طرز تهیه برنج کته ساده در خانه با تمام فوت و فن های آن

به گزارش وبلاگ کارآفرین، برنج کته به این علت که آبکشی نمی گردد، ارزش غذایی بیشتری نسبت به برنج دمی آبکش شده دارد. ناگفته نماند طرز تهیه برنج کته ساده تر از طرز تهیه برنج آبکش شده است و دردسرهای برنج آبکشی شده را هم ندارد. این حقیقت قابل کتمان نیست اما درست کردن یک کته خوب و باکیفیت و خوشمزه هم فوت و فن های خودش را دارد.

طرز تهیه برنج کته ساده در خانه با تمام فوت و فن های آن

برای تهیه یک کته با کیفیت باید نکات مهم تهیه آن را بدانید تا بتوانید یک کته ساده یا کته میگو، کته گوجه فرنگی یا هر نوع دیگری از این غذای خوشمزه را که می خواهید در خانه آماده کنید. اگر هم هنوز با طرز تهیه برنج کته آشنایی ندارید، با ادامه مطلب همراه ما باشید تا علاوه بر آشنایی با روش تهیه، با فوت و فن های برنج کته هم آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه کته ساده

  • برنج خیس خورده چهار پیمانه
  • نمک یک قاشق غذاخوری
  • روغن مخصوص پخت و پز دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه برنج کته ساده

مرحله اول

برای آغاز، برنج را به خوبی حدود سه تا چهار بار بدون چنگ زدن بشویید و آبش را تعویض کنید تا آب آن شفاف گردد. سپس یادتان باشد که برنج را حداقل دو ساعت الی 24 ساعت در آب و نمک بخیسانید. بعد از این مدت، برنج خیس خورده را در قابلمه بریزید و سطح آب برنج را به شکلی تنظیم کنید که تقریبا یک بند انگشت بالاتر از ارتفاع برنج در قابلمه باشد.

مرحله دوم

اگر هنگام خیساندن برنج از نمک استفاده ننموده اید، یک قاشق غذاخوری از نمک و یک قاشق غذاخوری از روغن را در برنج بریزید. قابلمه را بدون در روی حرارت بالا قرار دهید. بعد از جوش آمدن آب، کف

برنج را بگیرید، شعله را کم کنید، وقتی آب برنج به حدی کم شد که تنها اندازهی آب در حال غل خوردن روی برنج است، .

باید اندازه آب بصورتی باشد که وقتی برنج را از دور جمع نموده و به صورت یک کوه در آوردید اندازه خیلی کمی آب در قابلمه باشد. با ته ملاقه یا یک قاشق سوراخ هایی در برنج ایجاد کنید، در قابلمه را همراه با دم کنی روی آن قرار دهید تا برنج کاملا دم بکشد

مرحله سوم

بعد از حدود 30 دقیقه روی شعله ماندن، برنج کته ساده شما آماده است. آن را در ظرف بکشید. هنگام کشیدن برنج در ظرف حواستان باشد با کفگیر زیاد به برنج فشار نیاورید تا له نگردد. کته شما آماده است. نوش جان!

فوت و فن و پیشنهادات طرز تهیه کته ساده

  • کته را با اغلب غذاهای ایرانی می توانید سرو کنید. پیشنهاد ما خورشت آلو اسفناج یا خوراک مرغ است. البته شمالی ها میرزا قاسمی را هم با کته سر سفره می آورند.
  • اگر در پی یک دسر خوشمزه و ساده برای سرو کردن در کنار غذایتان هستید، پیشنهاد می کنیم فرنی را امتحان کنید.
  • کته را باید با برنج ایرانی درست کنید اما اگر از برنج هندی استفاده می کنید؛ به زمان بیشتری برای خیس خوردن و پخته شدن برنج نیاز دارید.
  • اگر از برنج دودی استفاده می کنید؛ از زیاد شستن آن پرهیز کنید تا عطر برنج از بین نرود. البته بهتر است که در چهار پیمانه برنج، تنها یک پیمانه برنج دودی بریزید و از سه پیمانه برنج ساده در کنار آن بهره ببرید.
  • چون برنج کته آبکشی ندارد، به اندازه نمکی که اضافه می کنید، دقت کنید تا برنج شور نگردد.
  • اگر برنج کته را از قبل خیس نموده اید، یا مایل هستید برنج اندازهی دان در بیاید، آب کمتری در قابلمه بریزید.
منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه برنج کته ساده در خانه با تمام فوت و فن های آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه برنج کته ساده در خانه با تمام فوت و فن های آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید