خداحافظی آگوئرو از فوتبال با چشمانی اشکبار

به گزارش وبلاگ کارآفرین، خبرگزاری خبرنگاران- مهاجم 33 ساله آرژانتینی بارسلونا مجبور شد به دلیل مسائل قلبی، فوتبال بازی کردن را کنار بگذارد.

خداحافظی آگوئرو از فوتبال با چشمانی اشکبار

به گزار وبلاگ کارآفرین، سرخیو آگوئرو پس از سال ها افتخارآفرینی و رکوردشکنی برای منچسترسیتی، در تابستان 2021 به بارسلونا پیوست اما دوران حضور او در این تیم چندان خوش یمن نبود. روز 30 اکتبر 2021 در بازی بارسلونا و آلاوز، سرخیو آگوئرو دچار مشکل قلبی شد. نتیجه آزمایش ها آریتمی قلبی شدید این مهاجم آرژانتینی را نشان داد و پزشکان به او توصیه کردند از فوتبال حرفه ای خداحافظی نمایند. پس از هفته ها حدس، سرخیو آگوئرو امروز در کنفرانس خبری اش در نیوکمپ، با چشمانی پر از اشک، خداحافظی اش از فوتبال را تایید کرد:

سلامتی در اولویت است. پزشکان به من توصیه کردند برترین کار، بازنشستگی است و به همین دلیل من تصمیم گرفته ام از بارسلونا و فوتبال حرفه ای خداحافظی کنم.

سرخیو آگوئرو فوتبالش را در باشگاه ایندیپندنته آرژانتین شروع کرد. او پس از یک فصل بازی در لیگ آرژانتین، توجه باشگاه اتلتیکو مادرید را جلب کرد و در سال 2006 با انتقالی گران قیمت به ارزش 22 میلیون یورو به اتلتیکو مادرید پیوست. سرخیو آگوئرو در اتلتیکو مادرید توانست برای خودش نامی دست و پا کند و به تیم ملی آرژانتین دعوت شد. پس از پنج سال درخشش با پیراهن اتلتیکو مادرید و فتح لیگ اروپا در فصل 10-2009، آگوئرو راهی تیم ثروتمند و تازه به معروفیت رسیده منچسترسیتی شد. منچسترسیتی در تابستان 2011 با پرداخت 40 میلیون یورو، آگوئرو را به خدمت گرفت و داستان او در این باشگاه ده سال به طول انجامید.

آگوئرو در منچسترسیتی به یک اسطوره تبدیل شد. او با زدن 260 گل در 390 بازی، برترین گلزن تاریخ منچسترسیتی است و در فصل 15-2014 آقای گل لیگ برتر انگلیس شد. او همراه با منچسترسیتی، 15 جام رنگارنگ برده است؛ 5 لیگ برتر انگلیس، 1 جام حذفی انگلیس، 6 لیگ کاپ انگلیس و 3 کامیونیتی شیلد. سرخیو آگوئرو در اولین قهرمانی تاریخ منچسترسیتی در لیگ برتر در سال 2012 نقش بسیار مهمی داشت و یک گل خاطره انگیز و بسیار حساس را مقابل کوئینز پارک رنجرز به ثمر رساند تا قهرمانی از کف منچستریونایتد برود. پس از ده سال پرافتخار با سیتی، آگوئرو راهی بارسلونا شد تا هم تیمی لیونل مسی گردد اما این اتفاق نیفتاد و مسی راهی پاری سن ژرمن شد. آگوئرو به دلیل مصدومیت، سه ماهی دور از میادین بود و پس از بازگشتش، دچار مسائل قلبی شد.

آگوئرو 15 سال پیراهن تیم ملی آرژانتین را به تن کرد و در سال 2021 به قهرمانی کوپا آمریکا رسید. او در 101 بازی برای آلبی سلسته، 41 گل به ثمر رساند و حضور در جام های جهانی 2010، 2014 و 2018 را تجربه نموده است. او بعلاوه در سال 2008 همراه با تیم المپیک آرژانتین به قهرمانی المپیک پکن رسید.

سرخیو آگوئرو، مهاجم آرژانتینی باشگاه بارسلونا پس از گذشت حدوداً یک ماه بالاخره در خصوص آینده خود تصمیم گیری کرد. این مهاجم در بازی مقابل آلاوز با درد قفسه سینه از زمین بازی خارج شد و حال در این کنفرانس خبری تصمیم خود مبنی بر خداحافظی از فوتبال را گفت. تمام اعضای تیم اصلی بارسلونا، پپ گواردیولا و چیکی بگریستین در این کنفرانس خبری حضور داشتند. به گزارش طرفداری، سرخیو آگوئرو در این کنفرانس خبری گفت:

این کنفرانس برای این است که به شما اطلاع دهم من تصمیم گرفته ام فوتبال بازی کردن را متوقف کنم. تصمیم گرفته ام دیگر فوتبال حرفه ای بازی نکنم و این لحظه بسیار سختی است. این سخت ترین تصمیم زندگی من است. این تصمیم را به خاطر سلامتی و مسئله ای که یک ماه پیش برایم پیش آمد، گرفتم. این برترین تصمیم برای من است. دکترها به من گفتند که برترین کار برای من این است که دیگر بازی نکنم. من ده روز پیش این تصمیم را گرفتم و می خواستم به همه بگویم که هر کاری از دستم بر می آمد انجام دادم. به دوران حرفه ای خود افتخار می کنم و بابت آن خوشحالم.

من همواره رویای فوتبال بازی کردن را داشتم. رویای من فوتبال بازی کردن در بالاترین سطح بود. هرگز فکر نمی کردم بتوانم در اروپا بازی کنم. از ایندپندینته متشکرم، من آن جا تمرین کردم، آن ها وقتی من 18 ساله بودم روی من ریسک کردند. از اعضای منچسترسیتی که می دانند چه حسی نسبت به آن ها دارم نیز متشکرم. آن ها رفتار بسیار خوبی با من داشتند. از اعضای بارسا و خوان لاپورتا که با من تماس گرفت، متشکرم. من می دانستم که به یکی از برترین باشگاه های جهان می آیم و آن ها با من خیلی خوب رفتار کردند. و تیم ملی آرژانتین که از همه بیشتر آن را دوست دارم. از طرفداران تمام باشگاه هایی که در آن ها بازی نموده ام و دوست دارم خاطرات زیبایی که تجربه نموده ام را حفظ کنم.

از خانواده ام تشکر می کنم که از ابتدا همراه من بودند و مرا حمایت کردند. از هم تیمی هایم نیز متشکرم که به رشد و پیشرفت من یاری کردند. می خواهم شرح دهم که هر کاری می توانستم کردم تا ببنیم هیچ امیدی وجود دارد یا نه اما امید زیادی وجود نداشت. نمی دانم الان چه چیزی در انتظار من است. من می دانم که افراد زیادی وجود دارند که مرا دوست دارند و برترین ها را برای من می خواهند. با سری بالا از فوتبال خداحافظی می کنم.

دوران حضور در بارسلونا؟ اینجا می مانم. حسی که اینجا داشتم را جای دیگری تجربه نکردم. مردم اینجا بسیار متعصب هستند، از کوچک تا بزرگ را در خیابان ها می بینم و این مرا بسیار شگفت زده کرد. مردم بسیار با محبت بودند. من دوست داشتم اینجا باشم و یاری کنم اما هر چیزی به یک دلیلی اتفاق می افتد و من برای بارسا برترین ها را آرزو دارم. آن ها هم تیمی های بسیار خوبی هستند و بازیکنان جوانی در تیم حضور دارند که خواستار یادگیری هستند. من بسیار خوشحالم.

منبع: خبرگزاری آریا

به "خداحافظی آگوئرو از فوتبال با چشمانی اشکبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظی آگوئرو از فوتبال با چشمانی اشکبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید