راهنمای سفر به مارماریس

به گزارش وبلاگ کارآفرین، در چند سال اخیر، ایرانیان زیادی برای سفر به یک کشور خارجی، ترکیه را انتخاب می نمایند. ترکیه سواحل زیبای زیادی دارد و از همین رو به مقصدی مجذوب کننده برای بسیاری از گردشگران تبدیل شده است. اما بهتر است بدانید که اگر می خواهید برترین سواحل ترکیه را ببینید، باید راهی شهر مارماریس شوید؛ شهری که با طولانی ترین خط ساحلی، لقب پادشاه سواحل ترکیه را کسب نموده است. اگر قصد دارید در آینده به مارماریس سفر کنید، با این راهنمای سفر به مارماریس همراه شوید تا اطلاعات مناسبی برای سفرتان کسب کنید. در نظر داشته باشید که خبرنگاران برای این مقصد مجذوب کننده، تورهای ویژه ای در برنامه دارد.

راهنمای سفر به مارماریس

اصلا مارماریس کجاست؟

اگر بخواهیم قدمت مارماریس را دنبال کنیم، به شش قرن قبل از میلاد مسیح بازمی گردیم؛ بنابراین چیز عجیبی نیست که آمار گردشگران این شهر باستانی بسیار بالا باشد. مارماریس شهری ساحلی و بندری مهم است که بین دریای اژه و مدیترانه و در استان موغله یا مولا Muğla واقع شده است. نام مارماریس از واژه مارمارون (Marmaron) به معنی سنگ مرمر گرفته شده و علت آن وجود زیاد سنگ های مرمر در این منطقه است. مارماریس دو لنگرگاه اصلی و بنادر متعددی دارد که این شهر را به مرکزی برای کشتیرانی و غواصی تبدیل نموده است. تفرجگاه های متعدد ساحلی، آب و هوای خوب، زیبایی های طبیعی، غارهای شگفت انگیز، آب زلال و فیروزه ای رنگ و انواع ورزش ها و سرگرمیات آبی، مارماریس را به مقصدی مجذوب نماینده برای سفر تبدیل نموده است. در این راهنمای سفر به مارماریس با جوانب مختلف این شهر تماشایی آشنا خواهید شد.

اطلاعات کلی شهر مارماریس

  • پیش شماره مارماریس و استان موغله: 252
  • اختلاف ساعت مارماریس با تهران: نیم ساعت یا 30 دقیقه عقب تر از تهران
  • فاصله زمانی تهران تا مارماریس با هواپیما: حدود 2 ساعت و 30 دقیقه با پرواز بدون توقف
  • زبان: ترکی استانبولی
  • واحد پول: لیر ترکیه
  • کد تلفن ترکیه: 90 +

برترین زمان سفر به مارماریس

جریان های مدیترانه ای، آب و هوای مارماریس را تحت تاثیر خود قرار می دهند، بنابراین ساکنان مارماریس تابستان هایی گرم و مرطوب و زمستان هایی خنک و بارانی را تجربه می نمایند. معمولا میانگین دمای هوای این شهر در روزهای گرم به 40 درجه و در روزهای سرد به 11 درجه سانتیگراد می رسد. همین معتدل بودن هوا سبب می گردد که شما بتوانید در بخش زیادی از سال به مارماریس سفر نموده و از انواع سرگرمیات آبی لذت ببرید. با این حال، اواسط بهار و اوایل پاییز را برترین زمان سفر به مارماریس عنوان نموده اند. چرا که در این زمان هوا در معتدل ترین حالت خود بوده و از طرف دیگر از شلوغی و تجمع گردشگران تابستانی هم خبری نیست.

نزدیک ترین شهرهای توریستی ترکیه به مارماریس

همانطور که در این راهنمای سفر به مارماریس گفته شد، مارماریس در استان موغله قرار گرفته است. این استان دارای 12 شهر است که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارد. در ادامه به فاصله نزدیک ترین شهرهای توریستی به مارماریس اشاره می کنیم:

  1. فاصله ازمیر تا مارماریس: 264.2 کیلومتر
  2. شهر آیدین Aydin با فاصله 117 کیلومتر
  3. شهر دیدیم Didim با فاصله 107 کیلومتر
  4. شهر فتحیه Fethiye با فاصله 79 کیلومتر
  5. شهر بدروم Bodrum با فاصله 77 کیلومتر
  6. شهر میلاس Milas با فاصله 67 کیلومتر
  7. شهر دالامان Dalaman با فصله 48 کیلومتر
  8. شهر اورتاکا Ortaca با فاصله 44 کیلومتر
  9. شهر مولا Mugla با فاصله 41 کیلومتر

همان طور که می بینید در نزدیکی مارماریس، شهرهای توریستی متعددی قرار دارند که می توانند مقصد گشت و گذار یک روزه گردشگران مارماریس باشند.

جاذبه های گردشگری مارماریس

مارماریس جاذبه های گردشگری زیادی دارد به طوری که می تواند تمام روزهای سفر چند روزه شما را به خوبی پر کند. بهتر است قبل از سفر به مارماریس درباره جاذبه های گردشگری مختلف آن اطلاعاتی کسب کنید تا بتوانید برنامه ریزی بهتری برای سفرتان داشته باشید. در این راهنمای سفر به مارماریس، به بعضی از مشهورترین جاذبه های گردشگری این شهر اشاره می کنیم:

1. بازار بزرگ مارماریس

برای بعضی از گردشگران، مجذوب نماینده ترین بخش راهنمای سفر به مارماریس معرفی بازارها و مراکز خرید آن است. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که در سفرهای خود خرید کردن را از واجبات می دانید، بهتر است سری به بازار بزرگ مارماریس بزنید. در این بازار بیش از 1000 مغازه کوچک وجود دارد که اجناس بسیار متنوعی را به شما عرضه می نمایند. قالی، قهوه ترک، داروهای گیاهی، ادویه، چای، ظروف سرامیک، محصولات چرمی، عطر، ساعت، لباس و همچین کیف، کفش، جواهرات و بدلیجات از جمله مواردی هستند که می توانید در این بازار پیدا کنید و به عنوان سوغات با خود به خانه ببرید.

البته توجه داشته باشید که بیشتر برندهای موجود در این بازار اصل نیستند، پس حواستان باشد که کلاه سرتان نرود. به طور کلی بهتر است توقع خود را برای خرید در این شهر پایین بیاورید و بیشتر به قصد سرگرمی خرید کنید، چرا که مارماریس مجتمع ها و مراکز خرید لوکسی ندارد که بتوانید اجناس برند را بخرید.

2. قلعه مارماریس

قلعه قدیمی مارماریس که قدمت آن به سال 1044 قبل از میلاد می رسید، امروزه به عنوان موزه شهر مورد استفاده قرار می گیرد. این قلعه در طول تاریخ، تغییرات فراوانی داشته و بارها بازسازی شده است. مهمترین تغییر قلعه، اضافه شدن یک کاروانسرا به آن در دوره عثمانی و به وسیله مادر سلطان سلیمان است. در جنگ جهانی اول، این بنا و بسیاری از بناهای تاریخی مارماریس بر اثر حمله نیروهای فرانسوی، خسارات فراوانی تماشاد، به طوری که فقط چند قسمت از قلعه و کاروانسرا باقی ماند. اما طی بازسازی های متعدد در سال های بعد، این قلعه دوباره شکل گرفت و به موزه شهر تبدیل شد. هفت قسمت اصلی در قلعه مارماریس وجود دارد که شامل 2 سالن باستان شناسی، یک سالن مردم نگاری، گالری هنری، انبار و بخش های بازدید عمومی می باشد. لازم به ذکر است بازدید از قلعه مارماریس از 9 صبح تا 17 بعد از ظهر امکان پذیر است.

3. پارک ملی مارماریس

پارک ملی مارماریس از جمله جاذبه هایی است که در هر راهنمای سفر به مارماریس معرفی شده و یکی از مهمترین بخش های تورهای این شهر به شمار می رود. این پارک در سال 1988 میلادی با هدف حفاظت از منابع طبیعت و اکوسیستم این منطقه بنا شده است. آنچه این پارک را معروف نموده، وجود درختان کاج سرخ است که به جاذبه طبیعی معروف این منطقه تبدیل شده است. در کنار کاج سرخ، گیاهان متعددی مانند بلوط، سرو، سماق، بج، خرزهره، و برگ بو وجود دارند که موجب زیبایی و سرسبزی این پارک شده اند. بعلاوه پارک ملی مارماریس حیواناتی نظیر بز وحشی، گراز وحشی، شاهین سرخ، سیاهگوش و خرس را نیز درون خود دارد.

تور سرگرمیی مارماریس با قایق

اگر چند راهنمای سفر به مارماریس را آنالیز کنید، می بینید که تورهای سرگرمیی با قایق، جزو اصلی ترین گزینه ها برای سرگرمی در مارماریس پیشنهاد شده اند. صدها قایق کوچک و بزرگ در منطقه ها مختلف شهر مارماریس وجود دارند که می توانند شما را از لنگرگاه اصلی به دریای مدیترانه ببرند تا از جاذبه های مختلف موجود در راستا بازدید کنید. جزیره پارادایس (نیمارا)، ترنج، کوملوبوک، چیفتلیک Yeniçiftlik و غار فسفری از معروف ترین مقاصد سرگرمیی هستند که در آنها تورهای روزانه مارماریس برگزار می گردد. لازم به ذکر است که با استفاده از این تورها می توانید از مقبره های باستانی، صخره پادشاهان، حمام گِل دالیان، ساحل لاک پشت (دومین ساحل و پلاژ بزرگ ترکیه) تماشا کنید.

تور جیپ سافاری

اگر از علاقه مندان به سافاری هستید، خبر خوشی برای شما داریم. در شهر مارماریس، تورهای جیپ سافاری مجذوب نماینده و هیجان انگیزی وجود دارد که می توانند لحظات بسیار هیجان انگیزی برای شما رقم بزنند. این تور که در جنگل های اطراف مارماریس برگزار می گردد، از منطقه ها مختلف آن عبور می نماید. برای تهیه این تورهای هیجان انگیز می توانید به وب سایت آن یعنی www.tatilmoni.com مراجعه نموده و تور سافاری مدنظر خود را تهیه کنید.

پارک های آبی مارماریس

راهنمای سفر به مارماریس را که چک کنید، گزینه های متعددی از پارک های آبی را مشاهده می کنید. آکوا دریم مارماریس Aqua Dream Water Park، پارک آبی آتلانتیس Atlantis Water Park، استار آکوا پارک Star Aqua Park، مارماریس آکوا پارک Marmaris Aqua Park چهار پارک آبی معروف مارماریس هستند که مقصد گردشگران علاقه مند به سرگرمیات آبی محسوب می شوند. البته هزینه ورود و استفاده از امکانات این پارک های آبی به خصوص پارک آبی آتلانتیس کمی زیاد است و برای ورود افراد بالای 12 سال مبلغی حدود 120 لیر باید پرداخت کنید.

هتل های مارماریس

تمام هتل های مارماریس در شهر یا در نزدیکی آن قرار دارند، به طوری که فاصله دورترین هتل تا مرکز مرکز شهر کمتر از 8 کیلومتر فاصله دارد. نکته جالب اینجاست که تمامی هتل های ساحلی این شهر به وسیله پیاده راه 8 کیلومتری به یکدیگر متصل شده اند. اینگونه از ارتباط بین هتل ها فقط در شهر مارماریس دیده می گردد. در این شهر ساحلی و توریستی انواع هتل ها، اقامتگاه ها و پلاژها با خدمات متنوع برای استفاده گردشگران وجود دارد. مهمترین بخش هزینه شما در سفر به مارماریس، مربوط به محل اقامت شما می گردد. برای مثال هزینه هر شب اقامت در یک هتل 3 ستاره خوب حدودا 16 دلار است. هتل های 4 ستاره لوکس برای هر شب اقامت مبلغی حدود 35 دلار دریافت می نمایند و هتل های پنج ستاره نیز هزینه بسیار بالاتری دارند. از قلم نیاندازید که با وبلاگ کارآفرین می توانید هتل مورد نظر خود را در شهر ساحلی مارماریس رزرو کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله به طور گذرا به معرفی جوانب مختلف شهر مارماریس پرداختیم و چند مورد از مهمترین جاذبه های گردشگری و سرگرمیی این شهر را معرفی کردیم. بعلاوه در این راهنمای سفر به مارماریس، شرایط هتل های شهر را بیان نموده و هزینه تقریبی اقامت در آنها را عنوان کردیم تا بتوانید تا حدودی برنامه ریزی مناسبی برای سفر به مارماریس داشته باشید. اگر قصد دارید در تابستان یا پاییز پیش رو سفری به شهر خوش آب و هوای مارماریس داشته باشید، با وبلاگ کارآفرین همراه باشید تا از برترین تورهای مارماریس آگاه شوید.

1. برترین زمان سفر به مارماریس چه فصلی است؟

برترین زمان سفر به مارماریس اواسط بهار و اوایل پاییز است، چرا که در این زمان هوا بسیار معتدل بوده و شلوغی و ازدحام تعطیلات تابستانی را هم ندارد.

2. ریشه نام مارماریس چیست؟

مارماریس از واژه مارمارون به معنی سنگ مرمر گرفته شده و علت این نامگذاری، فراوانی سنگ های مرمر در این شهر است.

3. در پارک ملی مارماریس چه گیاهانی وجود دارد؟

اصلی ترین گیاه موجود در پارک ملی مارماریس کاج سرخ است که موجب معروفیت این پارک شده است. بلوط، سرو، سماق، بج، خرزهره، و برگ بو نیز از دیگر گیاهانی هستند که در پوشش گیاهی پارک ملی مارماریس مشاده می شوند.

منبع: الی گشت

به "راهنمای سفر به مارماریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به مارماریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید