خبرنگاران افزایش بیماران کرونایی در خراسان رضوی نگران کننده است

به گزارش وبلاگ کارآفرین، مشهد- خبرنگاران- نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان خراسان رضوی گفت: افزایش بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کرونا در مشهد و دیگر شهرستان های این استان نگران کننده است.

خبرنگاران افزایش بیماران کرونایی در خراسان رضوی نگران کننده است

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز پنجشنبه به نقل از دکتر محمد حسین بحرینی در نشست قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا گزارش داد: باید فرایند پیشرفت بیماری به طور مستمر پایش و مورد آنالیز قرار گیرد تا بتوانیم به شکل مناسبی این بیماری را مدیریت کنیم.

وی اضافه کرد: در ابتدای شیوع بیماری کرونا تمامی مسوولان ارشد استان و مدیران سازمان ها و ادارات با دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شکل مناسبی همکاری و هماهنگی داشتند و این امر نقش موثر در مدیریت کرونا داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای کنترل و مواجهه مناسب با این بیماری و مدیریت هدفمند آن باید تمامی مسوولان، مدیران و نهادهای مختلف به همکاری خود ادامه دهند.

وی اضافه کرد: برای مقابله با این ویروس باید در حالت آماده باش بود و حتی لحظه ای نباید از این بیماری غافل شد.

دکتر بحرینی با اشاره به لزوم افزایش تست های غربالگری کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه ادامه داد: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت باید به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت 250 تست کرونا انجام گردد.

وی گفت: در حال حاضر روزانه 600 تست کرونا از بیماران مشکوک در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می گردد در حالی که بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت این تعداد باید به یک هزار و 200 تا یک هزار و 500 مورد افزایش یابد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزون بر پنج میلیون نفر از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری استان خراسان رضوی را زیرپوشش دارد و بقیه جمعیت استان زیرپوشش پنج دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی گناباد، سبزوار، تربت جام، تربت حیدریه و نیشابور هستند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تا به امروز 215 هزار و 96 نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 134 نفر در 24 ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به 10 هزار و 130 نفر رسیده است.

براساس این گزارش تا به امروز 175 هزار و 103 نفر از بیماران نیز بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران افزایش بیماران کرونایی در خراسان رضوی نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش بیماران کرونایی در خراسان رضوی نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید