کاهش مجدد فاصله حزب محافظه کار با حزب کارگر در نظرسنجی جدید

به گزارش وبلاگ کارآفرین، کاهش فاصله حزب محافظه کار انگلیس با حزب کارگر همچنان ادامه دارد و نظرسنجی جدید نشان می دهد که اکنون به 7 درصد رسیده است.

کاهش مجدد فاصله حزب محافظه کار با حزب کارگر در نظرسنجی جدید

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ کارآفرین، نظرسنجی های پیش از انتخابات در انگلیس نشان می دهد، علی رغم امیدواری بوریس جانسون نخست وزیر این کشور و رهبر حزب محافظه کار به کسب آسان حداکثر مجلس انگیس، اختلاف این حزب با رقیب دیرینه خود یعنی حزب کارگر هر روز کم و کمتر می شود.

به نوشته خبرگزاری رویترز نظرسنجی جدیدی که توسط موسسه تحقیقاتی آی. سی. اِم برای این خبرگزاری اجرا شده، می گوید حزب محافظه کار اکنون با اختلاف 7 درصدی از حزب کارگر پیش است.

این نظرسنجی، که اولین پیمایش در نوع خود بعد از حمله چاقوکشی در پل لندن است، نشان می دهد حمایت مردمی از حزب جانسون با افزایش یک درصدی نسبت به نظرسنجی پیشین آی.سی.اِم در هفته گذشته، به 42 درصد رسیده است.

حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین نیز فعلا از حمایت 35 درصدی مردم انگلیس برخوردار است.

جامعه آماری این نظرسنجی 2029 بزرگسال انگلیسی بوده و در فاصله بیست ونهم نوامبر تا دوم دسامبر اجرا شده است.

این در حالی است که نظرسنجی دیگری که چند ساعت پیش از این تحقیق منتشر شده بود، فاصله حزب محافظه کار با حزب کارگر را 9 درصد نشان می داد.

این در حالی است که هفته قبل شرکت اطلاعاتی و تحلیل داده یوگاو، که نتیجه انتخابات 2017 انگلیس را نیز به دقت پیش بینی کرده بود، بر اساس نتایج تحقیقات خود گزارش داد در انتخابات آینده انگلیس، حزب جانسون احتمالا 359 کرسی از 650 کرسی مجلس این کشور را از آن خود می کند و به اکثریت می رسد.

انتخابات زودهنگام در انگلیس قرار است در تاریخ 12 دسامبر (21 آذرماه) برگزار شود. نخست وزیر انگلیس درخواست برگزاری این انتخابات را بعد از آن صادر کرد که نتوانست کشورش را در موعد مدنظر خود یعنی 31 اکتبر (9 آبان) از اتحادیه اروپا خارج کند.

جانسون پیشتر در مراسم رونمایی از برنامه حزب محافظه کار برای دولت بعدی، وعده داده بود در صورت پیروزی در انتخابات، انگلیس روز 31 ژانویه (11 بهمن) اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کاهش مجدد فاصله حزب محافظه کار با حزب کارگر در نظرسنجی جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش مجدد فاصله حزب محافظه کار با حزب کارگر در نظرسنجی جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید