متفاوت ترین روش پخت میگو

به گزارش وبلاگ کارآفرین، خوراک میگو آن هم در ابعاد و میزان میانه و بزرگ آن، غذایی رسمی و فرق دارد که اگر خوب تزئین گردد به میز غذای شما نمایی فانتزی و مجذوب کننده می دهد.

متفاوت ترین روش پخت میگو

البته از ظاهر آن هم که بگذریم اگر میگو را با روش پیشنهادی یعنی با استفاده از سبزیجات و طعم دهنده های مختلف طعم دار کنید مطمئن باشید حتی یک دانه از آنها هم باقی نمی ماند.

مواد لازم برای 3 نفر

2 عدد سیب زمینی میانه

250 گرم خامه

5 عدد میگوی میانه

یک عدد فلفل دلمه ای قرمز (خلالی گردد)

یک عدد پیاز میانه (خلال گردد)

3 عدد قارچ (خرد گردد)

50 گرم جعفری و گشنیز (خرد گردد)

یک عدد لیموترش

یک ق چ سیر و زنجبیل تازه (رنده گردد)

به اندازه لازم نمک، پودر سیر، فلفل سیاه و جوزهندی

50 گرم روغن زیتون یا کره

یک پیمانه آب گوجه فرنگی

1. سیب زمینی ها را آب پز نموده، سپس بعد از رنده کردن، له کنید. بعد از آن نیمی از مخلوط جعفری و گشنیز خرد شده را به سیب زمینی له شده اضافه کنید.

2. خامه، پودر سیر و کمی نمک را هم به این مخلوط بیفزایید. سپس نوبت به پخت میگوهاست. برای این منظور، تابه را روی حرارت قرار دهید تا گرم گردد، پس از آن کره یا روغن زیتون را در تابه بریزید. وقتی کره یا روغن داغ شد به ترتیب سیر، زنجبیل و فلفل دلمه ای خلال شده را در تابه بریزید و دو دقیقه تفت دهید.

3. میگوی پاک شده و شسته شده را همراه با به جامانده جعفری و گشنیز و بعلاوه فلفل، جوز هندی و آب لیموترش به مواد داخل تابه اضافه نموده و کمی حرارت دهید. سپس آب گوجه فرنگی را هم بریزید و دو دقیقه بجوشانید. به محض اینکه میگوها پخته شدند، غذا آماده است. حالا میگوها را از داخل سس بیرون آورده و سس غذا را در کاسه ای جداگانه بریزید و کنار غذا سرو کنید.

4. حالا کافی است پوره ها را همراه با میگوها سرو کنید. در اینجا میگوها روی پوره جاسازی شده و دور آن هم به صورت برجسته تزئین شده است. برای این منظور پوره را در کپسول یا قیف خامه بریزید و تزئین کنید.

فوت وفن

اگر به جای نمک معمولی از نمک چینی یا کمی قرص عصاره سبزیجات بهره ببرید، غذا طعم خوشمزه تری خواهد داشت.

منبع: همشهری آنلاین

به "متفاوت ترین روش پخت میگو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متفاوت ترین روش پخت میگو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید