لیزرهای کوچک مردم، تهدید بزرگ برای نیروی هوایی آمریکا!

به گزارش وبلاگ کارآفرین، نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا برای چندمین بار از مردم خواست که با لیزرهای کوچک خود، هواپیماهای نظامی را هدف نگیرند. این یک تهدید جدی برای ایمنی پرواز است و لیزر انداختن بر روی هواپیما در حال پرواز یک جرم فدرال است که مجازات آن 250 هزار دلار جریمه و تا پنج سال حبس است.

لیزرهای کوچک مردم، تهدید بزرگ برای نیروی هوایی آمریکا!

تینا مزدکی- یکی از پایگاه های جنگنده نیروی هوایی آمریکا fighter wing مستقر در بریتانیا، برای چندمین بار از مردم خواست که با لیزرهای خود هواپیماها را هدف نگیرند. به گفته این پایگاه نظامی، در حوادث اخیر دیده شده که مردم با نشانگرهای لیزری خود هواپیماهای جنگنده را در طول عملیاتشان مورد هدف قرار دادند و این باعث نگرانی آن ها شده است.

بنابراین آن ها در یک توصیه رسانه ای از مردم خواستند که دیگر این کار را انجام ندهند. این فعالیت خطرناک که به lasing معروف است، تهدیدی جدی برای ایمنی پرواز است. این اقدامات نه تنها جان خلبانان و خدمه را به خطر می اندازد، بلکه خطری برای شهرها، روستاها و خانه های زیر کریدور نزدیک به پایگاه نظامی RAF Lakenheath ایجاد می کند. fighter wing گفت: این اقدام دارای تبعات قانونی است و لیزر سطح به هوا همواره یک خطر برای دید کوتاه مدت و سلامت نوری بلند مدت خدمه هواپیما است و بر عملکرد ایمن هواپیما در ارتفاع پایین تر نیز تاثیر می گذارد.

پایگاه RAF Lakenheath که در 70 مایلی شمال شرقی لندن واقع شده است، بزرگترین پایگاه نیروی هوایی ایالات متحده در انگلستان با بیش از 4700 پرسنل نظامی است. همچنین تنها پایگاه زیر نظر نیروی هوایی ایالات متحده در اروپا است که جت های جنگنده اف-35A و اف-15E را به کار می گیرد.

این اولین بار نیست که ارتش ایالات متحده از مردم خواسته است که لیزر را به سمت هواپیماهای در حال پرواز نشانه نگیرند. به عنوان مثال، در سال 2022، Special Operations Wingپنجاه و هشت پایگاه نیروی هوایی کیرتلاند در نیومکزیکو گفت که انجام این کار می تواند برای خدمه هواپیما و افرادی که روی زمین هستند فاجعه بار باشد و در بیانیه ای گفت:بر خلاف تصور کاربران لیزرهای جمع و جور که همه در دسترس دارند به طور قابل توجهی برای هواپیماها و خلبانان و خدمه های آن ها خطرناک است.

اف بی آی نیز اعلام کرده است که لیزر انداختن بر روی هواپیما در حال پرواز یک جرم فدرال است که مجازات آن 250 هزار دلار جریمه و تا پنج سال حبس است. مشخص نیست که حوادث اخیر در پایگاه نظامی RAF Lakenheath چه بوده است، اما در سال 2016 در یک پایگاه هوایی یک حادثه رخ داد که در آن خدمه هواپیمای اف-15E Strike Eagle با لیزر منحرف شدند.

سخنگوی Fighter Wing چهل و هشت گفت که استفاده غیرمسئولانه یا هدفمند از لیزر می تواند جان خدمه هواپیما، مسافران و حتی افراد روی زمین را در صورت سقوط هواپیما تهدید کند. علاوه بر عموم مردم، لیزرهای که ارتش دیگر کشورها به وسیله آن هواپیماهای ارتش ایالات متحده را هدف می گیرند، همواره مسئله ای بزرگ برای ارتش این کشور بوده است.

منبع: businessinsider

227323

منبع: خبرآنلاین

به "لیزرهای کوچک مردم، تهدید بزرگ برای نیروی هوایی آمریکا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیزرهای کوچک مردم، تهدید بزرگ برای نیروی هوایی آمریکا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید