آنالیز مشخصات فنی و قیمت جک جی 4 آپشنال

به گزارش وبلاگ کارآفرین، شرکت خودروسازی کرمان موتور با نام صنایع خودروسازی کرمان در دی ماه 1369، فعالیت خود را با واردات انواع مختلف از خودرو های دوو، آغاز کرد. با استقبال روز افزون مشتریان و جذب سرمایه، این شرکت، آغاز به فعالیت در راستای چرخه فراوری خودرو کرد. جک جی 4 یکی از فراوریات این مونتاژکار خودرو های چینی است که در ادامه به مشخصات فنی و قیمت آن در بازار ایران می پردازیم.

آنالیز مشخصات فنی و قیمت جک جی 4 آپشنال

به گزارش تجارت نیوز، شرکت کرمان موتور با یکی از کارخانجات صنعت خودروسازی چین به نام (JAC) در سال 1391 قرار دادی منعقد کرد که حاصل آن فراوری انواع مدل های جک در ایران شد.

جک J4 یک سدان کوچک و جمع وجور شهری است که از سال 97 در شرکت کرمان موتور آغاز به فراوری شد و به علت قیمت مناسبی که دارد از استقبال و فروش مناسبی برخوردار است.

کرمان موتور در شهریورماه 1401 خاطرنشان کرد، به علت استقبال خوب از مدل J4 تصمیم دارد تا مدل آپشنال این خودرو را فراوری کند و هدف ما در این گزارش معرفی مدل آپشنال J4 است.

معرفی فنی

جک J4 از همان موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 4 سیلندر و 16 سوپاپ استفاده می نماید که قبلا آن را روی جک J5 می دیدیم. این سدان از یک گیربکس مالی CVT استفاده می نماید که باعث می گردد تعویض دنده ها به آرامی انجام پذیرد.

در سری قدیمی، ترمز چرخ های عقب J4 از نوع کاسه ای بود که در مدل تازه با ترمز های دیسکی جایگزین شد. بعلاوه وجود سیستم کنترل پایداری یا ESP در مدل های تازه امنیت رانندگی را بیش از پیش نموده است.

طراحی ظاهری

خودروی جک J4 از یک طراحی ساده و بدون بزرگ نمایی بهره می برد که ممکن است در اولین نگاه، توجه کسی را جلب نکند، اما می تواند همه احتیاج های مصرف نماینده را رفع کند. استفاده از رینگ های آلومینیومی 15 اینچ، چراغ روز و خطوط کشیده شده روی بدنه بر زیبایی این خودروی مالی می افزاید.

به صورت خلاصه می توان گفت گرچه این خودرو از لحاظ آپشن در میان رقبای خود غنی است، اما از لحاظ زیبایی نظر مصرف نماینده را جلب نمی نماید.

این گزینه هم قابل توجه است که جک J4 توانسته با کسب 5 ستاره ایمنی در تست های سی انکپ چین از ایمنی قابل قبولی در مقایسه با رقبای ایرانی برخوردار باشد و در نتیجه باعث بالا رفتن ارزش خرید این خودروی مالی چینی گردد.

طراحی داخلی

هنگام ورود به کابین متوجه تفاوت کامل در طراحی بیرونی و داخلی این خودرو می شویم. چراکه طراحی داخلی از زیبایی قابل قبولی برخوردار است.

خطوط خمیده استفاده شده در طراحی داشبورد با تلفیق رنگ مشکی و کرم و بعلاوه کیفیت پلاستیک قابل قبولی که روی داشبورد استفاده شده بر جذابیت کابین خودرو می افزاید.

غربیلک فرمان از جنس چرم با دکمه های کنترلی روی فرمان، نمایشگر سایز میانه و دکمه های کنترل کولر زیبا جزو اولین چیز هایی است که در نگاه اول توجه راننده را به خود جلب می نمایند.

آپشن ها و امکانات

کیسه هوای راننده و سرنشین، ترمز ABS و EBD، کنترل فشار باد لاستیک ها، قفل اتوماتیک درب ها، سنسور دنده عقب، سنسور نور، آینه های جانبی برقی با گرمکن، کروز کنترل، کامپیوتر سفری و سیستم کنترل پایداری یا ESP ازجمله آپشن ها و امکاناتی است که در جک J4 آپشنال مشاهده می گردد.

تجربه رانندگی

با نشستن پشت فرمان خودروی J4 آپشنال راننده احساس تسلط بالایی از خودرو می گیرد. به علت گیربکس بسیار خوب آن تعویض دنده ها به نرمی انجام می گیرد. پیشرانه J4 به رغم استفاده از زنجیر تایم از صدای کمی برخوردار است و درنتیجه داخل کابین سکوت قابل قبولی دارد.

سیستم ترمز آن پس از معرفی مدل تازه علاوه بر ترمز ضدقفل و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز از سیستم کنترل پایداری نیز برخوردار است و این امر باعث افزایش قدرت کنترل خودرو به وسیله راننده می گردد.

اما سیستم تعلیق آن چنان که باید نرم نیست و ممکن است عملکرد آن، به ویژه در محور عقب رضایت بخش نباشد.

قیمت خودروی جک J4 تازه

خودروی J4 را می توان یک سدان چینی مالی در نظر گرفت که با توجه به آپشن هایی که دارد از قیمت معقولی برخوردار است.

جک J4 آپشنال در بهمن ماه 1401 با قیمت 760 میلیون تومان در بازار معامله می گردد. بعلاوه قیمت خودرو جک جی 4 در کارخانه 585 میلیون تومان است که با شرایط قرعه کشی قابل خرید است.

جمع بندی

خودروی J4 انتخاب آن دسته از افرادی است که شتاب و قدرت موتور چندان برایشان اهمیت نداشته و تنها در پی خودرویی می گردند که از سواری قابل قبولی برخوردار بوده و قیمت آن نسبت به رقبا بالا نیست و همزمان آپشن های متعدد خود را حفظ نموده است.

منبع: فرارو

به "آنالیز مشخصات فنی و قیمت جک جی 4 آپشنال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز مشخصات فنی و قیمت جک جی 4 آپشنال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید