فعالان محیط زیست درلندن تظاهرات کردند

به گزارش وبلاگ کارآفرین، لندن - خبرنگاران - هزاران تن از طرفداران محیط زیست روز دوشنبه در اعتراض به اهمال سیاستمداران این کشور به تغییرات اقلیمی و گرم شدن زمین در لندن دست به تظاهرات زدند.

فعالان محیط زیست درلندن تظاهرات کردند

به گزارش وبلاگ کارآفرین، معترضان با قرق کردن خیابان ها در چندین نقطه پرتردد شهر، ترافیک سنگینی را حاکم نموده و با سردادن شعارهایی از دولت خواستند تا درباره تغییرات آب و هوایی وضعیت اضطراری اعلام کردند.

تعدادی از فعالان محیط زیست در امتداد خیابان آکسفورد که یکی از مناطق پرتردد و مراکز گردشگری لندن به شمار می رود، گل و گیاه قرار داده و شعارنوشته هایی را درباره وخامت بحران محیط زیست نصب کردند. دسته دیگری از معترضان با قرار دادن درختچه های کوچک وسط پل پرتردد واترلو بریج، ترافیک سنگینی را از ابتدای صبح ایجاد نموده اند. سایر معترضان هم در مقابل مجلس و در خیابان پرتردد پیکادلی تجمع اعتراضی برپا نموده و راه بندان ایجاد نموده اند.

گروه قیام انقراض به عنوان برگزارکننده این تظاهرات معتقد است که تغییرات اقلیمی از مسائل سیاسی اهمیت بیشتری دارد.

در حساب توییتر این گروه نوشته است: ما به طور خطرناکی در راستا ورشکستگی وضعیت اقلیمی حرکت می کنیم و کم توجهی سیاستمداران به این مساله ما را به اینجا رسانده است.

این نهاد مردمی از دولت می خواهد تا سال 2025میلادی آلایندگی های ناشی از دی اکسید کربن را به صفر برساند. آنها همچنین در نامه ای به نخست وزیر ضمن طرح پیشنهاد گفت وگوی مستقیم نوشته اند: آمار مرگ ومیر براثر آلودگی هوا رو به افزایش است و دیگر نمی توان به این بحران کم توجهی کرد.

بر اساس بیانیه منتشرشده، این حرکت اعتراضی که حمایت شماری از شخصیت های علمی و مذهبی جذب نموده قرار است در روزهای آینده ادامه پیدا کند. تعدادی از اعضاء قیام انقراض همچنین در اقدامی اعتراضی، دو هفته پیش وارد صحن مجلس عوام شده و نظم جلسه را در آستانه رأی گیری مهم نمایندگان درباره نحوه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به هم زدند.

اواخر بهمن ماه گذشته هم هزاران تن از دانش آموزان انگلیس در اعتراض به تغییرات اقلیمی در سراسر این کشور دست به تظاهرات زدند. شرکت کنندگان که از سال های ابتدایی تا متوسطه در این حرکت اعتراضی از نزدیک به 60 شهر انگلیس شرکت داشتند با دست داشتن شعارنوشته هایی نگرانی خود را نسبت به بحران محیط زیست و گرم شدن زمین اعلام کردند.

سازمان ملل متحد در گزارشی هشدار داده است که تنها 12 سال برای جلوگیری از فاجعه گرم شدن زمین فرصت باقی مانده است. در این گزارش نسبت به مواردی همچون خسکشالی، گرم شدن زمین و آب شدن یخ های دو قطب زمین هشدار داده شده است.

اروپام ** هـ ن*2040*

منبع: ایرنا

به "فعالان محیط زیست درلندن تظاهرات کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالان محیط زیست درلندن تظاهرات کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید