خانه موزه استاد شهریار در جمع پربازدیدترین اماکن فرهنگی آذربایجان شرقی جای گرفت

به گزارش وبلاگ کارآفرین، به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان شرقی، حدود 21 هزار از خانه موزه استاد شهریار به عنوان یادگار ارزشمند شهریار شعر و سخن، در تعطیلات نوروزی سال تازه بازدید کردند.

خانه موزه استاد شهریار در جمع پربازدیدترین اماکن فرهنگی آذربایجان شرقی جای گرفت

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی نیز در مورد مقدار بازدیدهای انجام شده از اماکن گردشگری استان اشاره نمود.

به گفته وی تا روز آدینه 11 فروردین ماه 1402، یک میلیون و 810 هزار نفر از اماکن تاریخی، فرهنگی، گردشگری، تفریحی و طبیعی آذربایجان شرقی بازدید نموده اند که از این تعداد 150 هزار و 678 نفر از موزه های استان بازدید نموده اند.

احمد حمزه زاده ادامه داد: به این ترتیب کلیسای سنت استپانوس با 39 هزار و 168 بازدید، موزه آذربایجان با 16 هزار و 960 و موزه قاجار با 15 هزار و 681 بازدید، از پر ترددترین اماکن تاریخی تحت نظر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوده اند.

خانه استاد شهریار سومین منزلگاه استاد شهریار، شاعر معاصر ایران در سال 1347توسط وی خریداری شده و شهریار 20 سال پایانی عمر خود را در این خانه سپری نموده است. در سال 1367، پس از درگذشت استاد، منزل مسکونی وی از سوی شهرداری تبریز خریداری و با توافق و همکاری خانواده او در اهدای وسایل شخصی اش، خانه وی به موزه ادبی استاد شهریار تبدیل شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "خانه موزه استاد شهریار در جمع پربازدیدترین اماکن فرهنگی آذربایجان شرقی جای گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه موزه استاد شهریار در جمع پربازدیدترین اماکن فرهنگی آذربایجان شرقی جای گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید