زاکانی: استفاده 34 درصدی تهرانی ها از حمل و نقل عمومی را دو برابر می کنیم

به گزارش وبلاگ کارآفرین، شهردار تهران گفت: برای کاهش سفر و تقاضای روزانه سفر بنا داریم که با توسعه خدمات غیرحضوری و هوشمندسازی شهر استفاده فعلی 34 درصدی مردم از حمل و نقل عمومی را به 2 برابر برسانیم.

زاکانی: استفاده 34 درصدی تهرانی ها از حمل و نقل عمومی را دو برابر می کنیم

به گزارش برنا؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران امروز دوشنبه 13 تیر در نشست خبری گفت: بنا داریم 70 درصد جابه جایی تهرانی ها با حمل و نقل عمومی و 30 درصد با وسیله نقلیه شخصی را تغییر دهید و شرایط استفاده مردم از حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم؛ به همین جهت در پی توسعه حمل و نقل شهری و افزایش خدمات هستیم.

وی اضافه نمود: برای کاهش سفر و تقاضای روزانه سفر بنا داریم که با توسعه خدمات غیرحضوری و هوشمندسازی شهر استفاده فعلی 34 درصدی مردم از حمل و نقل عمومی را به 2 برابر برسانیم.

شهردار تهران توضیح داد: برقی سازی موضوع حمل و نقل عمومی را در دستور کار داریم تا ضمن کاهش آلایندگی ها در راستای توسعه خدمات حمل و نقل عمومی گام های اساسی برداریم.

وی گفت: مناسب سازی و هوشمند سازی و برقی سازی حمل و نقل عمومی از اولویت های اصلی ماست.

زاکانی اضافه نمود: در سالجاری 22 کیلومتر مترو افتتاح می گردد و تمامی ایستگاه های خطوط 6 و 7 مورد بهره برداری قرار می گیرد؛ ماه آینده هم ساخت تونل خط 10 مترو را آغاز می کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در کوشش هستیم سطح اندازه جابجایی را به وسیله مناسب سازی و در دسترس قرار دادن خدمات به وسیله هوشمندسازی کاهش دهیم، گفت: سعی می کنیم خدمات در دسترس شهروندان قرار بگیرد تا تردد کاهش پیدا کند.

زاکانی با بیان اینکه اقدام ما برای کاهش سفر، افزایش خدمت است تا بتوانیم شرایط خود را از 34 درصد سهم حمل و نقل عمومی در سفر های درون شهری به 70 درصد برسانیم، توضیح داد: بخش سوم سیاست های ما برقی سازی و رفتن در مسیری است که حمل و نقل عمومی برقی داشته باشیم؛ لذا سیاست اول کاهش تقاضای سفر به وسیله مناسب سازی، سیاست دوم افزایش ارائه خدمات از 34 به 70 درصد و سیاست سوم برقی سازی حمل و نقل عمومی است تا بتوانیم به وسیله این سه گام ترافیک شهر و آلودگی هوا را کاهش دهیم.

وی تأکید کرد: برای هر بخشی از حمل و نقل یک برنامه مدونی را طراحی نموده ایم که این برنامه در بخش مترو، اتوبوس، ون، مینی بوس، تاکسی، موتورسیکلت و دوچرخه بسته ای را ایجاد می نماید تا بتوانیم خاستگاه خود را به برترین شکل داشته باشیم.

شهردار تهران با پرداختن به سه راهبرد کلی گفت: امیدواریم با این سه راهبرد نظم و ساماندهی شهر را بر مدار حمل و نقل عمومی داشته باشیم و بتوانیم گره های بزرگ مثل ترافیک و آلودگی هوا را باز کنیم.

وی اضافه نمود: در هر بخشی یک برنامه ریزی دقیق داریم که نخستین مورد آن توسعه سریع مترو و تکمیل ناوگان مورد احتیاج است. 7 خط مترو را تحویل گرفتیم که در این 7 خط 253 کیلومتر خطوط به اضافه حدود 140 ایستگاه تحویل ما شد. اولویت را به 7 خط موجود دادیم، اما تهران 11 خط طراحی شده دارد که 7 خط آن که آغاز شده هم تکمیل نشده است. مطالعات نشان می دهد که اگر 7 خط تکمیل گردد 60 درصد مطلوبیت استفاده از مترو افزایش پیدا می نماید.

در دوره ششم مدیریت شهری هر 2 ماه تقریبا یک ایستگاه مترو افتتاح شده است

زاکانی اظهار کرد: 22 ماه و یک روز از خدمتگزاری ما در شهرداری می گذرد و توفیق داریم که 14 کیلومتر خطوط مترو و 10 ایستگاه را افزایش دادیم. سال جاری نیز 22 کیلومتر خط متروی تازه داریم و خطوط 4 و 6 و 7 را کامل می کنیم. 13 ایستگاه دیگر نیز سال جاری افتتاح می کنیم که البته یک مورد آن افتتاح شده است.

خط 7مترو سال جاری تکمیل می گردد

شهردار تهران اعلام کرد: علاوه بر این سال جاری خط پرند در حومه نیز به طول 20 کیلومتر افتتاح می گردد. از 270 کیلومتر خط مترو، 22 کیلومتر در داخل و 20 کیلومتر در خارج به آن اضافه می گردد، به اضافه 13 ایستگاه که یک مورد آن افتتاح شده است و سال جاری انتها این 7 خط را اعلام می کنیم.

شهردار تهران بعلاوه توضیح داد:امیدواریم بتوانیم 6.5 کیلومتر در جنوب خط 6 و 11 کیلومتر در خط چهار و ادامه خط دو را به سمت ترمینال شرق آغاز کنیم و زمان کار را هم زمان حداکثر دو ساله دیده ایم.

خط 9 مترو به صورت 2 طبقه احداث می گردد

وی با تأکید بر اینکه سال جاری هفت خط تکمیل می گردد، اظهار کرد: خطوط الحاقی نیز ظرف دو سال انتها خواهیم داد و در کنار آن چهار خط تازه خواهیم داشت که بخشی از حفاری تونل خط 10 تا یک ماه آینده آغاز می گردد. در بخشی دیگر تفاهم نامه خط 9 را هفته آینده منعقد خواهیم کرد که این خط یک خط دو طبقه است و علاوه بر آن خط 8 و 11 را سال آینده آغاز خواهیم کرد.

اورهال و ارتقای قطار DC برای اولین بار

زاکانی با بیان اینکه امروز برای اولین بار واگن DC را اورهال نموده ایم، یادآور شد: غیر از خط پنج که لوکوموتیو دارد و دو طبقه است، در خطوط شهری 129 واگن AC و 42 رام قطار AC داریم که در گذشته دو رام از این واگن ها بازسازی شده بود، اما تا امروز این نحوه از بازسازی که اینگونه ارتقاء پیدا کند، به هیچ عنوان صورت نگرفته بود. افتخار داریم برای اولین بار یک رام قطار DC پلاس بازسازی شده و ارتقاء یافته را تحویل می دهیم. دو رام نیز در مسیر ارتقاء و بازسازی است و شاهد این هستیم که 6 رام قطاری که وعده بازسازی آن را داده بودیم، وارد مدار قرار می گیرد. 23 رام دیگر نیز تا انتها سال وارد جریان خدمت خواهند شد.

هزینه اورهال قطار ها حدود یک نهم خرید آنهاست

وی با بیان اینکه خرید هر رام قطار 350 میلیارد تومان ارزش دارد، اما رقم اورهال 40 میلیارد تومان به اندازه تقریبا یک نهم است، اظهار داشت: کنار این مسیر که یک مسیر سه ساله است، مقرر شده کلیه رام های احتیاجمند به بازسازی را ارتقاء دهیم و دو اتفاق دیگر را نیز دنبال کردیم. مصوبه ای در سال 1395 داشتیم که بنا بود 630 دستگاه واگن برای تهران در نظر گرفته گردد که از همان سال مانده بوده و توفیق پیدا کردیم در سال قبل با سازمان مدیریت تفاهم نامه و توافق نامه تنظیم کنیم و امروز تعهدات کاملاً و به شکل صد درصد صورت گرفته و 15 درصد پیش پرداخت برای کشور خارجی تسهیلات ارائه داده و در یک بازه حداکثر دو ماهه به حساب شرکت خارجی واریز خواهد شد. امیدواریم بتوانیم این 630 دستگاه را با 160واگن دیگر که در مجموع به 790 واگن می رسد، داشته باشیم. موضوع دانش فنی و فراوری و توسعه فناوری را نیز در داخل کشور دنبال خواهیم کرد.

منبع: فرارو

به "زاکانی: استفاده 34 درصدی تهرانی ها از حمل و نقل عمومی را دو برابر می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاکانی: استفاده 34 درصدی تهرانی ها از حمل و نقل عمومی را دو برابر می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید