طرح آفتاب کتاب در تمام کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی در حال برگزاری است

به گزارش وبلاگ کارآفرین، خدیجه معصومی، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در ارومیه، گفت: با توجه به قرار گرفتن در فصل تابستان و به منظور یاری به غنی سازی اوقات فراغت کاربران کتابخانه بعلاوه فرهنگ سازی، کلاس ها و کارگاه های آموزشی در رشته های مختلف هنری و علمی در کتابخانه مرکزی اورمیه در حال برگزاری است.

طرح آفتاب کتاب در تمام کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی در حال برگزاری است

وی اضافه نمود: این کلاس ها و کارگاه ها در قالب طرح آفتاب کتاب در تمام کتابخانه های عمومی از جمله کتابخانه مرکزی اورمیه برگزار می گردد و فرصت مناسبی فراهم آمده تا کتابخانه ها نقش اجتماعی خود را بهتر عملی نمایند و در آموزش و فرهنگسازی جامعه سهیم باشند.

معصومی ادامه داد: نقاشی با مداد رنگی، زیبا نویسی با مداد، اوریگامی (کاغذ تا)، سیاه قلم سطح یک و دو و خوشنویسی از جمله کلاس های هنری بوده و برنامه نویسی و رباتیک، آموزش فلسفه برای کودک، نوشتن خلاق و تندخوانی از جمله کلاس های علمی و ادبی هستند که در حال برگزاری هستند.

این مسئول گفت: در بعضی رشته ها به علت استقبال خانواده ها، افراد ثبت نام نماینده به دو گروه تقسیم شد و کلاس های گروه دوم از اواسط مرداد ماه آغاز خواهد شد بعلاوه در راستای توجه به نیازهای آموزشی گروه های خاص و تسهیل ارتباط عزیزان ناشنوا و نابینا با سایر افراد، کلاس های بریل آموزی و زبان اشاره ویژه همه علاقمندان و آموزی نوشتاری زبان انگلیسی به خط بریل ویژه نابینایان و روشهای خواندن، جمله سازی و نقاشی ویژه ناشنوایان در حال برگزاری است.

معصومی اضافه نمود: با توجه به اهمیت بنیان خانواده، کارگاه های خانواده در موضوعات مختلفِ همسران و شیوه های حل تعارض بین زوجین، شیوه های شاد زیستن، رفتارهای پرخطر نوجوانان، شناخت و کنترل دوستی های دوره نوجوانی، ازدواج آسان و ... روزهای چهار شنبه غیر تعطیل رأس ساعت 17 در کتابخانه مرکزی اورمیه برگزار می گردد و همه علاقمندان می توانند در این کارگاه ها به صورت رایگان شرکت نمایند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان غربی گفت: بعلاوه جلسات مطالعاتی مثنوی خوانی و مولوی شناسی روزهای سه شنبه غیر تعطیل ساعت 17 در محل سالن جلسات استاد شهریار در حال برگزاری است و همه علاقمندان ساعت دلنشین ادبیات می توانند در این محفل حضور یابند.

وی اضافه نمود: بعلاوه کارگاه آموزشی تقویت فن بیان در حال ثبت نام است و به زودی برگزار خواهد شد و جمع خوانی کتاب به منظور یاری به روان خوانی بچه ها و افزایش اعتماد به نفس آنان، قصه گویی، کاردستی و ... روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در محل بخش کودک برگزار می گردد و همه اعضا می توانند شرکت نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "طرح آفتاب کتاب در تمام کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی در حال برگزاری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح آفتاب کتاب در تمام کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی در حال برگزاری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید