جعل مُهر پزشکان برای نسخه کردن داروهای گران، فرجه سربازی به کنکوری های مشمول

به گزارش وبلاگ کارآفرین، فرجه سربازی به کنکوری های مشمول، درخواست وزارت بهداشت از دستگاه های امنیتی و قضایی برای ورود به بازار ناصرخسرو، تهران سالانه حدود 5 میلیمتر فرونشست دارد، فعالیت های غیرقانونی برخی آموزشگاه های آزاد و تخلف 2 برند معروف، ضرب الاجل وزارت بهداشت برای نسخه نویسی الکترونیک، نمی دانیم بازار سیاه دارو دست چه کسانی است و لزوم حضور سمن های حامی حیوانات در مناقصات نگهداری از سگ های بدون صاحب از مهم ترین عناوین خبریِ اداره اجتماعی خبرنگاران در روز سه شنبه هستند.

جعل مُهر پزشکان برای نسخه کردن داروهای گران، فرجه سربازی به کنکوری های مشمول

به گزارش وبلاگ کارآفرین، در ادامه به برخی از مهم ترین اخبار اجتماعی وبلاگ کارآفرین اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت

فرجه سربازی به کنکوری های مشمول/شرط حضور سربازان در راهپیمایی اربعین

سردار تقی مهری، رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت به آن دسته از کنکوری های مشمولی که باید در ماه های تیر، مرداد و شهریور به سربازی اعزام شوند تا مهرماه برای انتخاب رشته فرصت داده شده است.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا در مورد اینکه آیا امکان حضور سربازان در راهپیمایی اربعین وجود دارد یا خیر، گفت: در مورد سربازان در حال خدمت مقرراتی از سوی ستادکل نیروهای مسلح وضع شده و تعداد تعیینی از سربازان در هر یگان با نظر فرمانده و معاونت نیروی انسانی می توانند در بازه تعیین شده به کشور عراق سفر کنند.

درخواست وزارت بهداشت از دستگاه های امنیتی و قضایی برای ورود به بازار ناصرخسرو

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در واکنش به گزارشی درباره فروش داروهای کمیاب در بازار سیاه ناصر خسرو، بر لزوم ورود دستگاه های انتظامی، امنیتی و قضایی به این موضوع و پاک شدن چهره پایتخت از این بازار 30 - 40 ساله تاکید کرد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: تاکید می کنم که وزارت بهداشت خارج از داروخانه هیچ اختیار و ابزاری برای نظارت و برخورد با تخلفات دارویی ندارد و قانون هم اجازه این مداخله را به وزارت بهداشت نداده است.

تهران سالانه حدود 5 میلیمتر فرونشست دارد

کارشناس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: شهر تهران به طور میانگین سالانه حدود 5 میلیمتر فرونشست دارد.

مجرب با بیان اینکه فرونشست به علت برداشت آب های زیرزمینی است، گفت: در منطقه شهریار بیشترین فرونشست اتفاق می افتد و خسارت ها نه تنها در بالادست بلکه در اطراف آن آثار بسکمک دارد. این پدیده در شرق تهران گرمسار، ورامین و سمنان نیز آثار بسکمک دارد. در حال حاضر نیز در جنوب غربی تهران پایش آغاز شده است.

فعالیت های غیرقانونی برخی آموزشگاه های آزاد و تخلف 2 برند معروف

حسین گراوند، رئیس اداره توسعه و نظارت مراکز غیردولتی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی جزئیات صدور مجوز و فعالیت آموزشگاه های علمی آزاد، موسسات کنکوری و آموزش زبان خارجی را گفت و گفت: درقانون تصریح شده که صدور مجوز آموزشگاه های زبان خارجی برای افراد زیر 20 سال بر عهده آموزش و پرورش است این در حالی است که دستگاه های دیگر به این موضوع ورود پیدا می کنند و زیر 20 ساله ها را نیز ثبت نام می کنند.

رئیس اداره توسعه و نظارت مراکز غیردولتی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه هرکسی توانسته به بهانه اینکه از جایی مجوز دارد، دانش آموزان را هم ثبت نام کند اظهار کرد: به عنوان مثال مجوز وزارت ارشاد مربوط به موارد تخصصی چون آموزش زبان برای هتلداری یا برای آنها که می خواهند به خارج از کشور بروند است، اما افراد زیر 20 سال را هم ثبت نام می کنند.

در گفت وگو با وبلاگ کارآفرین اعلام شد

ضرب الاجل وزارت بهداشت برای نسخه نویسی الکترونیک / الزامات حذف دفترچه بیمه

دکتر قاسم جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت از لزوم اجرایی شدن نسخه نویسی الکترونیک در تمام مراکز درمانی دولتی و 20 درصد از مرکز خصوصی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: تا زمانیکه نسخه نویسی الکترونیک تکمیل نشود، نمی توانیم به طور کلی دفترچه بیمه را برای بیماران حذف کنیم.

ضرورت تدوین قوانین جدید برای دوچرخه سواران

مهدی حسن زاده، مشاور شهرداری تهران در حوزه توسعه دوچرخه سواری ضمن تاکید بر نیاز کشور به تصویب قوانین جدید در حوزه دوچرخه سواری گفت: بر اساس آخرین توافق های دستگاه های اجرایی با پلیس قرار شده است دوچرخه به عنوان یک وسیله نقلیه به رسمیت شناخته شود و تمام قوانینی که در زمینه وسایل نقلیه وجود دارد به دوچرخه سوارها نیز تسری پیدا کند.

به گفته وی آمارهای متفاوتی در مورد جهتهای دوچرخه سواری در تهران وجود دارد اما در حال حاضر در تهران 60 کیلومتر جهت مناسب برای دوچرخه سواری داریم و قرار است که شهرداری تهران طی پنج سال آینده این رقم را به 550 کیلومتر برساند.

تغییر اقلیم و آلودگی هوا چه رابطه ای دارند؟

محمودرضا مؤمنی کارشناس مدل سازی عددی آلودگی هوا با بیان اینکه گرمایش جهانی و تغییر اقلیم در تولید ذرات معلق، ناکس و ازن -که آلاینده های خطرناک هستند- تاثیر قابل توجهی دارند، می گوید: در این شرایط تاثیر تغییر اقلیم بر افزایش آلاینده ها غیر قابل کتمان است.

این متخصص تغییر اقلیم در پایان با تأکید بر اینکه نقش تغییر اقلیم در تغییر سیستم های بارشی می گوید: بارندگی ها یکی از عوامل حذف آلاینده هاست اما با تغییر در میزان بارش ها در اثر تغییر اقلیم طبیعتا این مکانیزم دستخوش تغییرات می شود. از سوی دیگر تغییر اقلیم از طریق خشک شدن تالاب ها و رودها منجر به افزایش گرد و غبار می شود. آیا اینها تاثیر تغییر اقلیم روی افزایش آلاینده ها نیست؟

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو:

نمی دانیم بازار سیاه دارو دست چه کسانی است/ شرکت های دارویی متخلف، رسمی نیستند

دکتر مهرعلیان، مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه بازار غیررسمی دارو کوچک است، گفت: واقعاً نمی دانیم بازار غیررسمی دارو در دست چه کسانی است.

وی تاکید کرد: البته ما مکانیزم پرشدن بازار سیاه را می دانیم، اما نمی دانیم چه گروه یا شخصیت هایی پشت ماجرا هستند. سازمان غذا و دارو وظیفه قانون گذاری، تنظیم بازار دارو، تامین دارو و حفظ کیفیت دارو را بر عهده دارد، اما وظیفه رصد بازار سیاه دارو که بر عهده ما نیست. حتی اگر با دقیق ترین سیستم ها هم پیش رویم قطعاً نشت به بازار سیاه وجود دارد و این موضوع مختص ما نیست. در عین حال ما منکر وجود این نشت نیستیم، اما باید به دنبال بستن منافذ بگردیم.

از نامه محرمانه شهردار در مورد بدهی تا شکایات شهرداری در مورد سگ کشی

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در مورد موضوعاتی همچون رقم دقیق بدهی شهرداری تهران، پایان سرقت مجسمه قیصر امین پور، انتشار فیلم سگ کشی شرحاتی را ارائه کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که پس از انتشار فیلم سگ کشی قرار بود شورای شهر به این موضوع ورود کند، گفت: بعد از این موضوع چهار جلسه ویژه در شهرداری تهران و شورا برگزار شد که یکی از این جلسات با حضور شهردار و رییس شورای شهر برپا شد و جلسه هایی نیز با سمن های حمایت از حیوانات داشتیم و جلسه ای نیز در کمیسیون حقوقی شورا با موضوع بررسی ابعاد اتفاق و تضمین در راستای جلوگیری مجدد برگزار شد.

پانزدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب پس از اخذ رای اعتماد از مجلس:

امیدوارم بتوانم تحول واقعی را رقم زنم

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در پیامی توییتری ضمن ابراز امیدواری نسبت به اجرای برنامه های تحولی خود، نوشت: از خانه ملت که اعتماد کردند خادم ملت باشم تشکر می کنم.

کنندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، صلاحیت محسن حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش را بررسی کرده و در نهایت با 200 رای موافق، 48 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 255 کننده به او رای اعتماد دادند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت

فراخوان 7میلیون نفر فاقد بیمه به دفاتر پیشخوان / شرط ِقسط بندی حق بیمه

مهندس طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره مهلت تعیین شده برای مراجعه افراد فاقد پوشش بیمه به دفاتر پیشخوان و همچنین نحوه عملکرد آیین نامه ارزیابی وسع در جهت پوشش بیمه ای افراد، شرح داد.

وی اضافه کرد: دهک های درآمدی 1و 2 و 3 و یا به عبارتی افرادی که تا 40 درصد حداقل حقوق مصوب شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را دریافت می کنند، باید ارزیابی وسع شده تا برای استحقاق دریافت بیمه سلامت رایگان ارزیابی شوند. بر همین اساس کسانی که در این سه دهک درآمدی قرار دارند حق بیمه شان به طور صد در صدی توسط دولت پرداخت خواهد شد.

رئیس شورای شهر عنوان کرد

لزوم حضور سمن های حامی حیوانات در مناقصات نگهداری از سگ های بدون صاحب

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران از سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه حیوانات دعوت کرد تا در مورد نگهداری از سگ های بلاصاحب به شهرداری کمک کنند.

هاشمی ادامه داد: پیشنهاد می شود که سمن های فعال در حوزه حمایت از حیوانات و به خصوص سگ ها با تشکیل شرکت و طی کردن مراتب قانونی در مناقصات شرکت کنند تا حداقل پیمانکارانی که کارشان بیشتر جنبه سودجویی دارد تا حمایت از حیوانات، از گردونه پیمانکاری شهرداری حذف شوند.

جعل مُهر پزشکان برای نسخه کردن داروهای گران

دکتر محمد جهانگیری، معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به سوء استفاده از مُهر پزشکان جهت نسخه کردن برخی داروهای گران قیمت و وارداتی، گفت: جهت جلوگیری از این موضوع، تا پایان سال جاری همه پزشکان به امضای الکترونیک دسترسی خواهند داشت.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی درباره اقدامات اجرا شده جهت جلوگیری از جعل مُهر پزشکان، ادامه داد: ما برای جلوگیری از جعل مهر پزشکان اقدام به ایجاد امضای الکترونیک برای همه پزشکان کرده ایم که این موضوع در حال انجام است و تا پایان سال تمام پزشکان به امضای الکترونیک دسترسی خواهند داشت و می توانند نسخه الکترونیک تجویز و امضا کنند.

به گزارش وبلاگ کارآفرین، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:

ضرب الاجل وزارت بهداشت برای نسخه نویسی الکترونیک / الزامات حذف دفترچه بیمه

فراخوان 7میلیون نفر فاقد بیمه به دفاتر پیشخوان / شرط ِقسط بندی حق بیمه

کدام کشورها بهترین سیستم های بهداشتی و درمانی را دارند؟

درخواست وزارت بهداشت از دستگاه های امنیتی و قضایی برای ورود به بازار ناصرخسرو

مبتلایان به فشار خون بالا واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جعل مُهر پزشکان برای نسخه کردن داروهای گران، فرجه سربازی به کنکوری های مشمول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جعل مُهر پزشکان برای نسخه کردن داروهای گران، فرجه سربازی به کنکوری های مشمول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید