اکونومیست با آگاه مخاطرات ادعاهای دونالد ترامپ منتشر شد

به گزارش وبلاگ کارآفرین، هفته نامه خبری و بین المللی اکونومیست که به عنوان جامع ترین نشریه مالی جهان نیز از آن یاد می گردد، شماره 5 سپتامبر خود را منتشر کرد.

اکونومیست با آگاه مخاطرات ادعاهای دونالد ترامپ منتشر شد

این هفته نامه بین المللی به زبان انگلیسی و در لندن مورد ویرایش قرار گرفته و به شرکت روزنامه اکونومیست با مسئولیت محدود تعلق دارد. بنیانگذار آن جیمز ویلسون بوده و از سال 1843 تا کنون منتشر شده است.

هفته نامه مذکور در این شماره مباحث متعددی را از نقاط مختلف دنیا در خود جای داده و به تشریح و تبیین آن غالباً از دیدگاه نویسندگان غربی پرداخته است.

در بخشی از این هفته نامه به تشریح چرایی خطرناک بودن انتخاب دونالد ترامپ نامزد تندرو و جنگ طلب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا پرداخته شده است. وی که از ثروتمندان آمریکا محسوب می گردد، نگاهی مرفهانه به همه مسائل داشته و امور مهم حکومتی و حتی بین المللی را نیز از زاویه نگاه خشن جنگ افروزی مورد توجه قرار می دهد. نوشته مذکور به خطرات انتخاب وی پرداخته و در کوشش است تا آن ها را از ابعاد مختلفی تحلیل نماید.

در بخش آمریکای این شماره مجله موضوعات زیر مطرح شده اند:

فقر (فقیر بودن چه بهای گزافی دارد)، مناظره و بحث درباره توافق هسته ای 14 جولای میان کشورهای 1+5 با ایران (سخنان و اظهارنظرهای جنگ افروزانه) و کشاورزی لبنی (از صدای گاو تا خریدار محصول).

موضوعات جوانی اروپا به چه مفهومی است؟، جبهه ملی فرانسه (از اعتراض تا قدرت)، کارگران و دستمزد ها، جرائم سازمان یافته (در رم) در بخش اروپای این شماره به رشته تحریر درآمده اند.

نقطه نظرهای آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در مورد بحران کنونی مهاجران در اروپا از صفحه 16 این مجلد شروع می گردد و در آن به توانمندی های بالقوه اروپا برای اسکان مهاجران اشاره شده است. البته بهتر است بدانیم که بعضی کارشناسان علت استقبال آلمان از آوارگان سوری را مقابله با پیری جمعیت این کشور و به دست آوردن نیروی کار و مقابله با گرایش های فاشیستی رو به رشد با توجه به نگاه مثبت افکار عمومی در قبال سوری ها می دانند.

بخش مجزایی با عنوان جلسه توجیهی در این شماره به دو محور موضوعی نبرد انتخاباتی دونالد ترامپ و زمان مقابله با ترس پرداخته است.

در بخش دیگر این هفته نامه موضوع اقتصاد برزیل، دوران درماندگی و تحرک های درمانده، رئیس جمهور گواتمالا، نه خیلی آرام و بی صدا و کلیسای گلدان-دوست در کانادا مورد توجه قرار گرفته و هر چند اندک، توضیحاتی درباره آن ها داده شده است.

در بحشهای دیگر اکونومیست به محورهایی در حوزه خاورمیانه و قاره آفریقا از قبیل اعراب و نفت (خطرهای آرمیدن بر ماده ای چسبنده) و سیاست ایرانی ها (یک شیر در زمستان) پرداخته است.

در یک نگاه جامع می توان گفت بخش های انتهایی این هفته نامه مطالبی را با محورهای موضوعی قاره آسیا (سیاست در پاکستان، اندونزی، کره و چین بالاخص رژه نظامی سوم سپتامبر در سالگرد پیروزی این کشور بر ژاپن و انتها جنگ دنیای دوم)، معرفی چند کتاب و آثار هنری و بالاخره حوزه پر مخاطب علم و فن آوری مورد آنالیز قرار داده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اکونومیست با آگاه مخاطرات ادعاهای دونالد ترامپ منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکونومیست با آگاه مخاطرات ادعاهای دونالد ترامپ منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید