طرز تهیه شربت تخم شربتی مجلسی ???? به 2 روش ساده و زعفرانی

به گزارش وبلاگ کارآفرین، شربت تخم شربتی ساده و زعفرانی جزو برترین انواع در روزهای گرم تابستان است. به نظر می رسد هنوز هم سنتی که اجداد ما برای مقابله با گرمازدگی تجویز می کردند برترین راه حل برای روزهای گرم هستند. تخم شربتی به 2 روش ساده و زعفرانی و شربت تخم شربتی با گلاب جزو شربت های مجلسی ایرانی هستند. طرز تهیه شربت تخم شربتی به روش های مختلف را در بخوانید. با سرویس همراه باشید.

طرز تهیه شربت تخم شربتی مجلسی ???? به 2 روش ساده و زعفرانی

طرز تهیه شربت تخم شربتی مجلسی

زمان آماده سازی و تهیه: 10 دقیقه

مواد لازم برای تهیه شربت تخم شربتی مجلسی

  • شکر: 2 لیوان دسته دار فرانسوی
  • آب: 1 لیوان دسته دار فرانسوی
  • تخم شربتی: 2 قاشق سوپ خوری
  • عرق نسترن: 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی
  • عرق بهارنارنج: 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

مراحل طرز تهیه شربت تخم شربتی نذری

برای درست کردن شربت تخم شربتی مجلسی برای نذری یا برای خنک شدن در فصل تابستان، ابتدا باید دانه های تخم شربتی را بشویید و خیس کنید. آب و شکر را بجوشانید تا غلیظ گردد. در سرانجام بقیه مواد را به آن اضافه و با تکه های یخ سرو کنید.

مرحله اول: شکر و آب را بجوشانید

برای تهیه شربت تخم شربتی کار چندان سختی ندارید. تخم شربتی ها پاک کنید و بخیسانید تا حسابی لعاب پس بدهند. شکر را به همراه یک پیمانه آب در یک قابلمه روی حرارت قرار دهید تا دانه های آن کاملا حل گردد و چند جوش بزند. سپس قابلمه حاوی آب و شکر را از روی حرارت بردارید و بگذارید سرد گردد.

مرحله دوم: بقیه مواد شربت را اضافه کنید

تخم شربتی، عرق نسترن، عرق بهارنارنج و مقداری آب به مخلوط آب و شکر اضافه کنید. شربت تخم شربتی شما آماده است. موقع نوشیدن آن را هم بزنید تا تخم شربتی ها در آن شناور شوند. تخم شربتی از جمله مفیدترین و برترین شربت های تابستانی است. به جای عرق نسترن و عرق بهارنارنج از گلاب هم می توانید در طرز تهیه شربت تخم شربتی بهره ببرید.

طرز تهیه شربت تخم شربتی زعفرانی

زمان آماده سازی و تهیه: 10 دقیقه

مواد لازم برای تهیه شربت تخم شربتی با آبلیمو

تخم شربتی: 3 قاشق غذاخوری

آب: 4 لیوان دسته دار فرانسوی

شکر: 4 قاشق غذاخوری

زعفران دم نموده: 1 قاشق غذاخوری

لیمو ترش تازه: 1 عدد

مراحل طرز تهیه شربت تخم شربتی زعفرانی

برای درست کردن این شربت مجلسی تخم شربتی خوشمزه، باید تخم شربتی را بشویید و آبکش کنید. سپس آنها را با آب، شکر، زعفران و آب لیمو ترش ترکیب نموده و با تکه های یخ سرو کنید.

مرحله اول: تخم شربتی ها را آماده کنید

برای درست کردن شربت تخم شربتی زعفرانی، در ابتدا تخم شربتی ها را به مدت 10 دقیقه در آب خیس کنید تا کاملا لعاب بیندازند. سپس آن ها را در صافی ریز بریزید و روی تخم شربتی ها را آب بگیرید و بشویید.

مرحله دوم: آب، شکر و آبلیمو را با تخم شربتی ترکیب کنید

در یک پارچ آب بریزید و شکر را به آن اضافه کنید. آب و شکر را هم بزنید تا دانه های شکر حل شوند. سپس تخم شربتی ها را اضافه کنید. آب یک لیموی تازه را بگیرید و بعد از جدا کردن هسته ها، به شربت اضافه کنید.

مرحله سوم: زعفران را اضافه کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه شربت تخم شربتی با زعفران و آبلیمو، زعفران دم نموده را به مواد شربت اضافه کنید. وقتی همه مواد با هم ترکیب شدند و طعم دلخواهتان را گرفتند، آن ها را در یک لیوان بریزید و به آن تکه های یخ اضافه کنید تا خنک گردد. شربت تخم شربتی زعفرانی تان را سرو کنید.

نکته: اگر می خواهید شربت تخم شربتی رنگی داشته باشید، هم می توانید از رنگ های خوراکی در طرز تهیه شربت تخم شربتی بهره ببرید. هم می توانید از چای قرمز یاری بگیرید و هم از روش طرز تهیه بهره ببرید. به کار بردن گل پنیرک، می تواند رنگ شربت تخم شربتی را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: خواص خاکشیر و تخم شربتی برای روزه داران

سوالات متداول

چه کار کنیم که تخم شربتی لعاب بدهد؟

برای این که تخم شربتی لعابدار گردد، آن را بشویید و به مدت 10 دقیقه در آب خیس کنید.

طبع تخم شربتی سرد است یا گرم؟

طبع تخم شربتی گرم و تر است. از آبلیمو به عنوان مصلح در شربت تخم شربتی استفاده می گردد.

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه شربت تخم شربتی مجلسی ???? به 2 روش ساده و زعفرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شربت تخم شربتی مجلسی ???? به 2 روش ساده و زعفرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید