جاهای تفریحی ساری، هیجان در شهری خوش آب وهوا

به گزارش وبلاگ کارآفرین، ساری از آن شهرهایی است که افراد زیادی به خاطر آب و هوای خوب و طبیعت زیبایش به آن سفر می نمایند. اما جاهای سرگرمیی ساری هم کم نیستند و مسافرها علاوه بر گشت وگذار در طبیعت می توانند سرگرمیات هیجان انگیزی را هم تجربه نمایند. اگر گذرتان به ساری افتاد برای سرگرمی در این شهر چند گزینه مجذوب کننده پیش رویتان است. با ما همراه باشید و با جاهای سرگرمیی ساری آشنا شوید.

جاهای تفریحی ساری، هیجان در شهری خوش آب وهوا

مجتمع توریستی سرگرمیی فرح آباد

این مجموعه، یکی از معروف ترین جاهای سرگرمیی ساری است که سالانه گردشگرهای بسیاری را جذب می نماید. در گذشته آنهایی که به شهرهای شمالی ایران سفر می کردند، هدفشان از سفر این بوده که از ساحل دریای خزر استفاده نمایند و تنی به آب بزنند، اما این روزها سرگرمیات آبی انقدر زیاد و مجذوب کننده شده اند که کمتر کسی فقط به شناکردن فکر می نماید.

در سفر به ساری می توانید به مجتمع توریستی سرگرمیی فرح آباد بروید و سرگرمی های هیجان انگیزی مثل موج سواری، تیوپ سواری و اسکی روی آب را تجربه کنید. اگر شما و همسفرهایتان اهل هیجان نیستید باز هم در این مجموعه سرگرمیی بیکار نخواهید ماند و ماهی گیری، قایق سواری، نشستن در آلاچیق ها و نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه در قهوه خانه سنتی اسکله روزتان را خواهد ساخت.

اگر به این مجموعه توریستی سرگرمیی سر زدید، از مجموعه تاریخی فرح آباد هم تماشا کنید. مجموعه تاریخی فاصله چندانی با مجتمع سرگرمیی ندارد. و با رفتن به این مجموعه می توانید از بناهای تاریخی به جای مانده در شهری قدیمی تماشا کنید.

آدرس: ساری، کیلومتر 27 جاده دریا

برترین رستوران های ساری

پارک حیوانات ساری

پارک حیوانات یا باغ وحش ساری از سال 86 با تعداد کمی از گونه های پرندگان آغاز به کار کرد. اما به مرور رشد کرد و امروز گونه های جانوری متنوعی در این پارک نگه داری می شوند. پارک حیوانات ساری تعدادی قفس سرپوشیده دارد. اما نکته مثبت آن نسبت به باغ وحش های دیگر این است که با شبیه سازی محوطه هایی شبیه به اکوسیستم جانوران سعی نموده است که این حیوانات و پرندگان را در شرایط قابل قبولی نگهداری کند.

برای مثال این مجموعه چهار قسمت مختلف برای گونه های مختلف پرندگان آماده نموده است. محوطه صخره ای که برای پرندگان کوهستانی و بیابانی ای مثل کبک آماده شده، برکه ها که برای پرنده هایی مثل اردک و غاز و قو در نظر گرفته شده اند. قفس های شیشه ای که با یاری دستگاه های تهویه آب و هوای خاص منطقه زندگی بعضی پرندگان را شبیه سازی می نماید و قفس های آهنی که پرندگان شکاری ای که امکان بودنشان در محیط آزاد وجود نداشته را در آن ها نگهداری می نمایند.

با این حال سعی شده در قفس های این پرندگان محیط زندگی طبیعی شان بازسازی گردد. بعلاوه در این باغ می توانید گونه هایی نایاب از حیواناتی مثل شیر و خرس و میمون ها را هم ببینید و گونه های مختلفی از آبزیان در آکواریوم این مجموعه زندگی می نمایند.

آدرس: ساری، 10 کیلومتری شهر ساری، مطنقه چغال چال، روستای طاهرده، جاده همت آباد

بوستان نیلوفر آبی ساری

بوستان نیلوفرهای آبی، از زیباترین جاهای سرگرمیی ساری است. اگر به ساری سفر کردید تماشا این بوستان زیبا را در سر فهرست برنامه هایتان قرار دهید. این بوستان در 45 هکتار ساخته شده است.

بوستان، 3 حوضچه طبیعی و بزرگ دارد که یکی از آن ها که حدود 2 هکتار مساحت دارد با گل های نیلوفر آبی پوشیده شده و چشم انداز ای فوق العاده زیبا را ساخته است. بعلاوه اگر مجوزهای لازم را از مدیریت بوستان تهیه کنید می توانید در آب بند این مجموعه ماهیگیری کنید.

بوستان نیلوفرهای آبی امکانات رفاهی خوبی از جمله سفره خانه، آلاچیق، رستوران، وسایل بازی بچه ها، اسب سواری و… برای گردشگران فراهم نموده است. با رفتن به این مجموعه می توانید همزمان که از زیبایی های طبیعی لذت می برید، سرگرمی کنید و روز خوبی را در سفرتان بسازید.

آدرس: ساری، جاده ساری-نکا، روستای آبدانسر

باداب سورت

در همین بخش چهاردانگه و روستای اروست به باداب سورت می رسیم. باداب سورت، چشمه ای پلکانی ست که به ثبت ملی هم رسیده. این چشمه ها هرکدام بو و مزه و رنگ خاصی دارند. اگرچه از سال 1391 فرایند کم آب شدن چشمه ها آغاز شده و دیگر مثل سابق پرآب نیستند.

یکی از مجذوب کنندهیت های اطراف این چشمه ها، بچه هایی هستند که با گل مجسمه درست می نمایند. مجسمه های دست ساز این بچه ها قیمت ندارند و با هر مبلغی می توان آنها را خرید. برای رسیدن به روستای اروست از تهران می توانیم به ترتیب زیر از جاده های سمنان یا مازندران برویم. جاده های استان سمنان راه مان را کوتاه تر می نمایند، اما جاده های مازندران به مراتب زیباترند.

از شهرهای سمنان و ساری تا روستای اروست جاده کاملا آسفالت است و از این روستا تا چشمه های شگفت انگیز باداب سورت که در یک کیلومتری شرق این روستا واقع شده، جاده خاکی است.

راستا 1: تهران، سمنان، مهدیشهر، شهمیرزاد، فولادمحله، سه راه تلمادره، روستای اروست، باداب سورت

راستا 2: تهران، ساری، کیاسر، سه راه تلمادره، روستای اروست، باداب سورت

منبع: اسنپ تریپ

به "جاهای تفریحی ساری، هیجان در شهری خوش آب وهوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای تفریحی ساری، هیجان در شهری خوش آب وهوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید