سمپوزیوم جهانی پروتئوم انسانی برگزار می شود

به گزارش وبلاگ کارآفرین به نقل از پژوهشگاه رویان، سمپوزیوم پروژه جهانی پروتئوم انسانی با هدف بررسی دستاوردهای کشورهای مختلف جهان و تعیین راهکارها و برنامه ریزی آینده این پروژه با حضور محققان برجسته بین المللی از 11 کشور جهان 7 و 8 اردیبهشت ماه در سالن همایش های پژوهشگاه رویان تهران برگزار می شود.

سمپوزیوم جهانی پروتئوم انسانی برگزار می شود

پروژه جهانی پروتئوم انسانی با هدف شناسایی پروتئین ها و کروموزم های انسانی و نقش آنها در شناسایی و درمان بیماری از سال 2012 میلادی راه اندازی شد.

این پروژه جهانی با مشارکت چند کشور جهان از جمله استرالیا، کانادا، ژاپن، فرانسه، ایتالیا، سوئیس، چین، تایوان، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، اسپانیا و ایران در حال انجام است.

از دستاوردهای این پروژه شناسایی هزاران پروتئین ناشناخته انسان در طول چهار سال و همچنین شناسایی عملکرد این پروتئین ها در بیماری ها و فعالیت های سلول های انسانی است.

پژوهشگاه رویان به عنوان متولی این پروژه در ایران و مسئول پروتئوم کروموزوم Y انسانی نقش موثری در پیشبرد اهداف این پروژه جهانی داشته است.

شرکت در این سمپوزیوم و آشنایی با این پروژه جهانی که نقش بسزایی در سلامت انسان و تولید داروهای جدید خواهد داشت به تمام محققان رشته های زیست شناسی، مولکولی، ژنتیک و پزشکی توصیه می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سمپوزیوم جهانی پروتئوم انسانی برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمپوزیوم جهانی پروتئوم انسانی برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید