وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین ملاقات کرد

به گزارش وبلاگ کارآفرین، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین ملاقات کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین ملاقات کرد

محمد مهدی اسماعیلی در ادامه این ملاقات با اشاره به توسعه روابط فرهنگی بین دو کشور اضافه نمود: در نظر داریم فضاهای فرهنگی هم پای فعالیتهای سیاسی توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به عضویت ایران در کشورهای عضو بریکس و پیمان شانگهای و ظرفیتهای این اتحادیه ها در زمینه مسائل فرهنگی تاکید نمود: معتقدیم عضویت ایران در اتحادیه هایی مثل شانگهای و بریکس و استفاده از ظرفیتهای فرهنگی کشورهای عضو می تواند زمینه ساز برگزاری فستیوال های فرهنگی و هنری باشد.

وی ادامه داد: امروز در کنار تمام مباحث سیاسی، یک خط تقابلی بین کشورهای مستقل در مقابل آمریکا وجود دارد و کشورهای مستقل در همین زمینه باید صفوف فرهنگی خود را تقویت نمایند.

اسماعیلی در سرانجام با دعوت از وزیر فرهنگ چین برای سفر به تهران گفت: امیدواریم این سفر به تعمیق بیشتر و ایجاد انسجام در فعالیتهای فرهنگی و هنری مشترک یاری کند.

در این ملاقات لو اینگ چوانگ معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین نیز خطاب به وزیر فرهنگ گفت: بسیار دوست داشتم که ایران را از نزدیک ببینم؛ از مهمان نوازی و مهربانی شما تشکر میکنم.

وی ادامه داد: امیدواریم در این سفر توسعه همکاری دو جانبه گردشگری و فرهنگی ایجاد گردد.

معاون وزیر فرهنگ چین با اشاره به سابقه تمدنی کهن دو کشور ایران و چین گفت: چین و ایران دو تمدن کهن و باستانی و دارای سابقه دوستی طولانی مدت اند که تبادل فرهنگی همیشه مورد اهمیت دو طرف است.

وی ادامه داد: برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری به ویژه برنامه عید بهار و هفته فیلم چین در ایران نشان از عمق روابط فرهنگی حاکم بر دو کشور است.

معاون وزیر فرهنگ چین در ادامه به برگزاری سه دوره متوالی هفته فیلم چین در سال 2019 اشاره نمود و گفت: سال 2019 سه دوره متوالی هفته فیلم چین در ایران برگزار گردید که مورد استقبال هم نهاده شد.

وی با دعوت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سفر به چین اضافه نمود: پیوستن ایران به پیمان های بریکس و شانگهای در توسعه روابط دو طرف موثر خواهد بود.

بعلاوه در این ملاقات محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی گفت: روابط محبت آمیز ای با چین داریم و آثار متعددی همیشه از کشور چین در جشنواره های ما حضور داشته است.

وی با اشاره به ظرفیت سینمایی کشورهای عضو شانگهای اضافه نمود: کشورهای عضو شانگهای با توجه به ظرفیت هایی که در حوزه سینما دارند می توانند قدرت جدیدی در برابر هالیوود باشند.

در ادامه رئیس اداره ملی فیلم چین نیز گفت: حوزه فیلم و فیلمسازی بخش مهمی در همکاری فرهنگی بین دو کشور است و در این زمینه آماده تعامل هستیم.

وی ادامه داد: کشور چین و ایران دو فرهنگ غنی هستند که بخش مهمی از این فرهنگ در حوزه فیلم است و مردم دو کشور نسبت به تماشای آثار علاقمندی دارند.

فرشاد مهدی پور، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ نیز در بخش دیگری از این ملاقات گفت: از موضع گیری انسانی کشور چین در موضوع غزه سپاسگزاریم و امیدواریم در این حوزه ها این فعالیتها را تعمیق ببخشیم.

گفت و گو درباره زیبایی های هنرهای دستی در دو کشور حین ثبت قاب یادگاری، سرانجام بخش این ملاقات بود.

معاون وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری خلق چین در رأس هیاتی برای شرکت در دومین کمیته مشترک فرهنگ ایران و چین وارد ایران شد.

منبع: همگردی

به "وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید