قیمت برنج و شکر در ماه رمضان چند؟

به گزارش وبلاگ کارآفرین به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید سعید راد در نامه ای به استانداران سراسر کشور اعلام نمود: در ماه رمضان 1401 مجددا 100 هزار تن برنج از انواع هندی و پاکستانی و 100 هزار تن شکر سفید برای مصرف خانوارها و صنف و صنعت از محل ذخایر راهبردی، متناسب با موجودی انبارها به منظور عرضه در سطح کشور تخصیص و در اختیار کارگروه تنظیم بازار استان ها قرار گرفته است.

قیمت برنج و شکر در ماه رمضان چند؟

وی اضافه نمود: برنج هندی 1121 در بسته بندی های 10 کیلویی و به قیمت هر کیلوگرم 18 هزار و 500 تومان برای مصرف کنندگان، برنج پاکستانی در بسته بندی های 10 کیلویی با قیمت هر کیلوگرم 20 هزار و 500 تومان و برنج تایلندی در بسته بندی های 10 کیلویی با قیمت هر کیلوگرم 12 هزار و 500 تومان در کشور عرضه می گردد.

راد اضافه نمود: شکر سفید نیز در بسته بندی های مختلف و با احتساب 9 درصد مالیات بر ارزش اضافه نموده در اختیار کارگروه تنظیم بازار استان ها قرار می گیرد.

وی با بیان این که معین شیوه، شبکه و مباشرین توزیع کالاهای تخصیصی بر عهده کارگروه تنظیم بازار استان ها است، توضیح داد: این کالاها به وسیله شبکه های منتخب اعم از فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی های مصرف، اصناف منتخب، مراکز عرضه مستقیم کالا و میادین میوه و تره بار در سطح کشور توزیع می گردد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در این نامه گفت: ادارات کل غله و خدمات بازرگانی استان ها، وظیفه تامین و تدارک برنج و شکر تنظیم بازار تخصیصی را بر عهده خواهند داشت.

وی گفت: تخصیص برنج مربوط به استان های فراوریکننده برنج شامل گیلان و مازندران با درخواست رییس کارگروه تنظیم بازار استان انجام می گردد.

راد اضافه نمود: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و فراوری کنندگان، بازرسان سازمان های جهاد کشاورزی استان، سازمان تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف ایران مکلفند نسبت به کنترل و نظارت بر فرایند توزیع و رعایت قیمت فروش کالاهای یاد شده، اقدام و در صورت بروز تخلف، اقدام قانونی را با هماهنگی مراجع انجام دهند.

منبع:تسنیم

منبع: تجارت نیوز

به "قیمت برنج و شکر در ماه رمضان چند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت برنج و شکر در ماه رمضان چند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید