معرفی کتاب سه کاهن در برنامه یه روز تازه

به گزارش وبلاگ کارآفرین به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما؛ ونوس توسلی در برنامه یه روز تازه درباره کتاب سه کاهن گفت: این کتاب یک رمان برای گروه سنی بزرگسال است و درباره یک اتفاق در دوران چهار سالگی پیامبر(ص) است و برعکس خیلی از کتاب ها که یک روز را در چند صفحه نوشته اند این کتاب یک روز را در 180 صفحه و خیلی جذاب روایت نموده است. نکته جالب این کتاب راوی این داستان حلیمه هست که خودش ظرفیت بالایی از لحاظ داستان نویسی دارد. داستان کتاب هم این است که سه کاهن دنبال کودکی می گشتند که قرار بود در آینده به پیامبری برسد که در این جست وجو به روستایی می رسند و این روستا محلی بوده که پیامبر(ص) دوران کودکی شان را در کنار حلیمه سپری می کردند و بعد با تطمیع همسر حلیمه قصد بردن کودک را داشتند و در اینجا حلیمه از سوءنیت آنها باخبر می گردد و فداکاری به خرج می دهد و شبانه پیامبر(ص) را به سمت مکه رهسپار می نماید که خودش مشقت های زیادی را در راستا می بیند و حضرت را به خانواده اش می رساند؛ که این بخش کوتاهی از محتوای کتاب است.

معرفی کتاب سه کاهن در برنامه یه روز تازه

وی اضافه کرد: نکته جالب کتاب این است که بار کتاب و روایت بر دوش حلیمه است و این بانو آنقدر به پیامبر(ص) عشق داشته که در سراسر قصه مخاطب از پیامبر(ص) جدا نمی شود و دلشوره ها و دل نگرانی های حلیمه برای نجات جان پیامبر(ص) را داریم که می توان گفت کشش داستان به خاطر احوالات حلیمه می باشد. از نقاط قوت این کتاب این هست که مخاطب با حلیمه بسیار هم ذات پنداری می نماید و ترس ها و تردیده های حلیمه را متوجه می شود و خب ورود این سه کاهن به داستان یک فضای هراس و ترسی را در داستان ایجاد می نماید. در بیشتر این کتاب دیالوگ های حلیمه با اطرافیان نوشته شده و شگرد نویسنده این بوده که هیچ دیالوگی از پیامبر(ص) نیست و بعد پیامبر از دیالوگ ها و گفته های اطرافیان معرفی و توصیف می شود و داستان روایت بسیار روانی دارد.

توسلی اظهار داشت: این کتاب جوایزی هم گرفته که نسخه روسی آن در جشنواره اورآسیای روسیه کتاب برگزیده شده و توانسته جایزه کسب کند.

وی درباره نویسنده کتاب نیز گفت: آقای قیصری جزو نویسنده هایی است که بیشتر مردم ایشان را با کتاب های حوزه دفاع مقدس و جنگ تحمیلی می شناسند از جمله کتاب های جنگی بود؛ جنگی نبود، صلح، سه دختر گل فروش و... که کارگا ه های نویسندگی خیلی خوبی هم برگزار می نمایند که شاید خیلی از نویسنده های جوان در کارگاه های ایشان آموزش می بینند.

لازم به ذکر است در توضیحات این کتاب می توان گفت: داستان سه کاهن به یک روز از زندگی پیامبر اکرم(ص) در سن چهار سالگی بازمی شود. در این داستان حلیمه دایه پیامبر در تلاشی قابل توجه، سعی دارد تا جان پیامبر را از گزند کاهنانی نجات دهد که می خواهند براساس نشانه های ظاهری پیامبر خاتم(ص)، وی را در کودکی از بین ببرند.

قیصری در مقدمه کوتاهی بر این رمان می نویسد: عاشورا بهانه ای شد تا شماس شامی را بنویسم. بهانه را منتهی الامال شیخ عباس قمی به دستم داد: روایت در روایت، ناب و خواندنی. داستان موسای دیگر و این آخری تا این ساعت، سه کاهن، نیز فرزند همین کتاب اند. کتاب شیخ پر از بهانه است و من هم بهانه جو.

قیصری داستان خود را با عبارات منقطع و جملات کوتاه و پرضرب شروع می نماید و به جلو می برد. بر همین اساس بخش عمده ای از این داستان نیز با دیالوگ های حلیمه و اطرافیان او جلو می رود. اما نویسنده با شگردی قابل توجه هیچ کدام از این دیالوگ ها را از زبان پیامبراکرم(ص) بازگو نمی نماید. او در حقیقت سعی دارد تا پیامبر را از زبان اطرافیانش توصیف کند.

برنامه یه روز تازه کاری است از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما که از ابتدای هفته تا روز چهارشنبه از ساعت 7 تا 9 صبح به مدت 120 دقیقه پخش می شود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "معرفی کتاب سه کاهن در برنامه یه روز تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کتاب سه کاهن در برنامه یه روز تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید