چطور بیف استراگانف درست کنیم؟

به گزارش وبلاگ کارآفرین، همانطور که از نام بیف استراگانف پیداست، این غذا یک غذای روسی است. اما شاید همه طرز تهیه بیف استراگانف را بلد نباشند یا ندانند که معنی اسم بیف استراگانف چیست.

چطور بیف استراگانف درست کنیم؟

این خوراک برای اولین بار در قرن 19 میلادی در روسیه ابداع شد. طبق گفته ها نام بیف استراگانف از لغت استراگات گرفته شده که در زبان روسی به معنی رشته رشته کردن است. چیزی نگذشت که دستور پخت بیف استراگانف به کشورهای دیگر اروپا، آمریکای شمالی، استرالیا و حتی ایران هم راه پیدا کرد.

طرز تهیه بیف استراگانف روسی اولین بار در یک کتاب آشپزی به نام هدیه ای برای زنان جوان خانه دار نوشته شد. طبق دستور پخت این کتاب در مواد اولیه آن خردل و آب گوشت و قلم وجود داشت. اما رفته رفته دستور پخت این غذا نسبت به جغرافیای مناطق دچار تغییر شد و در کشورهای مختلف مواد اولیه متفاوتی برای طبخ آن استفاده کردند.

بعضی تغییرات، تفاوت در نوع برش دادن و مزه دار کردن گوشت است و بعضی دیگر حذف و اضافه شدن مواد غذایی و حتی استفاده کردن از مرغ به جای گوشت گوساله را شامل می گردد. در بعضی کشورها بیف استراگانف را در کنار برنج و در بعضی مناطق مثل ایران آن را با نان و سیب زمینی سرخ نموده سرو می نمایند.

در این قسمت از وبلاگ کارآفرین مگ طرز تهیه بیف استراگانف ایرانی با خامه و گوشت گوساله را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم برای بیف استراگانف

  • گوشت گوساله: 500 گرم
  • قارچ: 500 گرم
  • خامه: 200 گرم
  • سیب زمینی: 1 عدد
  • پیاز: 1 عدد
  • کره: 30 گرم
  • آرد سفید: 2 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه بیف استراگانف

1.

برای آغاز گوشت گوساله را که به صورت نوارهای باریک خرد نموده اید در یک تابه با حرارت بالا و کمی کره و روغن تفت دهید تا سرخ گردد.

2.

پس از سرخ شدن گوشت ها، آن ها را از تابه خارج کنید و پیازها را که به صورت خلال خرد نموده اید در همان تابه تفت دهید تا جایی که سبک و کمی طلایی شوند.

3.

آرد را به پیازها اضافه کنید و به همراه پیاز کمی تفت دهید.

4.

پعد از این که آرد تفت خورد، گوشت های سرخ شده را به تابه اضافه کنید و روی آن ها آب جوش بریزید. آب جوش را باید به اندازه ای بریزید که آب تا روی گوشت ها را بگیرید.

5.

در تابه را ببندید و حرارت شعله را کم کنید تا گوشت ها برای 2 الی 3 ساعت کامل بپزند.

6.

سیب زمینی را به صورت خلال های بسیار باریک برش بزنید و بشویید. سپس آن ها را با دستمال خشک کنید و در تابه ای که روغن آن کاملا داغ شده بریزید و به صورت غوطه ور سرخ کنید.

7.

بعد از این که گوشت کاملا پخت، قارچ های حلقه حلقه شده را به همراه فلفل سیاه به آن اضافه کنید.

8.

در آخر پخت، خامه و نمک را به گوشت و قارچ اضافه کنید و هم بزنید. برای سرو بیف استراگانف را در ظرف سرو بکشید و سیب زمینی های خلال شده را روی آن بریزید.

دستور پخت و عکس: مریم ابراهیمی

چطور بورک گوشت درست کنیم؟

چطور پنه آلفردو درست کنیم؟

منبع: دیجیکالا مگ

به "چطور بیف استراگانف درست کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور بیف استراگانف درست کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید