تشکیل اتحادیه صادر کنندگان صنایع دستی فارس گامی در جهت معرفی جهانی صنایع دستی است

به گزارش وبلاگ کارآفرین، ایرنا/ براساس اخبار واصله، تشکیل اتحادیه صادر کنندگان صنایع دستی فارس گامی در جهت معرفی جهانی صنایع دستی است.

تشکیل اتحادیه صادر کنندگان صنایع دستی فارس گامی در جهت معرفی جهانی صنایع دستی است

محمدهادی ستایش، هنرمند برگزیده فارس در اشاعه بین المللی صنایع دستی گفت: در زمان حاضر 40 هنرمند عضو این اتحادیه نوپا هستند و فعالیتی مداوم دارند.

وی اظهار کرد: برپایی نمایشگاه های صنایع دستی در کشورهایی از پنج قاره جهان تاثیر بسزایی در شناخت هنر اصیل ایرانی دارد، این هنرها شاخصه های منحصر بفردی دارد که در دیگر نقاط جهان دیده نمی گردد و اگر هست نیز با چنین کیفیتی وجود ندارد.

دارنده نخستین مهر اصالت یونسکو در رشته خاتم ایران ادامه داد: با این وجود هنر ایرانی چنانچه باید در عرصه بین المللی معرفی نشده و باید در قالب رویدادهای هنری مختلف داستان، سابقه و مواد اولیه این هنر صنعت ها به نمایش گذاشته گردد و در صورت احتیاج آموزش هایی نیز ارائه گردد تا دیگر کشورها شناخت کافی را از این دست آفریده های اصیل کسب نمایند.

این هنرمند خاتم کار شیرازی گفت: تا به امروز نمایشگاه هایی از هنر ایرانی در کشورهایی مانند هندوستان، مالزی، کویت، عمان، پرتغال و مجارستان و بسیاری دیگر از کشورها برگزار نموده ایم که استقبال فوق العاده هنر دوستان خارجی از این غرفه ها نشان دهنده لزوم معرفی بیشتر این هنرها در عرصه بین المللی برای جذب بازار است.

ستایش با بیان اینکه در این نمایشگاه ها غیر از صنایع دستی فارس و دیگر استانهای کشور دیگر هنرها مانند موسیقی فولکلوریک و تئاترهای ایرانی نیز ارائه شده، گفت: برپایی این نمایشگاه ها در افزایش صادرات صنایع دستی فارس اثر بالایی داشته اما هنوز در سطح کلان نیست و برای تحقق آن احتیاجمند حمایتهای دولتی در سطح نهادهای بین المللی است.

وی اعلام کرد: هم اکنون تفاهم نامه هایی با هند و مالزی امضا نموده ام که براساس آن در هر یک از نمایشگاه ها امکان همراه بردن 6 هنرمند و ورود 6 هنرمند خارجی به ایران و برپایی نمایشگاه مهیا شده است.

ستایش پیش بینی کرد: این رفت و آمدها ضمن معرفی فرهنگ و هنر ایران توان می تواند منجر به ارزآوری خوبی برای ایران گردد.

هنرمند برگزیده فارس در اشاعه بین المللی صنایع دستی مهمترین مساله سد راه توسعه اینگونه فعالیتهای اشاعه هنر ایرانی در جهان را مساله نقل و انتقال محصولات دانست و گفت: برپایی غرفه احتیاجمند حمل 200 کیلو گرم بار است در حالی که در زمان حاضر تنها امکان همراه داشتن 40 کیلوگرم بار وجود دارد.

ستایش گفت: برای حل این مساله احتیاج است مسئولان تسهیلاتی قائل شوند و در تفاهم با گمرک اضافه باری را برای چنین فعالیتهای ملی در نظر گیرند.

محمد هادی ستایش که سال جاری برگزیده اشاعه بین المللی صنایع دستی در فارس شد، با نزدیک به 30 سال فعالیت در خاتم کاری، دارای نخستین نشان جهانی خاتم در 2010، نشان ملی این هنر و ثبت جغرافیایی خاتم و عضو بنیاد ملی نخبگان است و سابقه 14 سال تدریس در دانشگاه هنر شیراز را در کارنامه دارد.

منبع: همگردی

به "تشکیل اتحادیه صادر کنندگان صنایع دستی فارس گامی در جهت معرفی جهانی صنایع دستی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل اتحادیه صادر کنندگان صنایع دستی فارس گامی در جهت معرفی جهانی صنایع دستی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید