مازندران در حوزه خدمات بیشترین فرار مالیاتی را دارد

به گزارش وبلاگ کارآفرین، مدیر کل امور مالیاتی مازندران گفت: در حوزه خدمات این استان بیشترین فرار مالیاتی را داشته است و وکلا، بنگاه های املاک و اتومبیل، آرایشگاه ها، قنادی ها و دفاتر پیشخوان جزء مواردی هستند که تا انتها سال مجهز به سامانه های فروشگاهی خواهند شد.

مازندران در حوزه خدمات بیشترین فرار مالیاتی را دارد

به گزارش وبلاگ کارآفرین به نقل از ایسنا، علی اکبر حمزه ای با بیان این که بیشترین دریافت مالیاتی مربوط به کارکنان، اشخاص حقوقی و ارزش اضافه نموده است، اظهار کرد: فرارهای مالیاتی که در استان مازندران وجود دارند، احتیاجمند تدوین و ساختار قوانین بوده است.

وی با اشاره به این که تغییر ساختار مالیاتی و تدوین آن احتیاجمند ضمانت اجرایی است و طبق تبصره 6 قانون بودجه، پزشکان باید مجهز به دستگاه کارت خوان باشند، توضیح داد: اگر پزشکان مجهز به دستگاه کارت خوان نباشند باید 2 درصد درآمد خود را به عنوان جریمه پرداخت نمایند و در قبال آن در برابر قانون یک ضمانت نامه اجرایی سنگینی قرار دهند.

مدیر کل امور مالیاتی مازندران با بیان این که وقتی در کشور بالای 500 میلیون شماره حساب و 6.5 میلیون دستگاه کارت خوان، وجود دارد قطعا امور مالیاتی به گردشگر مالی ها دسترسی نخواهد داشت، گفت: چه طور می توان با شرایط موجود فرار مالیاتی نداشته باشیم بنابراین همه این ها مستلزم ابزارها و دستگاه های مخصوص برای آنالیز و شفافیت مالیاتی است مانند پزشکی که برای شناسایی و درمان قطعی بیمار خود احتیاج به تمام ابزارهای تخصصی کار خود را دارد.

حمزه ای با تاکید بر اینکه سامانه انبارها در اختیار وزارت صمت بوده و سازمان امور مالیاتی دسترسی به آن نداشته است، گفت: اگر سازمان امور مالیاتی دسترسی به این سامانه داشته باشد می تواند با دریافت مالیات، رفاه و زندگی مردم را تامین کند چراکه در کشورهای دیگر در رابطه با مالیات بسیار شفاف عمل نموده و قانون با فرارهای مالیاتی به شدت برخورد خواهد نمود.

وی با اشاره به اینکه مازندران در حوزه خدمات، بیشترین فرار مالیاتی را داشته است، اضافه نمود: وکلا، بنگاه های املاک و اتومبیل، آرایشگاه ها، قنادی ها و دفاتر پیشخوان ها جزء مواردی هستند که در انتها سال مجهز به سامانه های فروشگاهی خواهند شد تا شفافیت مالی خوبی در زمینه مالیات انجام گیرد.

مدیر کل امور مالیاتی مازندران با تاکید بر اینکه شفافیت مالی ضرورتی مهم در نظام مالیاتی است، یادآور شد: زمانی مالیات عادلانه است که حوزه مالی مالیات در کشور از شفافیت برخوردار بوده و در این زمینه باید دسترسی کامل به معاملات استان داشته باشیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "مازندران در حوزه خدمات بیشترین فرار مالیاتی را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مازندران در حوزه خدمات بیشترین فرار مالیاتی را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید