شگفتی ساز ان بازار مسکن تهران در تابستان 1402

به گزارش وبلاگ کارآفرین، خبرنگاران- نیاوران جزو گران ترین محله های بازار مسکن تهران است. آنالیز ها نشان می دهد نو ترین ارقام پیشنهادی فروشنده ها در نیاوران به کمی بیش از دو برابر میانه قیمت مسکن در کل تهران رسیده و بخش قابل توجهی از صاحبخانه ها بابت واحد های دوخوابه خودشان روی ارقام میلیاردی به عنوان پول پیش حساب باز کردند. اما هیچکدام این حرف ها از حجم کنجکاوی مستاجران برای آگاه شدن از هزینه های اجاره نشینی در این محله کم نکرده و بیشترین اندازه جست وجوی مستاجران مرکز نشین درباره چندوچون اجاره خانه در تهران به نیاوران اختصاص داشته است. در غرب تهران سعادت آباد و شهرک غرب بیشتر از بقیه محله ها مورد توجه مستاجران بودند و همین شرایط را در شرق تهران برای محله تهرانپارس شاهد بودیم.

شگفتی ساز ان بازار مسکن تهران در تابستان 1402

اجاره آپارتمان در نیاوران

قیمت آپارتمان در نیاوران براساس آخرین برآورد های غیررسمی به متری 142 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است. عددی که تازه میانه ارقام پیشنهادی فروشنده ها در نیاوران است و اگر سمت واحد های نوساز برویم، ممکن است با چند برابر آن هم روبرو شویم. در همین محدوده از تهران یکسری از صاحبخانه ها بابت واحد های نوساز و دوخوابه ای که اجاره می دهند، پول پیش میلیاردی طلب می نمایند و از آنطرف ممکن است تا 60، 70 میلیون تومان هم اجاره خانه دریافت نمایند.

آپارتمان 100 متری در نیاوران درحالی اجاره داده می گردد که رقم ودیعه آن دقیقا یک میلیارد تومان است و مستاجر باید توانایی پرداخت ماهی 50 میلیون تومان کرایه خانه را داشته باشد. واحدی که درباره آن صحبت می کنیم، نوساز است، به نام کلیدنخورده اجاره داده می گردد و در آگهی به چیز هایی مثل لابی من 24 ساعته و روف گاردن اشاره شده است. تا چشم کار می نماید، از این دست فایل ها بابت اجاره آپارتمان در نیاوران زیاد است.

اجاره آپارتمان در سعادت آباد

اجاره آپارتمان در سعادت آباد برای مستاجری که با 400، 500 میلیون پا به بازار می گذارد و دنبال یک خانه دوخوابه است، حداقل ماهی 15 میلیون آب می خورد. مثلا یک خانه 100 متری را در سعادت آباد درحالی برای اجاره گذاشتند، که مالک همان قدم اول 500 میلیون تومان پول پیش می خواهد و مستاجر باید ماهی 15 میلیون تومان هم به حساب صاحبخانه واریز کند. تقریبا 17 سال از زمان ساخت این خانه می گذرد و نکته منفی این است که در ساختمان خبری از آسانسور نیست.

حالا اگر سراغ واحد های نوساز و دوخوابه در سعادت آباد برویم، از یک طرف رقم درخواستی صاحبخانه ها میلیاردی می گردد و همزمان مستاجر باید پول قلنبه ای هم به خاطر اجاره ماهانه کنار بگذارد. مثلا یک خانه 100 متری در آگهی ها به چشم می خورد که رقم ودیعه و اجاره ماهانه آن به ترتیب یک میلیارد تومان و 44 میلیون تومان است. فراموش نکنیم که قیمت آپارتمان در سعادت آباد تهران به طور میانه به متری 127 میلیون و 300 هزار تومان رسیده و ضروری است یادآوری کنیم که این عدد از میانه قیمت مسکن در گران ترین منطقه تهران (منطقه یک) فقط متری شش میلیون و 700 هزار تومان کمتر است. یعنی خرید یک خانه 100 متری و دوخوابه در سعادت آباد تهران که بخشی از منطقه دو به شمار میرود، 12 میلیارد و 730 میلیون تومان آب می خورد.

اجاره آپارتمان در شهرک غرب

شهرک غرب مثل سعادت آباد جزو محله های گرانقیمت منطقه دو است. با اینکه نو ترین آنالیز ها از شرایط بازار مسکن در منطقه دو، عدد متری 94 میلیون و 900 هزار تومان را به شکل میانه نشان می دهد، در شهرک غرب با عدد متری 123 میلیون و 400 هزار تومان سروکار داریم. اینطوری قیمت یک خانه نقلی و 50 متری در شهرک غرب به شش میلیارد و 170 میلیون تومان می رسد و خرید خانه 100 متری در آن محدوده قریب 12 میلیارد و 340 میلیون تومان خرج برمی دارد. صاحبخانه ها در شهرک غرب تقریبا با همین فرمول انتظار پرداخت اجاره خانه دارند و شرایط مستاجران در شهرک غرب بی شباهت به مستاجران ساکن سعادت آباد نیست.

به عنوان مثال مابک یک واحد 110 متری و نوساز در شهرک غرب یک میلیارد و 500 میلیون تومان به نام رهن می گیرد و مستاجر هم باید ماهی 25 میلیون تومان بی زبان را به صاحبخانه بدهد. رقم ودیعه و اجاره یک واحد 100 متری نوساز دیگر در شهرک غرب به ترتیب یک میلیارد تومان و 37 میلیون تومان است و مالکی که بابت اجاره ماهانه واحد 105 متری خودش، فقط ماهی شش میلیون تومان طلب نموده، رقم ودیعه را به دو میلیارد و 200 میلیون تومان رسانده است.

اجاره آپارتمان در تهرانپارس

تهرانپارس جزو محله های گرانقیمت بازار مسکن شرق تهران است. برای اینکه بهتر متوجه شوید، بدنیست بدانید میانه قیمت مسکن در چهار منطقه چهار، هشت، 14 و 15 به متری منطقه چهار براساس آخرین برآورد ها به متری 51 میلیون و 200 هزار تومان رسیده، اما خرید آپارتمان مسکونی در تهرانپارس متری 61 میلیون تومان هزینه دارد. پس جای تعجب ندارد که هزینه اجاره نشینی در تهرانپارس نسبت به اغلب محله های شرق تهران هزینه بیشتری داشته باشد.

به عنوان مثال مالک یک آپارتمان 80 متری در محله ای مثل خاوران واقع در منطقه 15، 150 میلیون پول پیش می خواهد و انتظار دارد مستاجر ماهی 9 میلیون تومان هم جداگانه پرداخت کند. تقریبا یک واحد مشابه دیگر در تهرانپارس آگهی شده است. رقم ودیعه این یکی 300 میلیون تومان است و رقم اجاره آن به 12 میلیون تومان می رسد.

منبع: فرارو

به "شگفتی ساز ان بازار مسکن تهران در تابستان 1402" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگفتی ساز ان بازار مسکن تهران در تابستان 1402"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید