صادرات 190 میلیون دلاری صنایع دستی در 9 ماهه سال 97 ، ایران پیشنهاد رسانه های مهم جهان به گردشگران

به گزارش وبلاگ کارآفرین، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از رشد 11 درصدی صادرات صنایع دستی در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اطلاع داد و گفت: در 9 ماهه سال جاری 190 میلیون دلار صادرات صنایع دستی صورت گرفته است.

صادرات 190 میلیون دلاری صنایع دستی در 9 ماهه سال 97 ، ایران پیشنهاد رسانه های مهم جهان به گردشگران

به گزارش خبرنگار وبلاگ کارآفرین، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امروز یکشنبه 14 بهمن 97 در بازدید از بخش های مختلف نمایشگاه سومین جشنواره فجر صنایع دستی و هنرهای سنتی که در محل خانه هنرمندان ایران در حال برگزاری است با اعلام این خبر توضیح داد: حدود 300 رشته صنایع دستی داریم و آثاری که در این نمایشگاه به نمایش درآمده است خیره نماینده است، خوشبختانه اقدام خوبی که صورت گرفته این است که در بخش کاربردی نیز کارهای خوبی صورت گرفته و می توان این خبر خوب را به مردم عزیز مان داد که صنایع دستی فقط فراوری یک اثر نیست بلکه در حوزه کاربردی کردن آثار نیز اتفاقات بسیار خوبی افتاده است.

مونسان گفت: نمایشگاه بسیار زیبا و ذی قیمتی را در حوزه صنایع دستی در دهه فجر در دست اجرا داریم و انصافا کارهای بی نظیر فرهنگی و هنری را در این نمایشگاه می بینیم و خوشحالیم که طرح تجاری سازی صنایع دستی به خوبی پیش می رود.

او اضافه کرد: خوشبختانه طراحی ها در حوزه صنایع دستی به خوبی درحال اجرا است و شاهد ارائه کارهای نفیس با طراحی های زیبا هستیم که باعث شده علاوه بر بازار داخل در بازار خارج از کشور نیز صندلی خوبی پیدا نمایند و شاهد رشد صادرات صنایع دستی هستیم به گونه ای که در 9 ماهه سال جاری شاهد صادرات بیش از 190 میلیون دلار صنایع دستی هستیم که رشد 11 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

او در ادامه و در پاسخ به سوالی در مورد واردات صنایع دستی ادامه داد: البته من اعتقادم بر این است که در حوزه اقتصادی نباید کارهای سلبی انجام دهیم بلکه باید بتوانیم در حوزه اقتصاد با کشورهای دیگر رقابت کنیم. با توجه به آثار زیبای هنری که داریم با قیمت گذاری مناسب باید بتوانیم از رقبا جلو بیفتیم. اگرچه از ابتدای سال جاری کل واردات صنایع دستی به کشو منع شده است اما عرض من به همه استاد کاران و هنرمندان این است که باید به گونه ای عمل کنیم که حتی اگر واردات هم انجام گردد بتوانیم پیروز باشیم و در مقابل رقبا حرفی برای گفتن داشته باشیم. ما مهد هنر هستیم و صنایع دستی فاخری داریم در حوزه قیمت گذاری نیز باید به گونه ای عمل کنیم که بتوانیم در این بخش بیش از پیش پیروزیت کسب کنیم.

معاون رئیس جمهوری در ادامه گفت: خوشخبتانه دولت حمایت های بسیار خوبی را از صنایع دستی داشته است. در حوزه تأمین منابع اقتصادی هیچ گونه محدودیتی نداریم، در مورد تامین مواد اولیه نیز همکاری بسیار خوبی با هنرمندان می گردد ضمن این که در مورد بیمه هنرمندان نیز اتفاق خوبی شروع شده است و درخواست ما از سازمان برنامه بودجه این است که ضمن تشکر از یاریی که داشته اند، این یاری را کامل نمایند تا بتوانیم موضوع بیمه هنرمندان صنایع دستی را کامل کنیم.

او در ادامه و در پاسخ به سوالی در مورد رونق گردشگری در کشور نیز گفت: خوشبختانه در حوزه گردشگری، اخبار بسیار خوبی داریم، به عنوان مثال در حوزه گردشگری زیارتی گردشگرانی که وارد می شوند دیگر صرفا گردشگر زیارتی نیستند بلکه ترکیبی شده اند و شاهد ورود گردشگران زیارتی - سیاحتی و یا زیارتی - سلامت هستیم و شاهد این هستیم که در 9 ماهه سال جاری بیش از 6 میلیون گردشگر خارجی به کشور وارد شده است.

مونسان در بخش دیگری از این گفت و گو ادامه داد: با حداقل امکانات بودجه ای که سازمان میراث فرهنگی داشته است با انجام مجموعه اقدامات مهم در سراسر کشور از جمله تقویت فعالیت ها در حوزه تبلیغات و معرفی، توانسته ایم در جذب گردشگر خارجی و معرفی فرصت ها و جاذبه های گردشگری ایران پیروز عمل کنیم. در اجلاسی که در همدان با حضور دبیرکل سازمان جهانی گردشگری برگزار گردید، شاهد این بودیم که ایران در رأس اخبار گردشگری جهان بود، سایت سازمان جهانی گردشگری به موضوع سفر به ایران توجه ویژه ای دارد و اگر دقت نموده باشیم رسانه های مهم جهان این روزها ایران را به عنوان یک مقصد سفر به گردشگران توصیه می نمایند. این همه در حالی است که در نمایشگاه فیتور اسپانیا نیز که چندی پیش برگزار گردید شاهد حضور بسیار پیروز ایران در این نمایشگاه بودیم به گونه ای که پادشاه اسپانیا به همراه ملکه این کشور از میان 886 غرفه، از غرفه ایران بازدید کردند که باعث شد ما در صدر اخبار گردشگری جهان باشیم.

او اضافه کرد: در حوزه زیرساخت ها نیز اقدامات بسیار خوبی شده است، نمی گویم به نقطه مطلوب رسیده ایم اما اقدامات خوبی شده است که جبران عقب ماندگی و کمبودها گردد. به عنوان مثال ایجاد واحدهای بومگردی یکی از این اقدامات است و ما از مرز 1500 اقامتگاه بومگردی عبور کردیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه و در پاسخ به سوال دیگری در مورد سرمایه گذاری در حوزه گرشگری نیز گفت: خوشبختانه در حال حاضر حدود 2000 پروژه گردشگری با حجم سرمایه گذاری حدود 120 هزار میلیارد تومان در حال اجرا است و تمام کوشش ما این است که تا سرانجام دولت دوازدهم 1200 پروژه را به سرانجام برسانیم که یک اتفاق بزرگ در حوزه تأمین زیرساخت های گردشگری به حساب خواهد آمد.

سومین جشنواره فجر صنایع دستی و هنرهای سنتی 12 تا 23 بهمن در محل خانه هنرمندان، میزبان علاقه مندان است.

منبع: میراث آریا

به "صادرات 190 میلیون دلاری صنایع دستی در 9 ماهه سال 97 ، ایران پیشنهاد رسانه های مهم جهان به گردشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 190 میلیون دلاری صنایع دستی در 9 ماهه سال 97 ، ایران پیشنهاد رسانه های مهم جهان به گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید