کرونا در یک شهر دیگر هم به مرز هشدار رسید

به گزارش وبلاگ کارآفرین، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: فرایند عادی سازی شرایط در سطح شهر و بی اهمیتی از سوی مردم نسبت به دستورالعمل های بهداشتی، کردستان را با موج شدیدتری از بیماری کرونا روبرو خواهد نمود و هم اکنون سنندج در مرز هشدار واقع شده است.

کرونا در یک شهر دیگر هم به مرز هشدار رسید

به گزارش وبلاگ کارآفرین به نقل از ایرنا، دکتر صدیق جدیدالاسلامی با اشاره به دور جدید شیوع کرونا در استان خطاب به شهفرایندان هشدار داد و گفت: بیماری کرونا به این زودی از بین نخواهد رفت و همچنان ادامه دارد لذا بهترین کار پذیرش شرایط موجود تا قطع زنجیره کامل این ویروس است.

وی با اشاره به اینکه فاصله گیری فیزیکی، اجتماعی و هوشمند باید جدی گرفته گردد، اضافه کرد: مراقبت های مقطعی در فرایند ابتلا به این بیماری تأثیری ندارد و مستلزم بهداشت مستمر و عدم تجمع در اماکن عمومی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به خطر شروع موج دوم و سوم شیوع کرونا در استان گفت: اگر بهداشت فردی و اجتماعی رعایت نگردد باید منتظر موج های بعدی بیماری شد که این مسئله می تواند خسارات جبران ناپذیر و افزایش تعداد مبتلایان را به همراه داشته باشد.

جدیدالسلامی با بیان اینکه ابتلا به کرونا در سنندج به مرز هشدار رسیده است، تاکید نمود: در صورتی که شهفرایندان با بی توجهی خود به فرایند افزایشی ابتلا دامن بزنند، کرونا رد سنندج به مرحله بحران می رسد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین شمار مبتلایان به کرونا در استان مربوط به سنندج است، گفت: هر روز با موجی جدید از مبتلایان کرونا در بیمارستان روبرو هستیم.

جدیدالاسلامی با تاکید بر اینکه متوسط بستری شدگان در روزهای اوج کرونا در استان کمتر از 100 نفر بود، تعداد بستری شدگان در کل استان را 138 نفر اعلام و گفت: گفت: 90 نفر از این تعداد در بیمارستان توحید سنندج بستری هستند.

وی هشدار داد: رفتار و سرعت گسترش این بیماری چون قابل پیش بینی نیست، موج دوم و سوم اگر اتفاق بیافتد سرعت اپیدمی فوق العاده گسترده تر می گردد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: فرایند عادی سازی شرایط در اماکن، معابر و بی اهمیتی از سوی مردم نسبت به قرنطینگی، به دلیل پیچیدگی و فعال بودن این ویروس، منشا مسائل عمده ای خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "کرونا در یک شهر دیگر هم به مرز هشدار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در یک شهر دیگر هم به مرز هشدار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید