تحصیل 44 در صد دانش آموزان اصفهانی در رشته های فنی و حرفه ای

به گزارش وبلاگ کارآفرین، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: از مجموع دانش آموزان متوسطه در استان حدود 44 درصد در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش تحصیل می نمایند.

تحصیل 44 در صد دانش آموزان اصفهانی در رشته های فنی و حرفه ای

سید احمد بنی لوحی گفت: افزایش مهارت افراد در فرآیند تعلیم و تربیت از یک سو موجب درک عمیق تر آموخته ها و از سویی موجب توسعه و نهادینه شدن کارآفرینی در جامعه می گردد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش اصفهان با تأکید بر اینکه توزیع متوازن شاخه ای و رشته ای در مدارس مورد تأکید و از اولویت های آموزش وپرورش است اضافه نمود: برآیند ارزیابی های انجام شده نشان داده که مشاوره و راهنمایی نامطلوب تحصیلی دانش آموزان موجب افزایش بیکاری و جوانان فاقد مهارت در جامعه شده است.

او اعلام نمود: بر این اساس در سال تحصیلی جاری مقوله راهنمایی تحصیلی تدریجی از دوره متوسطه اول در دستور کار مشاوران تحصیلی آموزش وپرورش قرارگرفته است تا از یک سو موجب انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی و از سوی دیگر از گرایش ناخواسته دانش آموزان به رشته های نظری جلوگیری گردد.

بنی لوحی بابیان اینکه شرایط استان اصفهان در جمعیت مشغول به تحصیل در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش نسبت به آمار کشوری مطلوب است، اضافه نمود: با این وجود ضروری است که تا افق 1404زمینه راهنمایی و گرایش به تحصیل 50 درصد دانش آموزان استان در رشته های مهارتی فراهم گردد.

او در ادامه به برگزاری نهمین المپیاد هندسه ایران با حضور دانش آموزان 60 کشور دنیا و 31 استان کشور به میزبانی اصفهان از 23 مهر اشاره نمود و گفت: این رویداد علمی مهم ویژه دانش آموزان متوسطه اول و دوم مدارس عادی و استعداد های درخشان است.

بنی لوحی اضافه نمود: دانش آموزان تا 11 مهر فرصت ثبت نام را در این رویداد دارند.

وبلاگ کارآفرین اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تحصیل 44 در صد دانش آموزان اصفهانی در رشته های فنی و حرفه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل 44 در صد دانش آموزان اصفهانی در رشته های فنی و حرفه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید