سفر، فرصتی برای آغاز یک زندگی عاشقانه

به گزارش وبلاگ کارآفرین، خبرنگاران: اگر کتاب غذا، دعا و عشق از الیزابت گیلبرت را بخوانید، به زودی متوجه می شوید که موضوع عشق، تجربه ای جادویی است که به طور کاملا غیر منتظره ای اتفاق می افتد. عاشق شدن یک تصادف است. یک غافلگیری است؛ درست همان چیزی است که سفر به شما اعطا می نماید. گاهی اوقات زوجین رابطه خود را دوباره بازسازی می نمایند؛ در حالی که دیگران برای اولین بار عاشق می شوند. فیلم های عاشقانه بی شماری داستان های خود را بر روی ترکیبی پر احساس از مسافرت و عاشق شدن پایه گذاری نموده اند.

سفر، فرصتی برای آغاز یک زندگی عاشقانه

سوال این است که آیا عاشقی، تنها در فیلم ها وجود دارد؟ آیا سفر می تواند مقدمه عاشقی باشد، یا این تنها کلیشه ای است که بسیاری از ما هنوز باور می کنیم؟ سوالات بسیاری در خصوص عشق وجود دارد که هر روز در ذهن ما ظاهر می شوند. می توان گفت که هنگام مسافرت، همواره جایی برای عاشقی وجود دارد.

1. داستان عاشقانه غریبه ها

من در یک شهر کوچک بزرگ شدم و به شخصه عاشق غریبه ها شدن را باور نداشتم. من اعتقاد داشتم که اگر کسی عاشق گردد، یک عشق تصادفی بزرگ بوده و یا توسط سرنوشت و پدر و مادر مشخص شده است. تا زمانی که اولین مسافرتم را تجربه نکرده بودم، با این دیدگاه محافظه کارانه، پیروز به استفاده از هیچ فرصتی برای تجربه عاشقی با یک غریبه نشدم.

اگر شما می گویید پریدن از روی حصار، لذت بردن از غذای پر ادویه در یک رستوران متوسط و انتها دادن به شب با یک موزیک ملایم، کلیشه ای و شبیه فیلم ها است، پس همین کلیشه به داستان عاشقانه من تبدیل شد. در یک سفر تفریحی بود که عشق غریبه من پدیدار شد. پس از چند سفر مستمر کاری، یزد شهری بود که آن را به عنوان یگانه هدف خود شناسی ام شناختم.

از این رو، اگر شما مجرد هستید و به دنبال یک ماجراجویی هستید، کشور ها یا شهر هایی را انتخاب کنید که در آن حضور نداشته اید و همواره با دید روشن به آنچه برای تان رخ می دهد نگاه کنید. مثلا اگر برای سفر خارجی قصد دارید به کرواسی بروید تا از تاریخ لذت ببرید، همواره با افراد جدید صحبت کنید. ممکن است در یک کافی شاپ به طور کاملا تصادفی عاشق کسی شوید.

2. بهشت زوج ها

من دوستانم را به خاطر می آورم که از جدایی رابطه شان شکایت دارند و هر دو آن ها نسبت هم سرد شده اند. با گذشت زمان بعضی برای تجربه لذتی گذرا، سراغ اینستاگرام و فیس بوک می روند، در حالی که دیگران در حال تجربه جدایی دردناکی هستند. با این حال، بسیاری از آن ها متوجه نیستند که یکی از مسائل عمده در روابط، یکنواختی است و یک سفر بداهه ممکن است عشق را به زندگی شان بازگرداند.

برای کسانی که یک رویکرد ثابت و یک زندگی سازمان یافته دارند، بداهگی سخت است. شما کار می کنید، به خانه می روید، برای شامی کوتاه بیرون می روید و در خصوص مسائل خود صحبت می کنید. شریک زندگی شما هر روز و هر روز شما را این طور می بیند که یک سناریو یکنواخت و غیر جذاب را برای او ایجاد می نماید؛ بنابراین یک سفر تصادفی به مکانی عاشقانه فرانسه یا سرزمینی پر رمز و راز، حس ماجراجویی که رابطه تان به آن احتیاج دارد را برایتان به ارمغان می آورد.

این کار صحبت ها و رابطه گمشده تان را به شما باز می گرداند، به علاوه هر دو طرف کوشش خواهند کرد که در برابر احتیاج های دیگری، عاشقانه برخورد نمایند. مطمئن باشید این کار می تواند عشق را به هر رابطه ای باز می گرداند و اجازه می دهد تا آن را در آغوش بگیرید.

3. به شما اجازه می دهد یک سری چیز ها برا یتان اتفاق بیفتد

ما معمولا در یک محیط عادی کاملا قاطع هستیم و ترجیح می دهیم همه چیز سر جای خودش باشد. این به ما یاری می نماید تا با زندگی و چالش هایی که با آن روبرو می شویم، مقابله کنیم. این مانع ما برای دسترسی به فرصت ها می گردد، ما یک چک لیست برای شریک زندگی مان مشخص می کنیم و با انتخاب های خود بسیار محافظه کارانه عمل می کنیم. این کار گزینه های بسیار کمی را پیش روی ما می گذارد و ما را به خطرات ناخوشایند بسیاری مبتلا می نماید.

از این رو خرید بلیت هواپیما یا قطار به یک مکان جدید و برنامه ریزی برای اتفاقات بداهه به شما فرصت می دهد، تا خودتان را پیدا کنید. شما خود را قادر به تجربه یک ماجراجویی متفاوت و قادر به درد دل کردن می یابید. شما ممکن است از یک نوشیدنی خوب در شهری سرسبز یا یک منظره دریایی زیبا لذت ببرید؛ اما هیجان انگیزترین چیز می تواند برقراری ارتباط با کسی باشد که او را ملاقات می کنید.

حتی اگر می دانید که پس از این تعطیلات ممکن است یکدیگر را ملاقات نکنید و یا این رابطه را برای همواره ادامه دهید، می توانید احساسات خود را بروز داده و از این بابت لذت ببرید. این احساسات فضای تازه ای ایجاد می نماید که به شما یک چشم انداز از آنچه می خواهید می دهد. شما عاشق این حس بی نظیر شده و آن چک لیست ها را فراموش خواهید کرد. مسافرت به شما اجازه می دهد تا راحت باشید، تا خودتان باشید و خودتان را بشناسید و به خود واقعی تان بازگردید.

4. به رابطه تان اجازه رشد می دهد

رشد، لازمه هر رابطه ای است. این یک معیار مهم است که رابطه طولانی مدت را تضمین می نماید. با این حال، بودن با یکدیگر و پرداختن به زندگی روزمره، فرصتی برای قدردانی از یکدیگر باقی نمی گذارد. رشد، چهار چوب جدیدی برای زندگی تان خلق می نماید تا عاشق و خاص باشید. اگر به روزمرگی عادت کنید، فراموش خواهید کرد که دوست داشتن چقدر شیرین است.

با این حال سفر های اتفاقی، به شما اجازه می دهد تا یکدیگر را غافلگیر کنید و یکدیگر را بهتر بشناسید. شما ممکن است به شریک زندگی تان گل بدهید و یا او را به یک شام رمانتیک در کنار ساحل ببرید، اما در انتها روز یکدیگر را بیشتر دوست خواهید داشت. همین امر اجازه می دهد تا یکدیگر را درک کنید و احساسات خود را صادقانه بروز دهید. به علاوه به شما اجازه می دهد که صمیمی باشید و یکدیگر را درک کنید، به شما فرصتی برای غیر ممکن می دهد، رابطه ای تقریبا بی نقص!

به طور خلاصه، در این روزگار مدرن اگر احساس کردید که عاشق شدن کار سختی است، سفر کنید. تغییر همواره خوب است بدون توجه به شرایط! اگر مجرد هستید، به شما اجازه می دهد خودتان را کشف کنید و اگر رابطه ای دارید، به شما امکان می دهد تا به تعادل برسید. بنابراین، سفر کنید و بهترین ها را در آن رقم بزنید.

منبع: lifehack

منبع: برترین ها

به "سفر، فرصتی برای آغاز یک زندگی عاشقانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر، فرصتی برای آغاز یک زندگی عاشقانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید