آیا این حیوان نجیب ناجی انسان ها می گردد؟

به گزارش وبلاگ کارآفرین، پژوهشگران کاستاریکایی در تلاشند تا با استفاده از پلاسمای خون اسب، مبتلایان به ویروس کرونا را درمان نمایند.

آیا این حیوان نجیب ناجی انسان ها می گردد؟

به گزارش وبلاگ کارآفرین از وبلاگ کارآفرین، دنیا همچنان در کوشش برای رسیدن به دارویی برای مقابله با ویروس کرونا است، ویروسی که بیشتر مردم را به انزوا کشانده است. حال یک امیدواری جدید خود را نمایان نموده است، اما این بار از دریچه خون حیوانات.

پژوهشگران در کاستاریکا آزمایشی را انجام داده اند که طی آن 27 بیمار مبتلا به کرونا یک نوع آنتی بادی پیشرفته از پلاسمای خون اسب را دریافت نموده اند.

پژوهشگران مؤسسه کلودومیرو پیکادو وابسته به دانشگاه کاستاریکا به شش رأس اسب، آمپولی از پروتئین ویروس کرونا تزریق و پس از آن آنتی بادی های موجود در پلاسمای خون این حیوانات را جمع آوری کردند.

موفقیت آمیز بودن آنتی بادی خون اسب بر روی ویروس های مشابه

چارلز بایلی پژوهشگر آمریکایی مسئول این پژوهش می گوید: چندین آزمایش را روی آنتی بادی های گرفته شده از اسب ها انجام دادیم و به ویروس های مشابه کرونا تزریق کردیم که مشاهده شده خطر این ویروس ها از بین رفته است.

چارلز بایلی اضافه کرد: در مرحله اول 1000 بسته حاوی 10 میلی لیتر از محلول خالص پلاسما تهیه شد. در حال حاضر مرحله دوم آزمایش بر روی 26 بیمار مبتلا به کرونا را سپری می کنیم. نتایج اولیه نشان داده که درمان از این طریق ایمن است.

اندرس هرناندز یکی دیگر از مسئولان این پژوهش می گوید: اگر پس از آزمایش مرحله سوم (که صد ها مریض را شامل خواهد شد)، با استفاده از این شیوه برای درمان کرونا موافقت گردد، استفاده از آن در خصوص کسانی که علایم خفیف دارند شروع خواهد شد.

مسئولان این موسسه تاکید نموده اند چنانچه این نوع درمان مؤثر واقع گردد، با حمایت سازمان دنیای بهداشت در اختیار دیگر کشور ها نیز قرار خواهد گرفت.

منبع: جام جم آنلاین

به "آیا این حیوان نجیب ناجی انسان ها می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا این حیوان نجیب ناجی انسان ها می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید