کتاب کاربرد مدل های یادگیری ماشین در علوم کشاورزی و هواشناسی چاپ شد

به گزارش وبلاگ کارآفرین در کرمان، این کتاب Application of Machine Learning Models in Agricultural and Meteorological Sciences شامل 18 فصل است که در آن مدلهای تازه یادگیری ماشین، پیاده سازی و کاربرد آنها در زمینه های علوم کشاورزی و هواشناسی مطرح و مدلسازی شده است.

کتاب کاربرد مدل های یادگیری ماشین در علوم کشاورزی و هواشناسی چاپ شد

این کتاب تالیف اکرم سیفی دانشیار مهندسی آب دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان، محمد احترام محقق پسادکتری عمران و هوش مصنوعی از دانشگاه های سمنان و گوئلف کانادا و دکتر فاطمه برزگری از دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه پیغام نور تهران است و به نوعی روش های فرا ابتکاری یادگیری ماشین الهام گرفته از طبیعت در علوم کشاورزی و هواشناسی را ارائه می نماید.

در کتاب حاضر الگوریتم های تازه آموزش هیبریدی یادگیری ماشین ارائه شده و اقدام به توسعه و پیاده سازی آنها در زمینه های مختلف تبخیر و تعرق، بارش رواناب، دما، احتیاج آبی گیاه، نفوذ آب در خاک، تابش خورشیدی، باد و الگوی دمای نقطه شبنم در کشاورزی و هواشناسی تحت شرایط عدم قطعیت شده است.

ساختار و محتوای کتاب به صورتی تهیه شده است که احتیاج طیف وسیعی از خوانندگان، از مبتدیان تا متخصصان که در جستجوی یک ارائه کامل، شفاف و نظام مند از الگوریتم های فرا ابتکاری در یادگیری ماشین می باشند را پاسخ می دهد.

سیفی(عضو هیئت علمی دانشگاه ولیعصر رفسنجان) پیش از این پیروز به چاپ 35 مقاله در ژورنالهای معتبر بین المللی با نمایه JCR و کسب عنوان پژوهشگر برتر جوان دانشگاه شده است.

این کتاب، هم اکنون در وبگاه Springer منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کتاب کاربرد مدل های یادگیری ماشین در علوم کشاورزی و هواشناسی چاپ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب کاربرد مدل های یادگیری ماشین در علوم کشاورزی و هواشناسی چاپ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید