چگونه بلیط هواپیما مقرون به صرفه پیدا کنیم؟ راهنمای کامل 1401

به گزارش وبلاگ کارآفرین، مهم ترین بخش برنامه ریزی برای سفر، آنالیز هزینه های سفر و جستجو برای بلیط هواپیما مقرون به صرفه می باشد. شاید باورش سخت باشد اما بسیاری از افراد به علت قیمت بالای بلیط هواپیما، سفر خود را کنسل می نمایند. با این وجود هنوز روش ها و راهکارهایی وجود دارد که بعضی مسافران به وسیله آن، بلیط هواپیما مقرون به صرفه رزرو می نمایند. شما نیز اگر بدانید که چه نکاتی را باید رعایت کرد، می توانید با پرداخت مبلغی پایین تر، بلیط مقرون به صرفه خریداری نموده و در هزینه های سفر صرفه جویی کنید.

چگونه بلیط هواپیما مقرون به صرفه پیدا کنیم؟ راهنمای کامل 1401

باورهای نادرست بلیط هواپیما مقرون به صرفه را نادیده بگیرید

اولین چیزی که در خصوص یافتن بلیط هواپیما مقرون به صرفه باید بدانید این است که هیچگونه روش خاصی برای انجام این کار وجود ندارد. باورهای نادرست زیادی در اینترنت در خصوص چگونگی پیدا کردن مقرون به صرفهترین بلیط هواپیما وجود دارد و احتمالاً در جستجو برای یافتن بلیط مقرون به صرفه، با تعداد زیادی از این روش ها برخورد نموده اید! بعضی از این موارد در ادامه ذکر شده است:

- خرید بلیط هواپیما مقرون به صرفه در روز پنج شنبه یا هر روز خاص دیگری صحت ندارد.

- هیچ مدرکی وجود ندارد که حالت جستجوی ناشناس مرورگر منجر به یافتن بلیط مقرون به صرفه تر گردد.

- تاریخ دقیق یا دوره زمانی خاصی برای رزرو بلیط مقرون به صرفه هواپیما وجود ندارد.

خطوط هوایی برای قیمت گذاری بلیط هواپیما در ابتدا تابع نرخ مصوب می باشند. در مواردی نیز برای معین قیمت ها و فروش بلیط بر اساس زمان رزرو، تقاضای مسافران، رویدادها/جشنواره های مهم، قیمت رقبا، قیمت سوخت و موارد دیگر عمل می نمایند.

برای تاریخ و زمان سفر خود انعطاف پذیر باشید

قیمت بلیط هواپیما بسته به ایام مختلف سال و تعطیلات پیش رو مانند عید نوروز، ماه رمضان و تعطیلات تابستانی بسیار فرق دارد. خرداد و تیر زمان مناسبی برای سفر در ایران است و همه می خواهند با آغاز تعطیلات، به شهرهای مختلف سفر نمایند. پس اگر قرار است زمانی که همه در حال مسافرت هستند سفر کنید، هزینه بلیط شما بیشتر خواهد بود. سعی کنید برترین و خلوت ترین زمان را برای سفر به شهر مورد نظر خود بیابید.

برترین راه چاره برای خرید بلیط هواپیما مقرون به صرفه، پرواز خارج از فصل است. تاریخ های مختلفی را جستجو کنید تا بتوانید در برترین روز ممکن، بلیط مقرون به صرفه تر بخرید. هرچه برنامه های شما سفت و سخت تر باشد، احتمال کمتری برای یافتن بلیط مقرون به صرفهتر وجود خواهد داشت. این مورد به ویژه برای شهرهایی پرتردد مانند تهران، کیش و مشهد اهمیت بیشتری دارد. زیرا بیشتر مسافران در ایام تعطیل به این شهرها سفر می نمایند که باعث افزایش قیمت بلیط مشهد، کیش و یا تهران در این ایام می گردد.

علاوه بر این، تقریباً همواره پرواز در وسط هفته مقرون به صرفه تر از تعطیلات آخر هفته است، زیرا بیشتر مردم در تعطیلات آخر هفته سفر می نمایند و قیمت بلیط های هواپیما کمی افزایش می یابد. اگر بعد از تعطیلات مهم که مقدار سفرها کمتر است، پرواز خود را رزرو کنید، قیمت بلیط هواپیما مقرون به صرفه تر است. پروازهای صبح زود یا اواخر شب نیز مقرون به صرفه تر هستند زیرا افراد کمتری تمایل دارند در این زمان ها سفر نمایند.

مقصد سفر را از قبل انتخاب نکنید!

اگر نمی توانید برای زمان پرواز انعطاف پذیر باشید، حداقل سعی کنید مقصد خود را از قبل انتخاب نکنید. در صورتی که می خواهید با خرید بلیط هواپیما مقرون به صرفه، کمترین مبلغ را پرداخت کنید و یک پرواز مقرون به صرفه برای سفر خود داشته باشید، حداقل باید در یک مورد یا هردو انعطاف پذیر باشید.

موتورهای جستجوی بلیط هواپیما، جستجو در سراسر دنیا برای یافتن بلیط هواپیما مقرون به صرفه را واقعا آسان ساخته اند. دیگر لازم نیست روز به روز و شهر به شهر، به صورت دستی جستجو کنید. وب سایت هایی مانندGoogle Flights ابزارهای جستجویی هستند که به شما امکان می دهد در منزل خود، نقشه دنیا را با تمام پروازها مشاهده کنید. این به شما این امکان را می دهد که به راحتی چندین مقصد مختلف را مقایسه کنید. احتمالاً با این روش حتی مقاصد جالبی پیدا خواهید کرد که تا به امروز ندیده اید.

همه بلیط ها را برای خرید بلیط هواپیما مقرون به صرفه چک کنید

شاید شنیده باشید که بلیط چارتر یا لحظه آخری همواره گزینه مناسبی برای خرید بلیط هواپیما مقرون به صرفه می باشد. اما همواره اینگونه نیست و قیمت این بلیط ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. بطور کلی سه نوع بلیط چارتر، سیستمی و لحظه آخری وجود دارد که شرایط و قوانین و در نتیجه قیمت متفاوتی در روزهای مختلف دارد.

پیش بینی دقیق اینکه کدام بلیط در کدام روزها مقرون به صرفه تر و در کدام روز گران تر می باشد، کار سختیست. اما قاعده ای کلی برای این بلیط ها وجود دارد که می توان به آن اکتفا نموده و از آن برای خرید بلیط هواپیما مقرون به صرفه استفاده کرد. قبل از اینکه نوع بلیط را انتخاب کنید باید به زمان خرید و سفر خود توجه کنید زیرا قیمت این بلیط ها در ایام شلوغ و خلوت سال با یکدیگر فرق دارد.

در روزهای شلوغ سال به این علت که تقاضا برای خرید بلیط هواپیما بیشتر است بلیط های چارتر و لحظه آخری قیمت بالاتری دارند اما بلیط های سیستمی قیمت ثابتی دارند، گرچه این بلیط ها از روزهای قبل رزرو می شوند. بلیط های چارتری و لحظه آخری چون به وسیله شرکت های چارتر نماینده ارائه می شوند، تابع قیمت مصوب نیستند، اما بلیط های سیستمی در روزهای مختلف سال نرخ ثابتی دارد. پس برای خرید بلیط مقرون به صرفه هواپیما بهتر است در انتخاب نوع بلیط عجله نکنید.

برای خرید بلیط هواپیما مقرون به صرفه، ایرلاین ها را مقایسه کنید!

هنگامی که مستقیماً بلیط را از وب سایت یک شرکت هواپیمایی رزرو می کنید، فقط می توانید بلیط های مربوط به همان ایرلاین را مشاهده کنید. با این کار گزینه های دیگر برای یافتن بلیط هواپیما مقرون به صرفه را از دست خواهید داد. بعلاوه ایرلاین های متعددی جهت افزایش فروش، بلیط های خود را با قیمت پایین تری عرضه می نمایند که ممکن است نتوانید آن ها را مشاهده کنید.

توصیه ما به شما برای خرید مقرون به صرفهترین بلیط هواپیما، مقایسه ایرلاین ها با یکدیگر و سپس رزرو برترین آن در زمان مناسب است. سعی کنید ایرلاین های برند را فراموش کنید زیرا به علت خدمات بهتری که در طول پرواز ارائه می دهند، بلیط ها را با قیمت بیشتری می فروشند. از طرف دیگر بعضی ایرلاین های دیگر که معمولا تازه تاسیس بوده و یا کیفیت ناوگان آن ها پایین تر است، بلیط هواپیما را در بعضی روزها و مسیرها با قیمتی پایین تر در اختیار مسافران قرار می دهد.

از تخفیف های بلیط هواپیما مقرون به صرفه بهره ببرید

بعضی نهادهای دولتی و ایرلاین ها به منظور ارائه خدمات بهتر به بعضی از اقشار جامعه، بلیط هواپیما و حتی قطار را با تخفیف های تا 70 درصدی ارائه می دهند. این تخفیف ها برای دانشجوها، جانبازان و بچه ها وجود دارد. اگر شما نیز جزء این اقشار هستید و یا می خواهید برای کودک خود بلیط هواپیما بخرید، به این موضوع توجه داشته باشید.

معمولا ایرلاین های خاصی بلیط هواپیما را با تخفیف می فروشند. بطور مثال جانبازان برای خرید بلیط هواپیما مقرون به صرفه باید به وسیله ایرلاین ایران ایر اقدام نمایند. بعلاوه بلیط هواپیمای بچه ها نیز در ایرلاین های مختلف با تخفیف های متفاوتی به فروش می رسد. این تخفیف ممکن است از 90 درصد برای نوزدان تا 20 درصد برای بچه ها متغیر باشد.

منبع: همگردی

به "چگونه بلیط هواپیما مقرون به صرفه پیدا کنیم؟ راهنمای کامل 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه بلیط هواپیما مقرون به صرفه پیدا کنیم؟ راهنمای کامل 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید