فرانسه: چین مشکلاتش با تایوان را با مصاحبه حل نماید

به گزارش وبلاگ کارآفرین به نقل از رویترز، وزارت خارجه فرانسه امروز چهارشنبه در واکنش به هشدار روز گذشته چین در خصوص لزوم پرهیز پاریس از فروش سلاح به تایوان در بیانیه ای گفت که پکن باید توجه خود را به مبارزه با کووید-19 معطوف کند.

فرانسه: چین مشکلاتش با تایوان را با مصاحبه حل نماید

وزارت خارجه فرانسه در این خصوص گفت که پاریس همچنان به اصل چین واحد قائل بوده و همچنان از چین و تایوان می خواهد تا با مصاحبه مسائل خود را حل کنند.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده است: فرانسه به چارچوب روابط چین و تایوان که در سال 1994 تدوین شده احترام می گذارد. تمامی تلاش و توجه ما باید در حال حاضر معطوف به مبارزه و کنترل اپیدمی کرونا باشد.

این در حالیست که وزارت خارجه چین دیروز سه شنبه با درخواست از فرانسه برای لغو معامله تسلیحاتی با تایوان، گفت که این معامله می تواند به روابط میان پکن و پاریس آسیب برساند.

وزارت خارجه چین با ابراز نگرانی در خصوص توافق تسلیحاتی فرانسه و تایوان از پاریس خواست تا هرگونه توافق تسلیحاتی با تایوان را لغو کند.

لازم به ذکر است چین به تایوان به چشم استانی متمرد نگاه می کند و به کشورهائی از قبیل آمریکا درباره حمایت از جریان های جدایی طلبانه منطقه هشدار داده است.

لازم به ذکر است، چین منطقه تایوان را که در سال 1949 میلادی در خاتمه جنگ داخلی از این کشور جدا شد، همچنان بر اساس اصل واحد بخشی از خاک خود می داند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فرانسه: چین مشکلاتش با تایوان را با مصاحبه حل نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه: چین مشکلاتش با تایوان را با مصاحبه حل نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید