تصاویر ، این هاچبک اروپایی یا هیوندای معروف 700 میلیون تومانی؟ کدام یک را در ایران می خرید؟

به گزارش وبلاگ کارآفرین، در میان گزینه های احتمالی برای واردات، دو خودروی هاچبک نسبتا مالی هیوندای i20 و سئات ایبیزا شانس بالایی دارند.

تصاویر ، این هاچبک اروپایی یا هیوندای معروف 700 میلیون تومانی؟ کدام یک را در ایران می خرید؟

مسعود عابدینی: برای ایرانیان، هیوندای i20 نام آشنایی است به خصوص اینکه در سال 1395 بر روی خط فراوری کرمان موتور هم نهاده شد. اما شرکت اسپانیایی سئات در ایران چندان شناخته شده نیست.

در ادامه به معرفی و مقایسه ماشین های هم کلاس این دو خودروساز که جذابیت های بالایی برای ورود به بازار ایران دارند، می پردازیم.

طراحی خودرو

طراحی i20 متناسب با زبان طراحی فعلی هیوندای است و حالتی تهاجمی به خود گرفته است. در نمای جلویی، با یک چراغِ با خطوط تیز روبه روایم که در کنار جلوپنجره اسپرت، تناسب خوبی را به وجود آورده است.

طراحی ایبیزا و به طور کلی سئات همواره بر روی یک محور تعیین حرکت می نموده و مانند هیوندای، تغییرات زیادی را در طراحی به خود ندیده است. چراغ چندضلعی شکل و بعلاوه دیلایت مثلثی، امضای طراحی سئات در بیشتر محصولات خود است و در ایبیزا هم دیده می گردد. طراحی نمای جلویی سئات در مجموع ساده و شیک است.

نمای عقب i20 بسیار فراتر از یک خودروی نسبتا مالی است و جزو معدود هاچبک های کوچک است که از چراغ متصل بهره می برد. نوار ال ای دی Z شکل نشاندهنده به کار بردن خطوط تند و تیز در طراحی خودرو است.

چراغ عقب ایبیزا بسیار کوچکتر از i20 طراحی شده و باز هم نماد مثلث در این چراغ دیده می گردد. دو اگزوزِ بکار رفته در دیفیوزر، به اسپرتتر شدن نمای عقب یاری نموده است.

طراحی داخلی i20 مثل برخی خودروهای مالی، کسل کننده و حوصله سر بر نیست و با عناصری مثل نمایشگر بزرگ و بعلاوه تریم رنگی مختلف، به جذابیت کابین اضافه نموده است.

کابین ایبیزا ساده تر از i20 طراحی شده و انگار از پلاستیک سفت، بسیار استفاده شده است. فرمان دیکات هم در کنار تریم رنگی،فضای نسبتا اسپرتی را القا می نماید.

امکانات و آپشن ها

سانروف برقی،استارت دکمه ای،سیستم ورود بدون کلید،تهویه مطبوع اتوماتیک،گرمکن صندلی های جلو،صندلی برقی راننده،سیستم صوتی همراه با 6 عدد بلند گو، صفحه نمایش 7 اینچی، بلوتوث،کروز کنترل، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور باران،آینه های الکتروکرومیک جزو آپشن های هیوندای i20 هستند که با توجه به تیپ، ممکن است برخی از این امکانات حذف شوند.

تنها آپشن شاخص نسخه پایه ایبیزا مانیتور 8 اینچی است. البته در نسخه های بالاتر شاهد حضور آپشن هایی مثل کیلومترشمار دیجیتال، سیستم تهویه دوکاناله، کروزکنترل تطبیق پذیر و... هستیم.

تعیینات فنی

3 نوع پیشرانه برای i20 در نظر گرفته شده است. پیشرانه اول 1.2 لیتری 3 سیلندر است که قادر به فراوری 83 اسب بخار قدرت می باشد. گیربکس این پیشرانه 5 سرعته دستی است. پیشرانه دوم 1 لیتری توربو GDI 3 سیلندر با توان فراوریی 99 تا 118 اسب بخار می باشد. پیشرانه سوم هم یک پیشرانه که شامل پیشرانه نوع دوم و یک موتور هیبریدی است. پیشرانه دوم و سوم با یک گیربکس 6 سرعته دستی یا 7 سرعته دو کلاچه اتوماتیک عرضه می شوند.

ایبیزا دو نوع پیشرانه دارد. پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی MPI که 80 اسب بخار قدرت و 93 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید. گیربکس این پیشرانه 5 سرعته دستی است.

ایبیزا توانسته در موسسه ایمنی یوروانکپ 5 ستاره ایمنی را از آن خود کند که یک امتیاز بسیار خوب تلقی میگردد.

بازه قیمتی i20 از 19 هزار شروع و تا 25 هزار یورو هم ادامه دارد. بعلاوه بازه قیمتی ایبیزا از 20 تا 25 هزار یورو است.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "تصاویر ، این هاچبک اروپایی یا هیوندای معروف 700 میلیون تومانی؟ کدام یک را در ایران می خرید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، این هاچبک اروپایی یا هیوندای معروف 700 میلیون تومانی؟ کدام یک را در ایران می خرید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید