محققان دانشگاه تبریز پیروز به فراوری غلات تازه شدند

به گزارش وبلاگ کارآفرین، مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز از تولید غلات تازه شامل جو دوسر و چاودار زراعی از مزرعه تا تولید نهایی از سوی محققان دانشگاه تبریز اطلاع داد.

محققان دانشگاه تبریز پیروز به فراوری غلات تازه شدند

علی پورزیاد، مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز در تبادل نظر با خبرنگار استان های وبلاگ کارآفرین، با اشاره به تولید محصول پرک جو دوسر و پرک چاودار برای اولین بار در شمال غرب کشور در سطح وسیع از سوی شرکت کام هیراد نوژن به عنوان یک شرکت فن آور مستقر در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز گفت: این شرکت فن آور ضمن به کارگیری فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های مختلف کشاورزی و با تکیه بر دانش به روز توانسته است در چندین سال اخیر تولید غلات نو شامل جو دوسر و چاودار زراعی از مزرعه تا تولید نهایی را با استفاده از امکانات داخلی و بومی و حمایت های مرکز رشد دانشگاه تبریز انجام دهد.

پورزیاد با تاکید بر اهمیت مالی و جایگاه ویژه محصولات این شرکت در سلامت تغذیه اضافه نمود: امروزه امنیت غذایی در ابعاد کمی و کیفی جزء ضروری ترین بخش های مالی، کشاورزی و امنیتی است و ادامه فرایند تولید و توسعه محصولات این شرکت در آینده می تواند علاوه بر یاری شایان به امنیت غذایی و سلامت جامعه، به خودکفایی در تولید منجر شده و از خروج ارز از کشور جهت واردات این محصول جلوگیری نمایند.

شایان ذکر است، غلات به عنوان محصول استراتژیک جزو اصلی ترین منبع غذایی در جهان و کشور ایران به شمار میرود. درکشور تولید غلات عمدتا متمرکز بر تولید وتولید گندم و جو است که گندم بیشتر برای مصارف انسانی و جو بیشتر برای مصارف دامی استفاده می گردد این درحالیست که در بیشتر کشور های جهان به ویژه کشور های پیشرفته غلات نو شامل جودوسر و روگن نقش بسیار زیادی در تغذیه سالم و متنوع جامعه بازی می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "محققان دانشگاه تبریز پیروز به فراوری غلات تازه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان دانشگاه تبریز پیروز به فراوری غلات تازه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید