جمهوریخواهان آمریکا خواهان شهادت هانتر بایدن در نشست علنی شدند

به گزارش وبلاگ کارآفرین به نقل از رویترز، اعضای جمهوریخواه کنگره آمریکا روز شنبه از هانتر بایدن پسر جو بایدن معاون پیشین رئیس جمهور آمریکا و همچنین افشاکننده اطلاعات مربوط به گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ و ولادیمیر زلنسکی خواستند تا در جلسات علنی دادرسی که از هفته آینده شروع می گردد، شهادت دهند.

جمهوریخواهان آمریکا خواهان شهادت هانتر بایدن در نشست علنی شدند

دموکراتها که کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را در دست دارند، به احتمال زیاد با حضور هانتر بایدن و این افشاگر ناشناس در جلسات دادرسی مخالفت خواهند کرد.

دوین نونس (Devin Nunes) عضو بلندپایه و جمهوریخواه کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای خطاب به آدام شِف دموکرات و رئیس هیأت تحقیق در پرونده استیضاح ترامپ، در فهرست شاهدان پیشنهادی خود نام این دو فرد را ذکر کرد.

نونس در این نامه مدعی شد که دموکراتها پیگیر یک فرآیند استیضاح ساختگی و ریاکارانه هستند که با ترامپ به گونه ای بد و نامناسب برخورد می نماید.

نونس همچنین آدام شف را به جعل شواهد و ادله برای نادرست و فاسد جلوه دادن تماس تلفنی ترامپ و زلنسکی متهم کرد!

گفته می گردد که هدف ترامپ از گفتگوی تلفنی با همتای اوکراینی اش در روز 25 ژوئیه، وادار ساختن ولادیمیر زلنسکی به انجام تحقیقات در خصوص ماهیت و نحوه فعالیت هانتر بایدن در اوکراین بوده است.

شایان ذکر است که جو بایدن نامزد پیشتاز حزب دموکرات برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا است. زمانی که بایدن در سمت معاون باراک اوباما فعالیت می کرد، پسر وی- هانتر بایدن- عضو هیأت مدیره شرکت بوریسما (Burisma)- یک شرکت اوکراینی فعال در حوزه انرژی- بود.

در دادخواستی که از سوی یک فرد افشاگر و ناشناس ارائه شد، آمده است که ترامپ در این گفتگوی تلفنی درصدد جلب یاری [یک کشور] خارجی برای کسب منافع سیاسی و شخصی خود بوده است؛ اتهامی که ظرف سه هفته گذشته و در جسات محرمانه دادرسی با شهادت بعضی مقامات کنونی و سابق آمریکا تا حد زیادی ثابت شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جمهوریخواهان آمریکا خواهان شهادت هانتر بایدن در نشست علنی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمهوریخواهان آمریکا خواهان شهادت هانتر بایدن در نشست علنی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید