نماینده مجلس: قیمت خودرو های مونتاژی، داد مجلس، دولت و مردم را در آورده است

به گزارش وبلاگ کارآفرین، نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه شورای رقابت به سخنان رییس جمهوری وقعی ننهاده، نگران کننده است و وجود چنین شورا هایی سبب شده بعضی مسائل کشور بدون راهکار باقی بماند.

نماینده مجلس: قیمت خودرو های مونتاژی، داد مجلس، دولت و مردم را در آورده است

به گزارش ایرنا، جلال رشیدی کوچی اضافه کرد: متاسفانه شورا های دیگری در حوزه های تقنینی و اجرایی در سطح کشور داریم که فراقوه ای عمل می نمایند.

این نماینده مجلس توضیح داد: همین مساله و وجود شورا هایی که پاسخ گو نیستند، شاید یکی از ایراداتی است که سبب شده بعضی مسائل کشور اینقدر پیچیده شوند و راه حلی برای آن ها نباشد.

چهارشنبه گذشته (25 تیر) رئیس جمهور با بیان اینکه شورای رقابت با چه توجیهی قیمت خودرو های مونتاژی را افزایش داده است، معاون اول و وزرای اقتصاد و صمت را مأمور آنالیز و اصلاح این روند کرد.

رئیس جمهور گفت: اینکه در سال رشد فراوری و مهار تورم یک بخش بدون اخذ مجوز های لازم کالا ها را گران کند، قابل پذیرش نیست و دستگاه ها باید خود را موظف به مقابله با گرانی و تورم بدانند.

با این حال، شورای رقابت در یک اقدام عجیب به جای حمایت از منافع مردم و مصرف نمایندگان، جانب شرکت های مونتاژکار را گرفت و از گرانی محصولات این شرکت ها دفاع کرد.

قانون واردات خودرو اجرایی گردد

رشیدی کوچی در ادامه بیان داشت: به نظر می رسد مسیری که در حال طی کردن آن هستیم، اشتباه است.

وی گفت: اگر می خواهیم موضوع خودرو و قیمت های فضایی آن ها (چه خودرو های وارداتی که تا 2017 وارد کشور شده اند و چه خودرو های مونتاژی که این روز ها بحث درباره نحوه قیمتگذاری آن ها در شورای رقابت بالا گرفته)، به نفع مردم تمام گردد و آحاد جامعه بتوانند از آن ها استفاده نمایند، باید قانون واردات خودرو (صفر و کارکرده) به درستی عملیاتی و اجرایی و واردات با سود و تعرفه های معقول انجام گردد.

این نماینده مجلس تاکید نمود: قیمت هایی که امروز مونتاژکاران بر خودرو های فراوریی خود می گذارند، داد مجلس، دولت و همه مردم را در آورده است و اگر قانون واردات خودرو به درستی اجرا گردد، این شرکت ها مجبور می شوند برای حفظ مشتریان خود، نسبت به کاهش قیمت ها اقدام نمایند.

منبع: فرارو

به "نماینده مجلس: قیمت خودرو های مونتاژی، داد مجلس، دولت و مردم را در آورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده مجلس: قیمت خودرو های مونتاژی، داد مجلس، دولت و مردم را در آورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید