استقرار سامانه پایش سلامت دانش آموزان در مدارس

به گزارش وبلاگ کارآفرین، خبرگزاری خبرنگاران-معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از استقرار سامانه پایش سلامت دانش آموزان در مدارس تحت پوشش این دانشگاه اطلاع داد.

استقرار سامانه پایش سلامت دانش آموزان در مدارس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ کارآفرین، آقای محمدرضا سهرابی از استقرار سامانه پایش سلامت دانش آموزان در مدارس تحت پوشش این دانشگاه اطلاع داد و اظهار کرد: این طرح به وسیله دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از امروز با هدف پیشگیری از شیوع کرونا در مدارس تهران اجرا می گردد.

وی با اشاره به اینکه حضوری شدن مدارس یکی از مهم ترین چالش های پیش روی مقابله با ویروس کرونا است افزود: معاونت امور بهداشتی دانشگاه به عنوان واحدی پیشگام در حوزه پیشگیری از بیماری ها، قبل از شیوع موج تازه ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه ای را طراحی نموده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به طراحی سامانه ای اختصاصی تحت عنوان سامانه پایش سلامت دانش آموزی اضافه نمود: چنانچه دانش آموزی با هر علامت یا نشانه ای از بیماری در مدرسه حاضر گردد فورا گزارش بیماری به وسیله سامانه مذکور به معاونت امور بهداشتی دانشگاه ارجاع داده خواهد شد.

آقای سهرابی ادامه داد: به محض اعلام نشانه های بیماری، به وسیله اولیای مدرسه در سامانه مذکور، مراقبان سلامت در کمترین زمان ممکن در مدرسه برای آنالیز شرایط دانش آموز و انجام آزمایش های مربوطه حاضر می شوند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه افزود: بعد از معاینات اولیه و آزمایش پی سی آر، رصد موارد مشکوک و در ادامه احتیاج به قرنطینه کردن، اقدامات لازم برای پیشگیری از توسعه موارد و شیوع بیماری انجام می گردد.

سهرابی با اشاره به اینکه این نرم افزار به صورت برخط در دسترس مدیران مدارس تهران قرار خواهد گرفت تاکید نمود: بر اساس اعتبار سنجی که انجام می گردد، کاربر مشخصات دانش آموز علامت دار را وارد سامانه می نماید و به وسیله معاونت امور بهداشتی، این موارد به نزدیک ترین مرکز خدمات جامع سلامت ارجاع داده می گردد.

وی ادامه داد: نتیجه ثبت در این سامانه به سامانه سیب نیز اضافه خواهد شد ضمن اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان متولی این سامانه را به تمام دانشگاه های علوم پزشکی تهران تسری خواهد داد.

سهرابی ادامه داد: با یاری این سامانه پیش از اینکه ابتلاء به بیماری قطعی گردد، با شناسایی علائم بیماری کنترل و زنجیره شیوع ویروس به کمترین اندازه خود خواهد رسید.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان خطاب به والدین توصیه کرد: اگر خود یا فرزندتان علامت های مشکوک به کرونا دارید ضمن اعلام به مسئولین مدارس، از حضور در مدرسه و اماکن عمومی خودداری کنید.

منبع: خبرگزاری آریا

به "استقرار سامانه پایش سلامت دانش آموزان در مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار سامانه پایش سلامت دانش آموزان در مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید