طرح پزشک خانواده سراسری می گردد ، بیماران دیگر نمی توانند مستقیما به متخصص و فوق تخصص مراجعه نمایند

به گزارش وبلاگ کارآفرین، معاون وزارت بهداشت زمان اجرایی شدن طرح پزشک خانواده را در سراسر کشور اعلام نمود و گفت که سطح حمایت بیمه ها برای ارتقای این طرح باید افزایش یابد.

طرح پزشک خانواده سراسری می گردد ، بیماران دیگر نمی توانند مستقیما به متخصص و فوق تخصص مراجعه نمایند

به گزارش وبلاگ کارآفرین، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون طرح پزشک خانواده در منطقه ها زیر 20 هزار نفر جمعیت اجرا شده و کوشش بر این است که سال آینده در سطح وسیع این طرح در شهرها نیز عملیاتی گردد و ارتقای آن به پوشش وسیع سازمان های بیمه گر احتیاج دارد.

وی اظهار کرد: طرح پزشک خانواده دستاوردهای مثبتی برای ارتقای سلامت جامعه دارد و با بیماریابی به موقع از سوی پزشکان می توان هزینه های سرسام آور درمان را کاهش داد. همه کنترل های لازم درمانی افراد به وسیله این پزشکان انجام می گردد و در صورت احتیاج به دریافت سطوح بالاتر دریافت خدمات، اقدام لازم برای ارجاع به پزشک متخصص که در این طرح قرار دارند، انجام خواهد شد.

فرشیدی ادامه داد: برنامه پزشک خانواده در شهرهای زیر 20 هزار نفر در سطح یک و بخش بهداشت اجرایی شده و باید به سطوح 2 و 3 و بخش درمان متصل گردد و معاونان درمان دانشگاه ها باید با هماهنگی معاونت های توسعه و دفاتر آی تی این وظیفه مهم را پیگیری نموده و به انجام برسانند.

منبع: همشهری آنلاین

به "طرح پزشک خانواده سراسری می گردد ، بیماران دیگر نمی توانند مستقیما به متخصص و فوق تخصص مراجعه نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح پزشک خانواده سراسری می گردد ، بیماران دیگر نمی توانند مستقیما به متخصص و فوق تخصص مراجعه نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید