غیبت دانش آموزان از مدرسه 2 روز در ماه مجاز است؟

به گزارش وبلاگ کارآفرین، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به این پرسش که آیا 2 روز غیبت دانش آموزان از کلاس درس در هر ماه صحت دارد یا نه، پاسخ گفت.

غیبت دانش آموزان از مدرسه 2 روز در ماه مجاز است؟

به گزارش وبلاگ کارآفرین، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه اخیرا خبری در شبکه های اجتماعی مبنی بر مجاز بودن 2 روز غیبت ماهانه دانش آموزان از کلاس درس منتشر شده بود، چنین موضوعی صحت داردیا نه، اظهار کرد: تکلیف غیبت های غیرمجاز که روشن است و دانش آموزان اگر غیبت غیرمجاز داشته باشند در نمرات انضباطی شان اثرگذار است.

وی اضافه نمود: اما درباره غیبت مجاز باید گفت در شرایطی که دانش آموز بیماری دارد یا مسئله ای برایش به وجود آمده، ممکن است روزهای عدم حضورش در مدرسه بیشتر از 2 روز هم بگردد که مسئله ای ندارد و طبق ضوابط، دانش آموز می تواند غیبت مجاز داشته باشد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه بنابراین چنین بحثی مبنی بر اینکه دانش آموز مجاز باشد هر ماه 2 روز غیبت کند، به هیچ وجه مطرح نیست و موضوعیت ندارد، گفت: مبنای آموزش های ما در مدارس، آموزش حضوری است و همان طور که گفته شد، اگر دانش آموز بتواند مستنداتی ارائه کند و مدیر بپذیرد، غیبتش موجه منظور می گردد وگر نه، غیبتش غیرموجه است و طبق قوانین و آیین نامه ها با وی برخورد می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "غیبت دانش آموزان از مدرسه 2 روز در ماه مجاز است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غیبت دانش آموزان از مدرسه 2 روز در ماه مجاز است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید