار دست دوم خوب از نقاط مثبت این خودرو هستند. از نکات منفی کیا سورنتو جی تی لاین هم می توان به واردات محدود این خودرو و البته شتاب کمش اشاره نمود.

اگر در پی پاسخ سوال ماشین کره ای چی بخرم؟ هستید، باید بگوییم که خرید کیا سورنتو GT لاین هم می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. البته اگر توان اقتصادی خرید آن را دارید!

بیشتر بخوانید: برترین خودروهای هاچ بک بازار ایران که می توانید خریداری کنید

سانگ یانگ

سانگ یانگ یکی دیگر از کمپانی های خودروسازی کره جنوبی است که برای بسیاری از مردم ما ناآشناست. حتی بسیاری از افرادی که نام سانگ یانگ به گوش شان خورده، در ابتدا تصور می نمایند که این خودروساز از داخل چین آمده است.

با این حال، سانگ یانگ یک خودروساز کره ای است که از قضا خودروهای باکیفیتی هم فراوری می نماید. تیوولی، کوراندو، نیو کوراندو، موسو، کایرون، رکستون و چیرمن از جمله خودروهای این کمپانی کره ای هستند که در بازار موجود هستند.

سانگ یانگ تیوولی

قیمت: حدود 800 میلیون تومان

تیوولی یکی از محصولات بسیار با کیفیت و خوش اقبال کمپانی کره ای سانگ یانگ است. تیوولی از آن خودروهایی بود که خیلی زود جای خودش را در بازار خودرو پیدا کرد و به علت کیفیت بالا و عملکرد فنی خوبش توانست در میان رقبای متعدد، خودش را بالا بکشد.

تیوولی یک کراس اوور کامپکت و خوش چهره است که با قیمت مناسب و امکانات خوبش توانست در میان رقبای عمدتا چینی خود، خوش بدرخشد. مصرف سوخت پایین و خدمات مناسب شرکت وارد نماینده از دیگر نقاط قوت این خودرو است.

پیشرانه 1.6 لیتری با قدرت 128 اسب بخار با شتاب 10.7 ثانیه را نیز باید از نقاط مثبت دیگر این خودرو دانست. ارتفاع تیوولی از زمین کم است و این باعث شده که بسیاری آن را نپسندند. سیستم تهویه دستی این خودرو و فرمان پذیری نه چندان خوب تیوولی نیز از جمله نکات منفی آن است.

سانگ یانگ تیوولی هم یکی از خودروهای باکیفیت کره ای است که می تواند به نسبت قیمتش هوادارانش را راضی نگه دارد. شما می توانید آخرین قیمت خرید و فروش سانگ یانگ تیوولی را در سایت وبلاگ کارآفرین مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: برترین ماشین های ژاپنی که هنوز هم ارزش خرید دارند

برترین ماشین های کره ای بازار؛ آخر را بخریم؟

همانطور که در ابتدای این راهنمای خرید شرح دادیم، خودروهای کره ای همواره به علت قیمت مناسب، کیفیت ساخت بالا و تنوع آپشن های رفاهی در قیاس با خودروهای آلمانی و ژاپنی هواداران بسیاری را داشته اند و همواره در لیست پرفروشترین خودروهای کشور، یک یا دو خودروی کره ای می درخشد.

متاسفانه با بالا رفتن قیمت خودرو در چند سال گذشته، افراد محدودی توانایی خرید خودروهای کره ای را در کشور دارند و بیشتر خریدارانی که در پی خرید خودروی صفر هستند، حالا باید به سراغ خودروهای چینی بروند. با این حال، هنوز هم عده زیادی یک خودروی دست دوم کره ای را به خودروهای صفر چینی ترجیح می دهند.

شاید راهنمای خرید خودروی کره ای ما می توانست خودروهای بیشتری در خود داشته باشد، با این حال ما کوشش کردیم که با توجه به قیمت فعلی بازار، برترین ماشین های کره ای موجود را به شما معرفی کنیم؛ خودروهایی که علی رغم افزایش قیمت همچنان ارزش خرید بالایی دارند. امیدواریم که این مطلب توانسته باشد پاسخ خوبی برای سوال ماشین کره ای چی بخرم؟ خدمت تان ارائه نموده باشد.

نظر شما درباره لیست بالا چیست؟ به نظر شما جای چه خودروهایی در این لیست خالی است؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما و سایر خوانندگان وبلاگ وبلاگ کارآفرین در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "راهنمای خرید خودروی کره ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید خودروی کره ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید