معرفی پروژه باستان شناسی مشترک ایران و اتریش در سیمره

به گزارش وبلاگ کارآفرین، پروژه باستان شناسی سیمره که بصورت مشترک بین ایران و اتریش انجام گرفته به مناسبت 160سال روابط ایران و اتریش در نمایشگاه اسناد مرکز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه معرفی گردید .

معرفی پروژه باستان شناسی مشترک ایران و اتریش در سیمره

به گزارش وبلاگ کارآفرین به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، لیلی نیکان سرپرست ایرانی هیأت باستان شناسی در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار (richt.ir)گفت : نخستین فصل آنالیز های باستان شناسی حوزه فرهنگی در زاگرس مرکزی در دره های سیمره و سیروان با همکاری هیأت مشترک پژوهشکده باستان شناسی پژوهشگاه و آموزشگاه علوم اتریش به انجام رسید.

او با بیان اینکه این همکاری ها در حوزه فرهنگی زاگرس مرکزی به کشف یافته های باستانی از دوران نوسنگی، عصر مفرغ، عصر آهن و دوره ساسانی منجر شدتوضیح داد: یافته های فرهنگی، در این آنالیز ها نشانگر ارتباطات فرهنگی-تجاری این حوزه های فرهنگی با میان رودان یا بین النهرین و آناتولی است.

نیاکان توضیح داد: این طرح بر اساس امضای تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی میان آموزشگاه علوم اتریش و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در روند آنالیز و مطالعات باستان شناسی در این محدوده جغرافیایی صورت گرفت.

فلورین شوارتز سرپرست اتریشی هیأت باستان شناسی ،از موسسه ایران شناسی آموزشگاه علوم اتریش (از برگزار کنندگان اصلی) در این نمایشگاه حضور داشت .

منبع: میراث آریا

به "معرفی پروژه باستان شناسی مشترک ایران و اتریش در سیمره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی پروژه باستان شناسی مشترک ایران و اتریش در سیمره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید