استند مانیتور چیست و چرا استفاده از آن اهمیت دارد؟ (معرفی 7 استند کاربردی و پرفروش)مزایای استفاده از استند مانیتور

به گزارش وبلاگ کارآفرین، استند مانیتور یا همان پایه نگهدارنده مانیتور یکی از ضروری ترین لوازم برای کسانی است که چندین ساعت پشت سیستم کار می نمایند. در این مطلب به دلایل کاربردی بودن این محصول می پردازیم و در خاتمه هم 7 مورد از محبوب ترین و کاربردی ترین استندها را به شما معرفی خواهیم کرد.

استند مانیتور چیست و چرا استفاده از آن اهمیت دارد؟ (معرفی 7 استند کاربردی و پرفروش)مزایای استفاده از استند مانیتور

مزایای استفاده از استند مانیتور

استند مانیتور یکی از ابزارهای اساسی در بهبود شرایط کاری و افزایش راحتی کاربران در کارهای پشت میز نشینی محسوب می شوند. این محصولات معمولاً از جنس های متنوعی مانند فلز یا پلاستیک ساخته و به طور خاصی طراحی می شوند تا مانیتور را در ارتفاع و زاویه مناسبی قرار دهند. در ادامه به بعضی از مزایا و اهمیت استفاده از استندهای مانیتور اشاره نموده ایم.

1. ارتفاع مناسب برای جلوگیری از درد گردن، کمر و چشم

یکی از اهداف اصلی استفاده از استند مانیتور، تنظیم ارتفاع مانیتور به گونه ای است که چشمان کاربران در برترین زاویه در مقابل آن قرار بگیرد. این کار باعث جلوگیری از خستگی گردن و ستون فقرات و حفظ بهتر حالت نشستن می گردد، در طولانی مدت از خستگی مفرط بدن جلوگیری می نماید و بهره وری را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد.

بسیاری از افرادی که پشت میز نشین هستند به خاطر عدم بهره مندی از یک استند مانیتور حرفه ای، مجبور هستند خودشان را با مانیتور تطبیق دهند که این کار بعد از گذشت چند دقیقه خسته نماینده شده و کاربر را مجبور می نماید حالتش را تغییر دهد. تداوم این کار آن هم در شرایطی غیر استاندارد سبب وارد شدن فشار سنگین به گردن، چشم ها و ستون فقرات شده و بعد از چند سال انواع و اقسام بیماری های مفصلی به سراغ کاربر خواهد آمد.

بعلاوه بعضی از مانیتورها به خاطر نوع پنل، تنها در صورتی برترین کیفیت را ارائه می دهند که در فاصله درستی از آن ها با زاویه مناسب نشسته باشید. در غیر این صورت شاید تصاویر را با آن کیفیتی که باید نبینید. بنابراین یک استند خوب به شما یاری می نماید تا تجربه بصری بسیار بهتری هم داشته باشید.

اگر به نحوه نشستن و سایر جنبه های سلامتی خود هنگام استفاده از کامپیوتر اهمیت می دهید، داشتن یک استند مانیتور با ارگونومی خوب الزامی است. پس در انتخاب یک استند مانیتور حرفه ای شک به دل خود راه ندهید؛ خصوصا اگر چند ساعت در طول روز پشت سیستم می نشینید و احتیاج دارید تا مانیتور در فاصله مناسب تری از بدن شما قرار بگیرد.

2. اشغال کمترین فضا از میز کار

استند مانیتور به گونه ای طراحی می گردد که کمترین فضا را از محیط کار یا اتاق شما اشغال می نماید. این محصولات به خاطر طراحی فشرده و ابعاد نسبتا کوچکی که دارند، اصلا باعث بهم ریختگی میز کار نشده و اتفاقا در یک سری از مدل ها به علت بهره مندی از کشو، به اتاق شما نظم هم می بخشند.

بعضی از مانیتورها از پایه های بزرگی بهره می برند که شاید همین مورد سبب گردد نتوان آن ها را روی میزهای کوچک قرار داد. یک استند استاندارد با طراحی خوب می تواند کاربرد خوبش را اینجا به نمایش بگذارد و با گرفتن کمترین فضا، بیشترین کارایی را به شما ارائه دهد.

3. طراحی زیبا و شکیل

اگر دوست دارید محیط اتاق یا محل کارتان خاص و زیبا باشد، استند مانیتور می تواند برترین گزینه باشد چرا که در این صورت اتاق شما شبیه به یک اتاق کار حرفه ای خواهد بود. البته استندها انواع مختلفی دارند و انتخاب هر استندی قطعا باعث زیبایی اتاق نخواهد شد. از آن جایی که شما هنگام خرید استند مانیتور دستتان کاملا باز است، می توانید مدل هایی را مطابق سلیقه خود بخرید. این در حالی است که استند مانیتور پیش فرض حق انتخابی به شما نمی دهد و جز مدل های گران قیمت و غالبا گیمینگ، زیبایی ظاهری خاصی هم ندارند.

4. امکان چرخش برای افزایش بهره وری

استند مانیتور از چیزی که فکرش را می کنید کاربردی تر است. احتمالا دیده اید که بسیاری از تولیدنمایندگان محتوا که از دو یا چند مانیتور استفاده می نمایند، یکی از آن ها را به صورت عمودی روی میز کار خود دارند. افرادی نظیر برنامه نویس ها، تیک تاکرها، هواداران بازی های آرکید عمودی و… از جمله افرادی هستند که از یک مانیتور ایستاده روی میز کار خود استقبال می نمایند.

اما مانیتورها غالبا در حالت عادی با پایه ای عرضه می شوند که فقط می تواند ارتفاع مانیتور را تنظیم کند. اما استندهایی که در بازار یافت می شوند، به شما این اجازه را می دهند تا بتوانید مانیتور را کاملا عمودی نموده و به انجام کارهای مختلف بپردازید. بنابراین یک استند مانیتور می تواند به شکل قابل توجهی بهره وری کار شما را افزایش دهد.

5. سیستم کابل کشی بهتر

مانیتورهای مدرن امروزی از ورودی های متعددی بهره می برند و اگر هم گیمینگ باشند، تعداد این پورت ها بیشتر هم می گردد. از طرفی این روزها به خاطر افزایش تعداد تولیدنمایندگان محتوا، استفاده از چند مانیتور هم به یک چیز کاملا عرف تبدیل شده و در نتیجه کاربران حالا باید با چندین کابل مختلف دست و پنجه نرم نمایند.

البته آزار و اذیت کابل های زیاد زمانی به سراغتان خواهد آمد که از استند مانیتور استفاده نکنید و به همان استند پیش فرض آن متوسل شوید. به لطف استند، کابل ها هم در شرایطی قرار می گیرند که دیگر شما را آزار نخواهند داد. حتی می توانید به گونه ای کابل ها را در کنار هم گره بزنید که بتوانند از حفره های روی پایه رد شده و دست و پا گیر نباشند.

6. استند مانیتور حرفه ای به صرفه تر از خرید مانیتور تازه با استند مناسب است

اگر از مانیتوری استفاده می کنید که به خاطر ساده بودن استند از آن رضایت ندارید، منطق حکم می نماید که برای خرید یک مانیتور تازه با استند مناسب دست به جیب نشوید؛ در عوض، بودجه خود را برای خرید یک استند مانیتور باکیفیت پرداخت کنید. در این صورت شما بخش بزرگی از پول خود را درون حساب بانکی نگه می دارید و در کنار آن، مشکل ساده بودن استند مانیتور هم حل می گردد.

از آن جایی که استندهای باکیفیت و گران قیمت و به عبارتی ساده تر، همه چیز تمام، فقط در مانیتورهای پریمیوم مثل مانیتورهای گیمینگ و… مورد استفاده قرار می گیرند، بنابراین خرید یک مانیتور تازه با استند کارآمد و حرفه ای، اصلا توجیه منطقی نمی تواند داشته باشد.

انواع استند مانیتور

یک جهته مکانیکی

یک نوع از استندهای مانیتور که فقط قابلیت چرخش در یک جهت افقی یا عمودی را دارد. این نوع استند معمولا به دیوار نصب می گردد اما نمونه های میزی آن هم در بازار موجود هستند. البته پیشنهاد ما خرید محصولی است که هم امکان چرخش افقی را داشته باشد و هم عمودی. اما مدل هایی با فقط یک کاربرد هم وجود دارند.

استند دیواری

استندهای دیواری هم همانطور که از نامشان پیداست، امکان نصب به دیوار را دارند ولی از لحاظ کاربرد، مشابه همان مدل های مکانیکی هستند و در واقع وظیفه شان امکان تنظیم ارتفاع و چرخش مانیتور است. این نوع استندها دیگر فضایی از میز کار شما را اشغال نمی نمایند و مزیت شان این است که می توانید در ارتفاع بالاتر آن ها را نصب نموده و مانیتور را به آن ها متصل کنید.

چند جهته مکانیکی

همانطور که از نامش پیداست، این نوع استند مانیتور قادر است مانیتور شما را در جهت های مختلف از جمله افقی و عمودی به حرکت در بیاورد تا بیشترین بهره وری را داشته باشید. بعلاوه چون این نوع استندها عملا مانیتور را مطابق میل شما حرکت می دهند، خبری از سردرد، کمردرد و چشم درد هم وجود نخواهد داشت.

استند مانیتور صفحه ای

این نوع استند مانیتور در واقع به صورت صفحه طراحی شده و مانیتور با پایه روی آن قرار می گیرد. برخلاف مدل های بالا که در واقع شما پایه مانیتور را هنگام اتصال به آن ها جدا می کنید. در اینجا احتیاجی به جداسازی پایه اصلی مانیتور نیست چون مانیتور روی صفحه قرار می گیرد. این نوع مانیتورها می توانند از نوع چوبی با کشوهایی در قسمت پایینی باشند یا ساده.

بعضی از آن ها آنقدر جالب طراحی شده اند که امکان قرارگیری ماوس و کیبورد را هم به شما می دهند. بعضی دیگر هم ساده تر هستند و فقط مانیتور را نگه می دارند. این نوع استندها در دو نوع عرضه می شوند؛ قابلیت تنظیم ارتفاع مانیتور و ثابت که در مدل دوم، شما فقط می توانید مانیتور را روی آن قرار دهید و دیگر امکان تغییر ارتفاع و زاویه وجود نخواهد داشت.

معرفی برترین و پرفروش ترین استندهای مانیتور در وبلاگ کارآفرین

1. استند مانیتور ارگو مدل WLA003 مناسب برای مانیتور 17 تا 30 اینچ

  • امکان گردش حول محور افقی و عمودی
  • پشتیبانی از نمایشگرهای 17 تا 30 اینچی با وزن 10 کیلوگرم
  • قابلیت تنظیم ارتفاع، جهت و زاویه مانیتور
  • مدیریت کابل

پایه رومیزی مانیتور مدل ERGO WLA003 یکی از پرطرفدارترین و پرفروش ترین پایه های مانیتور در بازار است که به عنوان گزینه ای ایده آل به افراد عادی و حرفه ای توصیه می گردد. این پایه برای مانیتورهایی با مقدار 17 تا 30 اینچ قابل استفاده است و تا 10 کیلوگرم وزن را هم تحمل می نماید. این استند قدرتمند با نصب روی میز کار و با کیفیت ساخت خارق العاده ای که دارد، مانیتور را در تمام زوایا بدون کوچک ترین افتادگی نگه می دارد.

بدنه این پایه از آلیاژ آلومینیوم هواپیمایی ساخته شده است که باعث پایداری و تعادل بالای آن می گردد. البته حتما توجه داشته باشید که از مانیتورهای بسیار سنگین روی آن استفاده نکنید چون نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت. این پایه نگهدارنده مجهز به مفاصل و ستون مستحکم و هولدرهایی است که از طریق آن ها می توان کابل های مختلف از جمله آداپتور و کابل نمایشگر را با دقت مدیریت کرد.

2. پایه نگهدارنده مانیتور ارگو مدل دو قلو کد WLA004

اگر کارتان به گونه ای است که باید از دو مانیتور به صورت همزمان بهره ببرید، این استند را به شما پیشنهاد می کنیم. از لحاظ کیفیت ساخت، امکان چرخش مانیتور، پشتیبانی از مانیتور و به صورت کلی امکانات دیگر، هیچ تفاوتی با مدل بالایی ندارد و تنها فرقش، مزیتی است که دارد؛ امکان نگهداری دو مانیتور به صورت همزمان که بهره وری را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد.

3. استند مانیتور اسکیل تک مدل SH 3765B

  • امکان تنظیم ارتفاع
  • پشتیبانی از مانیتورهای بسیار سنگین و بزرگ تا 32 اینچ
  • دارای استاندارد RoHS (عدم استفاده از مواد خطرناک در ساخت)

این پایه نگهدارنده از یک صفحه بزرگ بهره می برد و قادر است مانیتورهایی با ابعاد 13 تا 32 اینچ را روی خود نگه دارد. این پایه عمدتا برای کسانی که احتیاج به تنظیم ارتفاع مانیتور دارند طراحی شده و فوق العاده باکیفیت و مستحکم است.

بعلاوه به واسطه طراحی بسیار مجذوب کنندهی که دارد، قادر است تا 18 کیلوگرم وزن را هم تحمل کند. این استند روی میز نصب می گردد و مدیریت کابل کشی هم دارد تا دیگر خبری از سیم های اضافه و دست و پا گیر روی میز کارتان نباشد. توجه داشته باشید برای استفاده از این محصول به یک هولدر هم احتیاج خواهید داشت که باید به صورت جداگانه تهیه گردد.

4. استند مانیتور ارگو مدل VNDLB502

  • امکان چرخش 360 درجه
  • طراحی ارگونومیک برای راحتی کاربران با قد مختلف
  • تحمل وزن تا 9 کیلوگرم
  • امکان نصب روی لبه یا حتی وسط میز
  • چرخش در محور افقی و عمودی
  • کیفیت ساخت استثنائی

اگر در پی یک استند مانیتور بسیار مجذوب کننده و کاملا حرفه ای هستید که امکان چرخش در تمام محورها را به مانیتور شما بدهد، پیشنهاد ما خرید این مدل است. محصولی که می تواند مانیتورهای 10 تا 27 اینچی با وزن نهایتا 9 کیلوگرم را روی خود نگه دارد و بدین ترتیب از طیف وسیعی از مانیتورهای موجود در بازار پشتیبانی می نماید.

این استند هیدورلیکی خارجی ERGO از نوع گازی است و به لطف قابلیت چرخش در تمام زوایا نه تنها سلامتی شما را در طول زمان تضمین می نماید بلکه بهره وری را هم به شکل چشمگیری افزایش می دهد. این پایه هیدورلیکی آنقدر نرم طراحی شده که به راحتی می توانید مانیتور را روی آن حرکت داده و متناسب با زاویه دید خود تنظیم کنید. در عین حال وقتی کار تنظیمات به اتمام رسید، آنقدر مستحکم می ایستد که خبری از افتادگی نخواهد بود.

این استند قادر است تا 15 درجه به سمت پایین و 85 درجه به سمت بالا، مانیتور را تنظیم کند، امکان گردش مانیتور به صورت افقی و عمودی را هم دارد، از سیستم مدیریت کابل بهره می برد تا بتوانید کابل های مختلف را در آن پنهان کنید، روی میز نصب می گردد و فضای میز را به شکل قابل توجهی خلوت تر و زیباتر می نماید. در ساخت این پایه از ABS و آلومینیوم هواپیمایی استفاده شده تا هم ظاهر مجذوب کنندهی داشته باشد و هم کیفیت ساخت کم نظیر.

5. استند مانیتور باراد مدل استار MS1

  • استند رومیزی
  • بدون احتیاج به پیچ و مهره برای نصب روی میز
  • کیفیت ساخت عالی
  • دارای 5 سال گارانتی بی قید و شرط
  • زیبا و کاربری

اگر می خواهید کمتر هزینه کنید، پایه نگهدارنده مانیتور آر اس دی مدل ST01 می تواند گزینه مجذوب کنندهی باشد. محصولی با امکان چرخش 360 درجه مانیتور با امکان تنظیم ارتفاع و چرخش به چپ و راست. البته شاید این محصول به مقدار مدل بالا، قادر به پشتیبانی از مانیتورهای متعدد نباشد اما اگر محیط کاری ساده با مانیتورهای معمولی دارید می توانید روی این محصول حساب ویژه ای باز کنید. امکان چرخش آن به طرفین هم به مقدار مدل بالا زیاد نیست ولی برای استفاده عادی کاملا ایده آل محسوب می گردد.

این مانیتور قادر است ارتفاع مانیتور را از 220 تا 400 میلی متر تغییر دهد و بعلاوه از مانیتورهایی با ابعاد 10 تا 26 اینچ و وزن نهایتا 4 کیلوگرم پشتیبانی می نماید. بنابراین پیشنهاد ما این است که مانیتورهای کوچک و سبک را روی آن نصب کنید تا بتوانید تجربه ای بهینه از کار با آن داشته باشید.

6. استند دیواری مانیتور مدل RSD-MW01

  • قیمت بسیار مناسب
  • امکان پشتیبانی از مانیتورهای گیمینگ نسبتا سنگین تا 27 اینچ
  • قابلیت نصب روی دیوار برای جلوگیری از شلوغ شدن میز کار

اگر قصد دارید استند خود را روی دیوار نصب کنید، این محصول گزینه مجذوب کنندهی محسوب می گردد. اول اینکه میز کار شما را حسابی خلوت می نماید چون روی میز قرار نمی گیرد و دوم اینکه از مانیتورهایی با ابعاد 27 اینچ گیمینگ که وزن زیادی هم دارند پشتیبانی می نماید. این محصول دستتان را روی تنظیم زوایای مانیتور خیلی باز نمی گذارد اما قیمت استثنائی که دارد سبب شده بسیاری از افراد به خرید آن ترغیب شوند و نتیجه مطلوبی هم بگیرند.

7. پایه نگهدارنده مانیتور سایان هوم مدل 02 compact

  • زیبا، کوچک و جمع و جور
  • دارای دو کشو و محلی برای قرارگیری کیبورد
  • دارای ارتفاع مناسب
  • موجود در رنگ بندی های زیبا

در نهایت می رسیم به این محصول که از نوع صفحه ای و ثابت است. در واقع شما با خرید این استند دیگر امکان تنظیم ارتفاع یا زاویه مانیتور را نخواهید داشت بلکه یک ارتفاع ثابت برایش در نظر گرفته شده است. این استند ارتفاع خوبی دارد و جای نگرانی از این بابت نیست.

مزیت این استند مانیتور این است که از انواع و اقسام مانیتورها با ابعاد مختلف پشتیبانی می نماید، کیفیت ساخت فوق العاده ای دارد، در قسمت پایینی خود محلی برای قرارگیری ماوس و کیبورد دارد تا در صورت بیکاری، میز کارتان اصلا شلوغ نباشد، بسیار کوچک و جمع و جور است و از دو کشوی کوچک هم بهره می برد تا بتوانید لوازمی نظیر کتاب، اتوماتیک و… را درون آن ها قرار دهید.

فقط هنگام خرید، حتما به ابعاد آن دقت کنید تا مطمئن شوید مانیتور شما روی آن به خوبی قرار می گیرد. چون باید مانیتور را با استند پیش فرضش روی آن قرار دهید و در این صورت، اگر ابعاد پایه با ابعاد صفحه همخوانی نداشته باشد، با مشکل روبرو خواهید شد.

استند مانیتور؛ سخن پایانی

در این مطلب ضمن اشاره به فوائد استند مانیتور، برترین و محبوب ترین مدل های موجود در بازار را هم به شما معرفی کردیم تا بدین ترتیب با بیشترین مقدار بازدهی، بدون خستگی، کمردرد، گردن درد و چشم درد بتوانید به کارهای خود رسیدگی کنید و از این فرایند لذت ببرید. در صورت تمایل به مشاهده استندهای دیگر می توانید روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع: How-To-Geek

منبع: دیجیکالا مگ

به "استند مانیتور چیست و چرا استفاده از آن اهمیت دارد؟ (معرفی 7 استند کاربردی و پرفروش)مزایای استفاده از استند مانیتور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استند مانیتور چیست و چرا استفاده از آن اهمیت دارد؟ (معرفی 7 استند کاربردی و پرفروش)مزایای استفاده از استند مانیتور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید