امارات مانع بازگشت هیئت دولت مستعفی یمن به عدن شد

به گزارش وبلاگ کارآفرین، یک مقام دولت مستعفی یمن خاطرنشان کرد که نیروهای تحت امر امارات با نقض مجدد توافق ریاض، مانع بازگشت نخست وزیر و اعضای کابینه دولت مستعفی یمن به عدن شدند.

امارات مانع بازگشت هیئت دولت مستعفی یمن به عدن شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ کارآفرین، یک مقام دولت منصور هادی در یمن از شکست کوشش های نخست وزیر و وزرای کابینه این دولت مستعفی برای بازگشت به عدن از عربستان اطلاع داد.

شبکه الجزیره به نقل از یک مقام دولت منصور هادی گفت که امارات شورای انتقالی را واداشت که با بازگشت هواپیمای دولت یمن به عدن مخالفت کند.

بر اساس این گزارش پرواز هیئت دولت مستعفی یمن به عدن پس از شکست مذاکرات با شورای انتقالی مورد حمایت امارات لغو شده است و این در حالی است که نخست وزیر و اعضای کابینه او در فرودگاه ریاض آماده سفر به عدن بودند.

دولت مستعفی یمن قرار بود بر اساس امضای مجدد توافق ریاض میان نمایندگان آن با نمایندگان شورای انتقالی به عدن بازگشته و در آنجا مستقر گردد.

منابع نظامی و رسانه های یمنی هم روز پنجشنبه گزارش کردند که نیروهای شورای انتقالی جنوب که از حمایت امارات عربی متحده برخوردارند، ضمن نپذیرفتن مفاد توافق ریاض، آمادگی نظامی خود را در استان ابین دو چندان کردند.

روز یکشنبه هفته جاری، در پی درگیری های شدید در جنوب یمن، نمایندگان دولت مستعفی منصور هادی و شورای انتقالی جنوب، در نشستی برای حل و فصل اختلافات گرد هم آمدند؛ اما پس از بی نتیجه ماندن این نشست، طرفین دوباره توافق ریاض را امضاء کردند؛ توافقی که در شش ماه گذشته هیچ تأثیری در توقف درگیری ها میان دو طرف نداشته است.

از زمان تسلط نیروهای عربستان سعودی و امارات بر شهرها و استان های جنوبی یمن، شرایط امنیتی این مناطق بشدت دچار افت شده است.

عربستان سعودی کوشش کرد اختلافات نظامی را با توافقی در ریاض فیصله دهد اما تا به امروز پیروز نبوده است. توافق ریاض، توافق عربستان و امارت برای تقسیم قدرت در عدن و انتها دادن به درگیری نواب یکدیگر در جنوب یمن است که پنجم ماه اکتبر (مهر ماه گذشته) میان متحدان آنان در ریاض امضا شد.

از مهم ترین بندهای توافق ریاض استقرار دولت منصور هادی در شهر عدن ظرف مدت هفت هفته از زمان امضای آن، استقرار نیروهای نظامی زیر نظر وزارتخانه های کشور و دفاع، مقابله مشترک با جنبش انصارالله یمن زیر نظر ائتلاف سعودی، تشکیل یک کمیته نظارت بر توافق ریاض با نظارت عربستان و مشخص 12 وزیر از شورای انتقالی جنوب (متحد امارات) در دولت آینده از مجموع 24 وزیر کابینه بوده است که هیچ کدام تا به امروز عملی نشده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "امارات مانع بازگشت هیئت دولت مستعفی یمن به عدن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارات مانع بازگشت هیئت دولت مستعفی یمن به عدن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید