فروش بیش از 67 هزار کتاب در دو روز اول از اجرای طرح تابستانه کتاب

به گزارش وبلاگ کارآفرین، آزاده نظربلند از استقبال به خرید کتاب در میان مردم گفت و بیان نمود: بعد از دو روز از اجرای طرح تابستانه کتاب، تعداد 67 هزار و 622 نسخه کتاب فروش رفتند که رقم قابل توجهی است و نزدیک به 26 میلیارد ریال مبلغ کل فروش بوده است.

فروش بیش از 67 هزار کتاب در دو روز اول از اجرای طرح تابستانه کتاب

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ کارآفرین، دکتر آزاده نظربلند معاون کتاب و فرهنگ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در مصاحبه با رادیو گفتگو، با اشاره به طرح تابستانه کتاب گفت: این طرح، در واقع چهاردهمین دوره از طرح های فروش کتاب است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یارانه ای را به بخش خرید کتاب اختصاص می دهد و از طریق کتاب فروشی ها این یارانه به خریداران کتاب تخصیص داده می شود.

وی از اجرای این طرح در تمام کتاب فروشی های کشور خبر داد و اظهار کرد: در کل کشور 765 کتاب فروشی داریم که عضو طرح تابستانه هستند. 596 کتاب فروشی در مراکز استان ها و 169 کتاب فروشی نیز در سایر شهرستان های استان ها داریم.

معاون کتاب و فرهنگ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران بیان نمود: بعد از دو روز از اجرای طرح تابستانه کتاب، تعداد 67 هزار و 622 نسخه کتاب فروش رفتند که رقم قابل توجهی است و نزدیک به 26 میلیارد ریال مبلغ کل فروش بوده است.

وی با بیان اینکه طرح هایی همچون طرح تابستانه کتاب باعث افزایش خرید کتاب می شود، مطرح نمود: 20 درصد یارانه خرید کتاب تا سقف 150 هزار تومان در این طرح ها اعمال می شود و این انگیزه و مشوقی برای افراد کتابخوان است تا بتوانند کتاب های مورد علاقه شان در حوزه های عمومی؛ کودک و نوجوان و دانشگاهی را تهیه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فروش بیش از 67 هزار کتاب در دو روز اول از اجرای طرح تابستانه کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش بیش از 67 هزار کتاب در دو روز اول از اجرای طرح تابستانه کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید